Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

    Belgacom verhoogt zijn uploadsnelheden.
    Een vrij standaard abo geeft dan ineens 3,5 Mbps, waar Telenet het houdt op 1,25 of 1,5.

    Voor de hoogste downloadsnelheden is Telenet nog steeds de interessantste.

    Laat ons hopen dat de strijd nu eens deftig losbarst!
    Ik ben het beu 2-3 keer zo veel te betalen als in het buitenland.

  • #2
    Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

    Belgacom verhoogt ook de downloadsnelheid tot 25 of 30 Mbps. (voor de duurste abonnementen)

    Comment


    • #3
      Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

      Ik zou je graag geloven Tommie, maar mijn ervaring is anders.
      Het Favorite abonnement van Belgacom vermeldt inderdaad 25 Mbps down en 3.5 Mbps up.

      Bij de snelheidsverhoging op 1 maart stelde ik volgende vraag :

      Zopas een nieuwe modem/router aangeschaft (d-link 2740B) omdat ik dacht dat
      > via ADSL2 ik sneller zou kunnen surfen (nu 4Mb down ipv 12MB) ik stel echter
      > geen verschil in snelheid vast.
      > Wat zal dit geven op 1 maart ? Enkel een prijsverhoging en grotere limiet
      > of is er meer ?

      het standaard antwoord :
      Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en danken u daarvoor.
      >
      > De waarden uit de mailing zijn theoretische waarden. De maximumsnelheid van
      > een ADSL-lijn is echter afhankelijk van een aantal factoren (afstand)
      > waardoor uw lijn maximaal 4 Mbps haalt.
      >
      > Van zodra de nieuwe technologie VDSL2 beschikbaar is, zal u ook sneller
      > kunnen surfen. Momenteel is hier echter nog geen datum voor gekend.
      >
      > Voor meer informatie kan u altijd contact opnemen met onze klantendienst op
      > het gratis nummer 080022800.
      >
      > Wij hopen dat wij uw vraag beantwoord hebben en danken u voor uw
      > vertrouwen.

      mijn repliek :
      Dank voor uw reactie op mijn vraag, maar die blijft grotendeels onbeantwoord
      :

      Ik heb nu een nieuwe ADSL2+ modem waarmee ik dacht eindelijk sneller dan
      4Mbit downloadsnelheid te halen dan met de Philips SNA, niets is echter
      minder waar.

      Op vandaag heb ik bijna 4Mbit download , waarom spreekt een ADSL GO
      abonnement over 12Mbit terwijl bijna niemand deze snelheid kan halen, meer
      nog er wordt publiciteit gemaakt met een snelheidsverhoging vanaf 01/03 tot
      20Mbit (=8 Mbit méér dan nu) en ik krijg enkel een antwoord dat VDSL (is dit
      hetzelfde als ADSL2+???) nog niet beschikbaar is, dus verandert er op 01/03
      niets behalve een grotere downloadlimiet en een prijsverhoging er bovenop :
      is dit een dode mus???

      Om hogere snelheden (3x sneller dan huidige snelheid en na 01/03 5 x
      sneller) te kunnen halen waarvoor ik reeds langere tijd betaal, kan ik dus
      niets anders doen dan me me te wenden tot de andere provider met het gele
      logo ???

      het hoera antwoord van bgc :

      Geachte Mevrouw, Geachte Heer

      Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en danken u daarvoor.

      Ik heb uw lijn op 12 Mbps geplaatst.

      Indien u merkt dat de lijn onderbreekt op deze hogere snelheid, kan u best telefonisch contact opnemen met onze technische dienst op het gratis nummer 080022700.

      Wij hopen dat wij uw vraag beantwoord hebben en danken u voor uw vertrouwen.

      Met vriendelijke groeten,

      het resultaat :

      Ik haal momenteel iets meer dan 10 Mbps down en 0.43 Mbps up, dit is heel wat beter dan voordien.

      nog veraf dus van de beloofde 25 Mbps down en 3.5 Mbps up wat ze nu beloven en waarvoor we ook betalen maar niet krijgen...

      groeten
      Eddy
      Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

      Comment


      • #4
        Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

        Ik denk dat je wat termen door elkaar haalt.

