Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autocad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autocad

    Hallo
    Zijn er hier nog mensen die dit tekenprogramma nog gebruiken ,of er meegewerkt hebben en er nog wat vanaf weten ?
    Bij mij is het al een tijdje geleden dat ik er nog meegewerkt heb en ik zit nu met het volgende probleem.
    Mijn cursor maakt telkens sprongetjes van 10mm ,en lukt het me niet om bv. een lijn te dupliceren .Omdat de cursor telkens links of rechts van de lijn springt , en ik ze dus niet kan aantikken.Zit waarschijnlijk ergens in een instelling die ik per ongeluk verandert heb .
    Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen ?
    Ik werk met autocad 2002.
    Hopelijk is er iemand die me terug op weg kan helpen .
    Alvast bedankt

    wingske

  • #2
    Re: Autocad

    als ik me niet vergis staat de "Grid" aan, probeer eens met op F7 te drukken, dan moet hij uitgaan denk ik.
    Zie http://books.google.be/books?id=d08h...page&q&f=false
    Groeten,
    Koen
    Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

    Comment


    • #3
      Re: Autocad

      Probeer 'ns F9...

      Palladio
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

      Comment


      • #4
        Re: Autocad

        Oorspronkelijk geplaatst door dekleine Bekijk bericht
        als ik me niet vergis staat de "Grid" aan, probeer eens met op F7 te drukken, dan moet hij uitgaan denk ik.
        Zie http://books.google.be/books?id=d08h...page&q&f=false
        Groeten,
        Koen
        Het grid heeft hier niet veel me te maken; da's eerder een visueel hulpmiddel dat de muisbewegingen niet beïnvloedt... (cfr. photoshop)

        Palladio
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

        Comment


        • #5
          Re: Autocad

          rechts onderaan zie je in een balkje vanalles staan. Het ene is zwart getypt en andere dingen zullen grijs staan. De grijze zijn uitgeschakeld en de zwarte zijn ingeschakeld.
          Er zou onder andere moeten staan: "SNAP, ORTHO, ESNAP of OSNAP...." tis uit het hoofd hoor dus als ik er even naast zit

          Let erop dat je SNAP uitzet (grijs) door er dubbel op te klikken
          en nu zal je muis niet meer verspringen maar mooi vloeiend glijden

          en als je het niet vindt, zoek gewoon op google 'disable SNAP autocad'


          trouwens als je vanop een lijn een nieuwe lijn wil tekenen, kan je beter 'object snap' aanzetten, en daar zou je nog moeten kunnen kiezen tussen "endpoint, midpoint, center, intersection..." waarop je muis op "snapt"
          vraag me niet hoe je daar exact geraak, tis al jaren geleden dat ik nog degelijk met Autocad heb gewerkt.
          Last edited by Matthias; 25 augustus 2010, 21:05.
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Autocad

            Bedankt Allen voor de reaktie.
            Probleem opgelost dankzij Mathias zijn tip.
            Snap stond inderdaad aangevinkt .
            Nogmaals Dank voor de hulp .

            wingske

            Comment


            • #7
              Re: Autocad

              Oorspronkelijk geplaatst door wingske Bekijk bericht
              Snap stond inderdaad aangevinkt.
              Standaard staat snap (on/off) onder sneltoets F9...

              Palladio
              You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

              Comment


              • #8
                Re: Autocad

                Versie 2002... Persoonlijk kom ik van versie 12 (nog onder dos), maar als je de huidige versies vergelijkt met een 2002 is er een hemel van verschil. Ik heb ze zowat allemaal meegemaakt (toch vanaf versie 12 : werk met Autocad sinds 1993).
                Ik werk er dagelijks mee (samen met Pro-e). Die snap (F9) gebruik ik eigenlijk nooit).

                Als je voor 1 lijn een ander snaptype nodig hebt, dan die die standaard zijn ingesteld, dan kan je shift+rechtermuistoets klikken. Dan krijg je een lijst waaruit je de snap die je nu wil gebruiken kan kiezen. Je kan ze standaard ook allemaal aanklikken, maar soms krijg je dan rariteiten. In de nieuwere versie krijg je duidelijk te zien welke snaptype gebruikt, maar in versie 2002 was dat nog niet zo, denk ik. Ook de "tracking" snaps zijn heel handig.
                Groeten,

                Polleke

                Comment

                Working...
                X