Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar 2de hands kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar 2de hands kopen

    Ik heb nooit occasie gekocht en vraag me af of het wel de moeite is voor fotomateriaal.
    Waar kun je best 2de hands kopen en hoeveel % gaat er normaal af bij occasie lenzen en bij occasie bodies?

    Tot slot, hoe ben je zeker of materiaal niet beschadigd is? Dat zie je toch niet altijd met het blote oog.

    Dank
    Last edited by MadJazz; 28 augustus 2010, 09:01.

  • #2
    Re: Waar 2de hands kopen

    Verplaatst vanuit het forum aangeboden naar hier . . .
    't Ja, ik heb al regelmatig 2de hands materiaal gekocht en nog nooit bedrogen geweest, zowel bodies als lenzen, kwestie van ook een beetje geluk te hebben denk ik maar als je hier enkele jaren vertoeft weet je toch bij wie je zeker iets kan kopen. Meestal vallen de prijzen na één jaar terug op ongeveer 75% van hun waarde, maar zoals het overal gaat, vraag en aanbod he . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Waar 2de hands kopen

      heb ook al ontzettend veel gekocht en verkocht, naarmate ik mijn zinnen op iets zette
      1x heb ik een slechte camera overgenomen en dat had ik eigenlijk van ver moeten zien aankomen want de AF-lichtjes waren bijna niet meer zichtbaar. NEE durven zeggen is ook een vereiste soms

      Tja, ik ga ervan uit dat een gebruikte lens minder kans heeft om slecht te zijn dan eentje die recht uit de fabriek komt. Vraag me ook niet waarom.
      Je kijkt gewoon naar de buitenkant of er normale gebruikssporen zijn, of dat er schroeven loshangen/of er aan gepeuterd is. En dan maak je wat testfotos en je probeert de verschillende draaiknopjes om te zien of ze nog werken.

      De scherpte van een lens ter plaatste testen is iets waar andere mensen beter in zijn. Mijn testfotos zijn altijd flut (ik koop ook veel lenzen met lage f en dan is alles wazig of verkeerd scherpgesteld bij mij ).

      Plekken om te kijken: fotoapparatuur.net, kapaza (alhoewel flut geworden), 2dehands, dit forum, marktplaats.nl .. en ja, als je een ad ziet met een te goeie prijs en alleen de specificaties eronder geplakt dan zou ik alvast oppassen voor afzetters. Voor bedragen hoger dan 200-300 euro zou ik altijd persoonlijk gaan ophalen.
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment

      Working...
      X