Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verwarming

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verwarming

    Mijn ouders hebben een 30 jaar oude gasverwarmingketel + gasboiler van een 120 l.

    Die dingen beginnen nu toch wel redelijk sporen van ouderdom te vertonen en ze zouden ze dus graag vervangen. Ze hebben 2 offertes binnen.
    De ene stelt een Viesmann voor condensatiewandketel met ingebouwde boiler van 46l voor het warm water. De andere komt met een variant van het voor mij onbekende franse merk De dietrich.

    De prijs is uiteindelijk ongeveer gelijk (de 2e is iets goedkoper, maar het scheelt niet veel). Welke van die beide merken zou jullie voorkeur hebben en waarom ? Het gaat dus over een wandketel (omdat er geen plaats meer zal zijn om een vloerketel te installeren).
    En hebben jullie nog tips waarop we beter letten, want eerlijk gezegd ben ik niet bijster vertrouwd met de materie. De installatie laten we uiteraard over aan een erkend installateur.
    Ik heb op dit forum al een topic gevonden dat neigt naar dit (van enkele maanden geleden), maar van De Dietrich was daar niet direct sprake.
    Groeten,

    Polleke

  • #2
    Re: Verwarming

    Wij zijn gegaan voor een Junkers...Hr top hoogrendement condensatiebrander op gas. Oude installatie afbreken en afvoeren en de nieuwe installeren met op iedere radiatotor thermostatische kranen, boiler van 100 l, etc...dit alles geïntegreerd in één toestel kostprijs +/- 5500,00 € voor alles !

    Comment


    • #3
      Re: Verwarming

      Ik heb een wandketel van Viesmann (met een aaneengekoppelde warm water boiler).'k Ben er heel content van.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • #4
        Re: Verwarming

        Naast Viesmann zijn er nog goede, maar als je voor een vrij onbekend merk bijna evenveel betaalt, neem dan die Viessmann maar.

        Viessmann heeft een heel goede reputatie, en zowat iedere loodgieter kan en wil dit repareren.

        Comment


        • #5
          Re: Verwarming

          Viessmann is heel goed, maar laat wat steekjes vallen als 't om condenserende gastechnologie gaat ...dan zijn er betere merken die al langer in deze techniek investeren.

          Comment


          • #6
            Re: Verwarming

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            ..... De andere komt met een variant van het voor mij onbekende franse merk De dietrich.... .
            De Dietrich is nochtans één van de vooraanstaande firma's in de Europese verwarmingsindustrie....
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

            Comment


            • #7
              Re: Verwarming

              Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
              De Dietrich is nochtans één van de vooraanstaande firma's in de Europese verwarmingsindustrie....
              Kan kloppen, maar als je maar om de 30 jaar eens zo'n ding nodig hebt ken je de merken niet hé...
              Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit merk condensatie gasketel ?
              Wat zijn die betere merken voor de condensatie-techniek ? Nogmaal : ik ken hier bitter weinig van, en als je de reclame van elk merk moet geloven, leveren ze allemaal de Rolls Royce onder de verwarmingsketels, aan de prijs van een 2 pk...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Verwarming

                Al eens bij Bulex gekeken, goed en een zeer goeie prijs.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Verwarming

                  Mijn top vijf wat fabrikanten van condenserende gasbranders betreft:

                  -1 Junkers
                  -2 Weishaupt
                  -3 Viessmann
                  -4 Buderus
                  -5 Vaillant

                  ps.Geef ook steeds de voorkeur aan een installateur dicht in jouw buurt. Deze man/vrouw kan zich niet veroorloven om je ooit in de steek te laten ...mond op mond reclame is nog steeds de beste reclame dat een bedrijf kan hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verwarming

                    Hier als sinds 2003 een Renova-Bulex Thermomaster die ons zowel warm sanitair water geeft als verwarming. Zeer tevreden en redelijk goedkoop wand doorvoer brander.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verwarming

                      Als het condensatie techniek betreft zijn er waar weinige pioniers.
                      Namelijk Remeha bieden al jaren condensatieketels aan, kijk eens op de site van de invoerder Mampaey.
                      Het inwendige van de ketels Dietrich zijn aangekocht bij Remeha.
                      Junkers is ook goed.
                      Viessmann is een naloper betreft techniek, slechte levering van wisselstukken. ( bijna geen stok te zaventem ).

                      Denk er ook aan om de schouw te laten aanpassen voor condesatieketel.
                      Eventueel een aanpassing aan het hydraulisch systeem om een zeer lage retour temperatuur te krijgen. (belangrijk voor een hoog rendement). Denk ook aan een lage modulerende vertrektemperatuur.

                      Er komt meer bij kijken dan alleen een merkkeuze als men een optimaal gebruik wilt behalen.

                      Mvg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verwarming

                        heb gascondensatiewandketel van Buderus
                        op aanraden van mijn neef (installateur)
                        vanwege gemakkelijk onderhoud en prijs/kwaliteit
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verwarming

                          Hier al meer dan een jaar een condensatieketel van Viessmann met bijhorende boiler
                          van 200 liter. We leven hier met 4 volwassenen en hebben na
                          deze laatste lange en koude winter toch 15% minder gasverbruik opgetekend vergeleken met de winter ervoor.
                          Ben er heel tevreden over.
                          Groeten,
                          wistofus.
                          Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                          iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                          Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verwarming

                            Allé : even samenvatten :
                            - 8 merken degelijke branders, waarvan blijkbaar 1 gewoon de spullen van de ander gebruikt (zoals zoveel gebeurd...).
                            - zorgen dat ik een degelijke installateur vind, die dichtbij gelegen is, en z'n vak kent.

                            Persoonlijk heb ik het meest vertrouwen in de installateur die die Viesmann verdeelt, dus ik vermoed dat dat ook de keuze van mijn ouders gaat worden...

                            In elk geval bedankt voor de antwoorden. K'zal nog wel laten weten wat er uiteindelijk uit de bus is gekomen .
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verwarming

                              Laat eens weten in welke streek je woont, en wie je installateur geworden is.

                              Ik wil binnen een jaar of 2 ook de ketel vervangen.

                              Comment

                              Working...
                              X