        Je had een 4Mbit ADSL verbinding en dacht door een andere modem een hogere snelheid te halen. Zo werk het niet. Je nieuwe modem hing aan de kant van de BGC centrale nog steeds aan een 4Mbit ADSL1 verbinding. Na je vragen heeft men je op ADSL2+ geplaatst waar je op een 12Mbit profiel stond. Met je oude modem aan zou je zelfs geen verbinding meer hebben want ADSL2+ is een andere technologie.

        Dat je nu geen 20 Mbit haalt is ook normaal vermits er dan weer een aanpassing moet gebeuren. Een nieuwe modem aan jouw kant (Bbox2 verplicht en als enige toegelaten door BGC) die je gratis zou moeten krijgen. Aan de BGC kant moet je aangesloten worden op een ROP (niet meer in de centrale) waar ook je profiel bepaald wordt.

        Je kan steeds proberen om via de BGC site te zien of je in aanmerking komt voor BGC tv met 2 streams. Is dat positief dan kan je proberen of men je op VDSL2 wil zetten en dan ga je de hogere snelheden wel halen.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

          Als de werkelijke snelheden van Belgacom zo slecht zijn, waarom blijf je er dan?

          Ik ben over de prestaties van Telenet eigenlijk wel tevreden, en normaal zijn ze goedkoper dan Belgacom, maar nog steeds te duur in vergelijking met wat in het buitenland gangbaar en dus haalbaar moet zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik ben het beu 2-3 keer zo veel te betalen als in het buitenland.
            Ik volg ...

            Comment


            • #7
              Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

              Bij asdl hangt het er inderdaad nog vanaf hoe ver je van de centrale zit.

              Ik ben wel tevreden met hun move, want dat is zo een beetje het enige waarmee ze Telenet nog wat onder druk kunnen zetten. Telenet zal altijd sneller en beter kunnen gaan maar ze doen het niet.

              Voor de eerste keer een Telenet frats gehad. Ik had me ingeschreven voor 50mbit fibernet aan het begin van het jaar. Ze contacteren mij twee weken geleden om te vragen of ik nog interesse heb, Vermits het niet veel mee kost dan mijn huidige abonnement wou ik dat wel hebben.

              De vriendelijke kerel aan de lijn maakt een afspraak met mij voor de week erna dinsdag en zegt dat ie het even zal aktiveren. Hij zei ook erbij dat ik extra HD kanalen erbij krijg in de nieuwe shake, mooi meegenomen. Ik kreeg een donkerbruin vermoeden dat ik dus direct ging betalen voor een dienst die de week erna pas geaktiveerd zou worden.

              De zondag een sms gekregen met de melding dat ze over twee dagen zouden komen, prachtig systeem, nogal mee te maken gehad. Alleen deze keer kwamen ze dinsdag niet opdagen Daarna ook geen reactie meer van Telenet, maar ik heb wel die HD kanalen. Ik ga wachten op de volgende faktuur en dan eens van mijn oren maken. Voor de rest tevreden en hopelijk gaan ze ooit eens naar 50mbit up en down onder druk van Belgacom ...

              Comment


              • #8
                Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

                Je moet inderdaad VDSL hebben om de 3.5 up en 25 mbps te kunnen halen.
                I love my D500

                Comment


                • #9
                  Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

                  Ik heb een Bbox2 en zit op VDSL ... maar download is nog altijd maar 16.25 Mb/s en upload een magere 1.50 Mb/s ... nu ik zit wel redelijk ver van een centrale af en in de straat zijn er meerdere ADSL gebruikers.

