Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen FOTO.COM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen FOTO.COM

    Ik heb eind juli 2 albums besteld bij FOTO.COM, daar ik in het verleden steeds goede ervaring heb gehad met deze leverancier.

    Bij het krijgen van het betreffende album heb ik gemerkt dat de kwaliteit van sommige pagina's echt ondermaats was. Ook werden de kaders rond de foto's niet afgeprint zoals het hoort.

    Ik heb van mijn problemen melding gemaakt, maar sindsdien verloopt de communicatie niet erg vlot. Inmiddels sleept dit al drie weken aan en heb ik mijn geld teruggevraagd, zoals vermeld staat in hun garantiebepalingen.
    Plots is de herdruk van de albums verwerkt en werden deze verzonden, zodat de albums niet kunnen terugbetaald worden... TENZIJ ik de albums vernietig en hiervan het bewijs lever.

    Moraal van het verhaal: als klant krijg je een product dat niet overeenstemt met wat je mag verwachten, wordt je klacht niet echt met de nodige zorg behandeld en moet je op het einde van de rit ook nog eens het initiatief nemen om hen aan te tonen dat de albums vernietigd werden om je centen terug te krijgen... Klantvriendelijkheid is hier dus ver te zoek

    Is er nog iemand die gelijkaardige problemen heeft ondervonden met FOTO.COM? Iemand bij FOTO.COM iemand telefonisch kunnen bereiken?

    Thx,
    Toine

    Beste,

    De correcties die moesten gebeuren op uw bestelling, zijn geen dingen die van vandaag op morgen kunnen gebeuren.
    Op 2/08 werden de correcties die moesten gebeuren doorgegeven.
    Helaas is hier wat tijd over gegaan en werd de correcte versie pas door ons op 18/08 ontvangen, waardoor deze dan pas terug in productie is kunnen gaan.

    Wij stellen ook vast dat de herdruk van uw bestelling gisteren werd afgerond en verzonden.
    U mag deze dan ook eerstdaags verwachten.
    Hierdoor kan ik deze niet meer annuleren

    Wat u wel nog kan doen, is ons na ontvangst een bewijs verzenden dat u de bestelling vernietigd heeft.
    Zodoende kunnen wij u deze dan wel terugbetalen.
    U mag dit doen adhv een foto of scan van de snippers van de bestelling die u in bijlage aan een mail toevoegt.

    Onze excuses voor het ongemak!

    Met vriendelijke groeten,

    Inge
    Dutch Customer Support Foto.com




    Op 24/08/2010 18:55, Anthonny De Ron schreef:
    Geachte,

    Bij een van uw eerste mails beloofde u mij op de hoogte te houden van de gang van zaken. Pas nadat ik uw diensten een week later contacteerde wist u mij te zeggen dat men bezig was met de correcties. Nu ik na 14 dagen opnieuw informeer naar de stand van zaken blijkt dat de albums pas op 18 augustus werden gecorrigeerd en zullen verstuurd worden.

    Ik stel vast dat er niet alleen in het productieproces soms fouten durven sluipen, ook de communicatie verloopt blijkbaar niet altijd even klantvriendelijk en vlot.

    De fotoalbums werden inmiddels al opnieuw besteld bij een andere leverancier. Daarom had ik nogmaals willen vragen om mij de 'geld-terug-garantie' te bieden die jullie beloven op de website.

    Ik hoop dat dit euvel, dat inmiddels nagenoeg een maand aansleept, op een gepaste wijze zal opgelost worden.

    Met vriendelijke groet,
    Anthonny De Ron


    ----- Original Message -----
    From: Klantendienst België
    To: Anthonny De Ron
    Sent: Tuesday, August 24, 2010 2:23 PM
    Subject: Re: Producten & prijzen


    Beste ,

    Wij hebben uw bestelling nog even nagekeken.
    Bij nazicht stellen wij vast dat de correcties die moesten gebeuren afgerond werden op 18/08.
    Uw boek werd dan ook in herdruk geplaatst.
    De herdruk van uw bestelling is momenteel in productie.
    Wij doen ons uiterste best deze zo spoedig mogelijk te verzenden.

    Met vriendelijke groeten,

    Inge
    Dutch Customer Support Foto.com


    Op 24/08/2010 11:21, Anthonny De Ron schreef:
    Geachte,

    Inmiddels is het een maand geleden dat wij melding hebben gemaakt van de problemen met ons fotoboek en is het ook al twee weken geleden dat wij van FOTO.COM nog bericht mochten ontvangen over de stand van zaken.

    Gezien uw diensten er niet in slagen om na meer dan drie weken een gepaste oplossing te vinden had ik graag mijn bestelling terugbetaald gezien, zoals vermeld staat in de "geld-terug-garantie" op de website.
    "Niet tevreden met het ontvangen product? Als u contact opneemt met ons customer service team, krijgt u binnen twee weken na uw bestelling uw geld terug. Deze garantie bewijst hoe zeker wij zijn over de kwaliteit van onze producten. De "Geld terug garantie" is onbeperkt en ongeacht de reden, het omvat het totale bedrag van uw bestelling, inclusief verzendkosten.
    De "Geld terug garantie" is niet van toepassing:

    a. Voor niet afgeleverde foto's door onachtzaamheid van de klant (bijv. onjuist afleveradres, onbekend postadres of indien de bestelling niet is afgehaald van het postkantoor, e.d.)

    b. Op grote bestellingen die door hun omvang een "speciale behandeling" hebben ondergaan.


    Ik ben in het verleden, net als bij de laatste bestelling, steeds tevreden geweest over de dienstverlening van FOTO.COM, maar wat de bestelling in kwestie betreft vind ik de dienstverlening helaas beneden peil.

