Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

avondfeest in een ... serre!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • avondfeest in een ... serre!

    Ik ben gevraagd door een vriendin om op een avondfeest van een huwelijk foto's te nemen. Heeft iemand tips ivm de technische kant ervan? Het is namelijk in een serre (I know, of all places), dus bouncen zal er met al dat reflecterende glas niet inzitten denk ik. Ik heb nog maar pas mijn externe flitser (580EX II) en heb nog geen idee hoe het aan te pakken. Een omnibounce op 45°? Gewoon recht vooruit flitsen? Of zonder flitser en hoge ISO's gebruiken? Iemand een idee hoe dit best aan te pakken?

    Groeten,
    Jonas
    http://www.jonasdegent.be/

  • #2
    Re: avondfeest in een ... serre!

    Ik heb een softbox gebouwd op mijn 430, kan nog rechstreeks flitsen, heb helemaal geen last van scherpe schaduwen. Enige probleem dan is wat onderbelichte achtergrond, maar dit valt wel te corrigeren. Is het helemaal in het donker?
    Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

    Comment


    • #3
      Re: avondfeest in een ... serre!

      Een serre, dus glas boven en langs de zijkanten ook. Dat is een leuke, he.

      Flits je recht naar voor richting glas dan zal je een reflectie van je flits zien in het glas.
      Flits je naar het plafont, dan ben je een groot deel van het licht door het glas verloren.

      Ik zou sowieso zeggen hoge ISO om zoveel mogelijk de sfeer van het bestaande licht mee te hebben. En eventueel wat invulflitsen los van de camera en de flits dan telkens zo opstellen dat deze buiten beeld valt met z'n reflectie. Eventueel een assistent meenemen om met je flits te jongleren.

      Veel succes en plezier.
      Vriendelijke groeten,Raf

      www.rafvandenbogaert.be

      Comment


      • #4
        Re: avondfeest in een ... serre!

        Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
        Flits je recht naar voor richting glas dan zal je een reflectie van je flits zien in het glas.
        een keer is dat aan mijn aandacht ontsnapt.
        gevolg laat zich raden. Schaduwen achter de mensen waren weg door weerspiegeling van de flist en de vlek in het glas was er met GIMP op 123 uit.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment

        Working...
        X