                  Volgens Speedtest.net zit ik nog altijd boven het gemiddelde van de ISP's, en eerlijk gezegd ik heb voldoende aan deze snelheden, werkt prima ... mag altijd sneller natuurlijk

                  Op de Bbox2 zit ook Belgacom TV en ik kan inderdaad 2 tv's aansluiten, dus in principe zit ik op de snelste lijn, heb net even gekeken en ik heb 'Internet Favorite' bij Belgacom, dus ik zou 25Mb/s download moeten hebben en 3.5 Mb/s upload ... maandag eens bellen zie

                  Telenet is geen optie want dat is op mijn adres niet te krijgen

                  Mark
                  Last edited by LamboCars; 28 augustus 2010, 21:39.
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

                    Telenet is geen optie want dat is op mijn adres niet te krijgen

                    Mark
                    En hier is het omgekeerd kan niet overschakelen naar adsl of whatever, vrije markt noemen ze dat
                    Never resist temptation or it could go away...
                    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                    Comment


                    • #11
                      Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid




                      Lambo is niet happy dat hij niet bij Telenet kan

                      Je kan er ook blij mee zijn.

                      als je twee TV's wil aansluiten moet je nog een tweede decoder.
                      Last edited by bigfoot46; 29 augustus 2010, 08:35.
                      Flickr één
                      Flickr two

                      Comment


                      • #12
                        Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

                        Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht



                        Lambo is niet happy dat hij niet bij Telenet kan

                        Je kan er ook blij mee zijn.

                        als je twee TV's wil aansluiten moet je nog een tweede decoder.
                        Ja, maar jij hebt wel 62 Mb/s download Daar zou ik ook blij mee zijn

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

                          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Ik heb een Bbox2 en zit op VDSL ... maar download is nog altijd maar 16.25 Mb/s en upload een magere 1.50 Mb/s ... nu ik zit wel redelijk ver van een centrale af en in de straat zijn er meerdere ADSL gebruikers.

                          Volgens Speedtest.net zit ik nog altijd boven het gemiddelde van de ISP's, en eerlijk gezegd ik heb voldoende aan deze snelheden, werkt prima ... mag altijd sneller natuurlijk

                          Op de Bbox2 zit ook Belgacom TV en ik kan inderdaad 2 tv's aansluiten, dus in principe zit ik op de snelste lijn, heb net even gekeken en ik heb 'Internet Favorite' bij Belgacom, dus ik zou 25Mb/s download moeten hebben en 3.5 Mb/s upload ... maandag eens bellen zie

                          Telenet is geen optie want dat is op mijn adres niet te krijgen

                          Mark
                          Die hogere snelheid gaat maar van kracht vanaf 1 september, dus ik zou nog even wachten met bellen. Ik dacht dat je ook je verbinding eens opnieuw moeten leggen (maar dat kan je in je modem forceren). Ofwel gewoon nog max. 36 uur langer wachten (Belgacom doet dat om de 36 uur zelf om een dynamisch IP adres te forceren).

                          Daarnaast : die magere 1.5 Mb/s upload is nog altijd sneller dan wat telenet je aanbiedt voor dat geld .
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

                            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Ik heb een Bbox2 en zit op VDSL ... maar download is nog altijd maar 16.25 Mb/s en upload een magere 1.50 Mb/s ... nu ik zit wel redelijk ver van een centrale af en in de straat zijn er meerdere ADSL gebruikers.

                            Volgens Speedtest.net zit ik nog altijd boven het gemiddelde van de ISP's, en eerlijk gezegd ik heb voldoende aan deze snelheden, werkt prima ... mag altijd sneller natuurlijk

                            Op de Bbox2 zit ook Belgacom TV en ik kan inderdaad 2 tv's aansluiten, dus in principe zit ik op de snelste lijn, heb net even gekeken en ik heb 'Internet Favorite' bij Belgacom, dus ik zou 25Mb/s download moeten hebben en 3.5 Mb/s upload ... maandag eens bellen zie

                            Telenet is geen optie want dat is op mijn adres niet te krijgen

                            Mark
                            Die snelheidverhoging is pas vanaf 1 september... En tussen 1 september en 31 december voor Favorite en Intense.

                            En die 16mbit down betekent dat je op een 16,5mbit profiel zit. 1,5mbit up is perfect normaal voor jouw abo. Ofwel zit je te ver van de ROP ofwel is er iets anders mis (zoals binnenbekabeling). Je kan eens bellen naar 0800 22424 om je lijn te testen en eventueel te laten terugzetten op een 20mbit profiel indien het mogelijk is.
                            mijn website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Internet - Belgacom verhoogt uploadsnelheid

                              Hier ietsje minder dan 62,85 maar toch ook niet slecht


                              Comment

                              Working...
                              X