Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen met Nikon SB-900 als remote zonder dat de ingebouwde flits als master afgaat.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsen met Nikon SB-900 als remote zonder dat de ingebouwde flits als master afgaat.

    Hallo,

    Ben volop aan het zoeken naar mijn instellingen om de Nikon SB-900 remote te kunnen gebruiken met mijn Nikon D90. Dat is ondertussen gelukt maar nu zou ik graag mijn master, de ingebouwde flits, niet langer laten afgaan, enkel de remote dus.
    Is dit mogelijk of niet en zoja, hoe kan ik dit instellen?

    Alvast bedankt,

    Grtjs,
    Edje C
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

  • #2
    Re: Flitsen met Nikon SB-900 als remote zonder dat de ingebouwde flits als master afg

    Manuele instellingen gebruiken en je flits aanzetten.

    Grtz

    Louis
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: Flitsen met Nikon SB-900 als remote zonder dat de ingebouwde flits als master afg

      Hallo Louis,

      Ik werk in de manuele stand M en heb de flitsopengeklapt staan als master. Werkt perfect samen met de SB-900 als remote opgesteld.

      Maar ik wil nu enkel met SB-900 als remote werken zonder dat de flits op mijn D-90 afgaat en dat wil maar niet lukken?

      Update, ik denk dat ik er ondertussen uit ben Louis. "De ingebouwde flitser moet worden opengeklapt zodat deze monitor-voorflitsen kan afgeven". Dat is de flits die ik zag en er niet bij wilde. Maar als ik het goed begrijp is dit voorflitsen een noodzakelijk iets om de remote te activeren of ben ik mis.

      Alvast bedankt Louis.



      Grtjs,
      Edje C
      Last edited by Edje C; 26 augustus 2010, 22:45.
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

      Comment


      • #4
        Re: Flitsen met Nikon SB-900 als remote zonder dat de ingebouwde flits als master afg

        Ik denk dat het hetvolgende is dat je zoekt :

        Setting e2 (Flash control for buil-in flash) op "Commander" mode zetten en dan heb je daarna de keuze hoe de ingebouwde flitser (en de aangestuurde flitsen ook trouwens) zich moeten gedragen : TTL, M of --. Deze voor de ingebouwde flitsen op -- zetten. De ingebouwde flitser zal je wel nog zien afgaan, maar enkel voor de voorflitsen om de remotes aan te sturen.
        __________________________________________________ ______
        NIKON D90 + AF-S 18-105 VR + AF-S 18-200 VRII + AF 50 1.8D + SB-900

        Comment


        • #5
          Re: Flitsen met Nikon SB-900 als remote zonder dat de ingebouwde flits als master afg

          Inderdaad Flying Swa, heb weer heel wat geleerd vanavond. Nu kan het experimenteren en al doende leren beginnen .

          Swa en Louis, bedankt voor de hulp .

          grtjs
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

          Comment


          • #6
            Re: Flitsen met Nikon SB-900 als remote zonder dat de ingebouwde flits als master afg

            In commander-mode zal de ingebouwde flitser nog een kleine flits geven.. heel weinig, zodat je het in de meeste omstandigheden niet zal zien op de foto, maar als er iets echt reflecterend gefotografeerd wordt dan kan je het wel nog zien..
            De oplossing dan zijn remote triggers (met antennekes), of bv een voorzetstukje van Nikon dat het zichtbare licht filtert (ben part-nr vergeten) en enkel UV doorlaat.
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

            Comment


            • #7
              Re: Flitsen met Nikon SB-900 als remote zonder dat de ingebouwde flits als master afg

              De goedkoopste oplossing is een SG 3IR, die houdt het zichtbare licht van de popup tegen en laat het IR door, dure oplossing SU 800.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Flitsen met Nikon SB-900 als remote zonder dat de ingebouwde flits als master afg

                Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                In commander-mode zal de ingebouwde flitser nog een kleine flits geven.. heel weinig, zodat je het in de meeste omstandigheden niet zal zien op de foto, maar als er iets echt reflecterend gefotografeerd wordt dan kan je het wel nog zien..
                De oplossing dan zijn remote triggers (met antennekes), of bv een voorzetstukje van Nikon dat het zichtbare licht filtert (ben part-nr vergeten) en enkel UV doorlaat.
                inderdaar er is altijd eer flits zelfs al zet je je interne (die master is op --

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                De goedkoopste oplossing is een SG 3IR, die houdt het zichtbare licht van de popup tegen en laat het IR door, dure oplossing SU 800.
                voorzetstukje van flipperkast staat hierboven bij naam
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Flitsen met Nikon SB-900 als remote zonder dat de ingebouwde flits als master afg

                  Dank je wel voor jullie reacties heren .
                  Gaande weg zal ik wel merken of het al dan niet storend is en dan weet ik nu ook hoe ik het moet oplossen.

                  Grtjs.
                  Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitsen met Nikon SB-900 als remote zonder dat de ingebouwde flits als master afg

                    Het kan heel erg storend zijn als je een lens hebt, die een schaduw geeft bij flitsen met de pop-up en als er onderwerpen heel dicht bij staan. Ook storend is het alarm wat afgaat en iedereen in je richting kijkt.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X