Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweeling Doopsel beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweeling Doopsel beginner

    Ik heb even een vraagje.
    Ik ben een redelijke beginner m.b.t. het zelf instellen van de camera.
    De afgelopen en komende dagen ben ik veel aan het oefenen met sluitertijd en diafragma.

    Nu heb ik dit dus nog niet geweldig onder de knie, maar ik begin het steeds meer te begrijpen.

    Nu ben ik gevraagd door mijn zus om een doopsel van een tweeling te fotograferen medio september.
    Ik heb nog geen idee hoe de belichting in de kerk gaat zijn, gezien ik nog nooit in de betreffende kerk ben geweest. Hier ga ik nog wel proberen achter te komen, maar we zullen zien of dat gaat lukken.

    Wat is volgens jullie het verstandigst om te doen, op diafragma werken, op sluitertijd, beide (wat me nog wat te moeilijk lijkt) of toch gewoon automatisch?

    Knip wel in RAW formaat en gebruik PS.

    Voor camera etc zie mijn handtekening.
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

  • #2
    Re: Tweeling Doopsel beginner

    Aangezien een doopsel niet over gedaan kan worden en zoals je zelf aangeeft nog niet genoeg vertrouwd bent met sluiter- en diafragma instellingen, zou ik toch gaan voor de meest veilige in dit geval en dat is de automatische stand. Experimenteren zou erg kunnen tegenvallen en wat kan je die mensen dan bieden, ze vertrouwden op jou!
    Blijven oefenen, maar liefst niet op zo'n moment, tot je het echt goed onder de knie hebt
    Groetjes Marieke
    Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
    - Compact Camera Olympus U850SW

    Comment


    • #3
      Re: Tweeling Doopsel beginner

      kijk zeker al voor een lichtsterke lens, genre 50 mm f1.8
      en eventueel de tamron 17-50 f2.8 of zelfs een flits (alhoewel dit zal storen)
      dit gaat nodig zijn.