Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem pc

    hallo beste bd vrienden
    sinds kort ervaar ik een probleem met mijn pc
    als ik een externe harde schijf aansluit via usb of ik plaats een geheugenkaartje eender welk cf of sd krijg ik steeds een schermpje met een rood kruis in en de melding
    " G/ of K/ toepassing is niet gevonden"
    g of k staat voor type geheugen cf of hardeschijf
    voor dit probleem zich voor deed starte normaal gezien lightroom op bij het plaatsen van cf kaart of hd
    heb wel onlangs de trialversie van lightroom 3 verwijderd
    en nu werk ik nog met LR2
    bij standaard programmas staat dan ook LR 2 geselecteerd
    weet er iemand raad bij dit probleem
    groetjes en dank bij voorbaat
    Tweetty
    bd0379be

  • #2
    Re: probleem pc

    Met de informatie die je hier heeft kan geen mens een zinnig antwoord geven.
    Het is een softwarematig probleem en we weten niet wat je de laatste tijd allemaal gedaan hebt op je pc.
    Het kan 1.001 oorzaken hebben, het is echt giswerk.
    Heb je al gekeken in de foutrapportages?


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: probleem pc

      Probeer dit eens ... (voor xp)

      Follow these steps to specify what should happen when you insert different types of digital media into your computer.

      1. Open AutoPlay by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, clicking Hardware and Sound, and then clicking AutoPlay.
      2. Under Media, find the type of media that you want to change the AutoPlay setting for.
      3. Click the action that you want AutoPlay to take when you insert that type of media into your computer.
      4. Click Save.

      Linkje voor Vista

      Comment


      • #4
        Re: probleem pc

        Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
        hallo beste bd vrienden
        sinds kort ervaar ik een probleem met mijn pc
        als ik een externe harde schijf aansluit via usb of ik plaats een geheugenkaartje eender welk cf of sd krijg ik steeds een schermpje met een rood kruis in en de melding
        " G/ of K/ toepassing is niet gevonden"
        g of k staat voor type geheugen cf of hardeschijf
        voor dit probleem zich voor deed starte normaal gezien lightroom op bij het plaatsen van cf kaart of hd
        heb wel onlangs de trialversie van lightroom 3 verwijderd
        en nu werk ik nog met LR2
        bij standaard programmas staat dan ook LR 2 geselecteerd
        weet er iemand raad bij dit probleem
        groetjes en dank bij voorbaat
        Tweetty
        De uitleg, je G: en K: staan ge-associeerd met LR3, en dat programma heb je verwijderd, dus kan de toepassing (in casu LR3) niet gevonden worden.
        Wijzig de standaardtoepassing en alles is weer in orde.

        Comment


        • #5
          Re: probleem pc

          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          De uitleg, je G: en K: staan ge-associeerd met LR3, en dat programma heb je verwijderd, dus kan de toepassing (in casu LR3) niet gevonden worden.
          Wijzig de standaardtoepassing en alles is weer in orde.
          inderdaad kan hij LR3 niet meer vinden, maar als ik naar standaard programma's ga staat er enkel nog LR3 tussen de aan te duiden programma's alhoewel dat programma volledig verwijderd is
          en LR2.7kan ik niet aanduiden.
          hoe kan ik dan LR2.7 daar terug inplaatsen en die LR3 daaruit verwijderen?
          heb ondertussen al schijfopruiming gedaan en defragmentatie maar nikske helpt
          weet het niet meer
          grtz
          bd0379be

          Comment


          • #6
            Re: probleem pc

            Normaal heb je daar een optie om een programma te gaan zoeken, bladeren of zo ...(ik ondersteun Windows maar ik werk op Mac )

            Comment


            • #7
              Re: probleem pc

              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Normaal heb je daar een optie om een programma te gaan zoeken, bladeren of zo ...(ik ondersteun Windows maar ik werk op Mac )
              vind daar geen optie zoals bladeren kan wel verschillende programma's selecteren zoals cs4,nikon transfer,nx2 ,en lr3 blijft er bijstaan wel met een icoontje alsof dat programma verwijderd is,maar krijg da niet weg
              weet het niet meer
              grtz
              bd0379be

              Comment


              • #8
                Re: probleem pc

                Dan zou ik Nikon transfer aanvinken, die ga je gebruiken om je foto's af te halen, nee ?

                Comment


                • #9
                  Re: probleem pc

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  Dan zou ik Nikon transfer aanvinken, die ga je gebruiken om je foto's af te halen, nee ?
                  dat zou ik kunnen doen ,maar bewerk mijn foto's altijd met LR en daar dat gemakelijk is van als ik een kaartje in de kaartlezer steek
                  direct lr start
                  weet het niet ik zoek nog wa verder
                  grtz
                  toch bedankt voor u reaktie
                  bd0379be

                  Comment


                  • #10
                    Re: probleem pc

                    Met LR2 werkte ik via IDDownloader (gratis, link in 'Software').
                    De importmodule van LR3 is echter veel verbeterd, die gebruik ik nu wel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: probleem pc

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Met LR2 werkte ik via IDDownloader (gratis, link in 'Software').
                      De importmodule van LR3 is echter veel verbeterd, die gebruik ik nu wel.
                      zal mij lr3 moeten aanschaffen zekers dan
                      bd0379be

                      Comment


                      • #12
                        Re: probleem pc

                        Installeer LR 2 nog eens, normaal zou het dan moeten opgelost zijn.
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: probleem pc

                          WIndows 7?
                          "Start" => "Configuratiescherm" => "Automatisch afspelen"
                          Of als uw SD kaartje erin steekt dan naar "Computer" => Rechts klikken op de schijfletter dat overeenkomt met us SD en kiezen voor "Automatisch afspelen openen ...".

                          Misschien ben je daar iets mee?
                          In het vervolg altijd vermelden met welk OS je werkt, dit kan zeer handig zijn want nu is het steeds maar gissen!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: probleem pc

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            WIndows 7?
                            "Start" => "Configuratiescherm" => "Automatisch afspelen"
                            Of als uw SD kaartje erin steekt dan naar "Computer" => Rechts klikken op de schijfletter dat overeenkomt met us SD en kiezen voor "Automatisch afspelen openen ...".

                            Misschien ben je daar iets mee?
                            In het vervolg altijd vermelden met welk OS je werkt, dit kan zeer handig zijn want nu is het steeds maar gissen!
                            sorry, ik werk inderdaad met windows7
                            grtz
                            bd0379be

                            Comment


                            • #15
                              Re: probleem pc

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              WIndows 7?
                              "Start" => "Configuratiescherm" => "Automatisch afspelen"
                              Of als uw SD kaartje erin steekt dan naar "Computer" => Rechts klikken op de schijfletter dat overeenkomt met us SD en kiezen voor "Automatisch afspelen openen ...".

                              Misschien ben je daar iets mee?
                              In het vervolg altijd vermelden met welk OS je werkt, dit kan zeer handig zijn want nu is het steeds maar gissen!
                              heb ik gedaan met rechter muisknop en ja automatisch afspelen opent maar daar staat lr2.7 nog niet tussen nog altijd lr3 dat er eigenlijk niet meer is
                              heb ook al geprobeert door het programma opnieuw te installeren (zonder het wel eerst te verwijderen) maar ook dat helpt niet
                              grtz
                              bd0379be

                              Comment

                              Working...
                              X