    Hopend op een spoedige oplossing verblijf ik,
    met vriendelijke groeten,
    Anthonny De Ron


    ----- Original Message -----
    From: Klantendienst België
    To: Anthonny De Ron
    Sent: Tuesday, August 10, 2010 3:09 PM
    Subject: Re: Producten & prijzen


    Beste,

    Het gaat om correcties in verband met de problemen die u aangeleverd heeft.
    - Op pagina 20 de zwarte achtergrond.
    - De kaders van de foto's die niet werden geprint zoals in de opmaak.

    Met vriendelijke groeten,

    Inge
    Dutch Customer Support Foto.com


    Op 10/08/2010 14:42, Anthonny De Ron schreef:
    Beste,

    Kan u mij zeggen om welke "correcties" het hier gaat?

    Mvg,
    Anthonny


    Op 10 augustus 2010 14:34 schreef Klantendienst België <hulp.be@foto.com> het volgende:

    Beste;

    Wij hebben uw bestelling even nagekeken.
    De correcties voor uw bestelling zijn nog bezig.
    Wij hebben het nogmaals doorgegeven.


    Onze excuses voor het ongemak!

    Met vriendelijke groeten,

    Inge
    Dutch Customer Support Foto.com



    Op 10/08/2010 12:11, Anthonny De Ron schreef:
    Geachte,

    Kan u mij zeggen hoe ver het staat met het nazicht, daar het inmiddels al meer dan een week geleden is dat ik nog nieuws heb ontvangen ivm mijn klacht.

    Mvg,
    Anthonny De Ron


    Op 2 augustus 2010 14:54 schreef Klantendienst België <hulp.be@foto.com> het volgende:

    Beste klant,

    Bedankt voor het bestand.
    Wij hebben het doorgegeven aan de productie verantwoordelijke om na te kijken.
    Wij houden u verder op de hoogte.


    Met vriendelijke groeten,

    Inge
    Dutch Customer Support Foto.com



    Op 31/07/2010 18:36, Anthonny De Ron schreef:
    Beste,

    In bijlage het bestand.

    Met vriendelijke groeten,
    Anthonny De Ron
    ----- Original Message -----
    From: Klantendienst België
    To: Anthonny De Ron
    Sent: Friday, July 30, 2010 9:53 AM
    Subject: Re: Producten & prijzen


    Beste klant,

    Bedankt voor het doorsturen van de foto's.
    Is het mogelijk om ons ook het dat bestand van uw bestelling te bezorgen, zodat we dit even kunnen nakijken?

    Onze excuses voor het ongemak!

    Met vriendelijke groeten,

    Inge
    Dutch Customer Support Foto.com


    Op 29/07/2010 19:34, Anthonny De Ron schreef:
    Geachte,

    Gelieve in bijlage de gevraagde foto's terug te vinden.

    Met vriendelijke groet,
    Anthonny De Ron


    ----- Original Message -----
    From: Klantendienst België
    To: Anthonny.de.ron@telenet.be
    Sent: Thursday, July 29, 2010 11:14 AM
    Subject: Re: Producten & prijzen


    Beste klant,

    Is het mogelijk om van uw probleem een fotografisch bewijs aan te
    leveren zodat we dit kunnen voorleggen aan onze productie verantwoordelijke?
    U kan dit doen adhv een scan of een digitale foto dewelke u mag
    toevoegen als bijlage aan de e-mail.
    U mag dit dan doorzenden naar onze klantendienst op dit emailadres.

    We zullen u berichten zodra dit ontvangen wordt.

    Met vriendelijke groeten,

    Inge
    Dutch Customer Support Foto.com


    Op 28/07/2010 21:29, Anthonny.de.ron@telenet.be schreef:
    > Geachte,
    >
    > Op 21/07 bestelden wij twee fotoboeken met bestelnummer 902248085.
    >
    > Heden mochten wij deze albums ontvangen, maar bij nazicht moesten wij
    > ongelukkig vaststellen dat:
    > - niet alle foto's een dikke rand vertonen, terwijl dit in de
    > fotoboekeditor die werd geupload weldegelijk het geval is
    > - Op blz 20 vertoont het fotoboek een zwarte achtergrond, in plaats
    > van de gepersonaliseerde achtergrond met keien die ook op alle andere
    > pagina's van het fotoboek werd gebruikt.
    > - De kwaliteit van sommige foto's is bedroevend, net zoals de
    > kwaliteit van de gepersonaliseerde achtergrond waarvoor wij een thema
    > van de albumeditor gebruikten
    >
    > Al deze zaken samen maken dat wij teleurgesteld zijn over de algemene
    > kwaliteit van het fotoboek.
    >
    > Wij hebben na eerdere vakanties al foto's en fotoboeken besteld bij
    > foto.com en zijn hier tot op heden steeds erg tevreden van geweest.
    >
    > Hopelijk kan dit probleem spoedig worden opgelost.
    >
    > Met vriendelijke groeten,
    > Anthonny De Ron

  • #2
    Re: Problemen FOTO.COM

    tweede album mooi ontvangen, eerste album versnipperen en foto van nemen, geld terug eisen zoals ze zelf voorstellen en toch mooie boek hebben
    Of is dit een beetje stout?
    wij bestellen hier altijd bij foto.com en hebben tot nog toe 1 keer te klagen gehad en binnen de 4 dagen hadden we de goeie kwaliteit van afdrukken zoals altijd. Dus ik ben er nog altijd tevreden van.
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Problemen FOTO.COM

      Je logica kan ik wel volgen, maar vind het toch straf dat je je als klant in 1001 bochten moet wringen om te krijgen waar je recht op hebt.

      Als ze op hun website een geld-terug-garantie garanderen, moeten ze die belofte ook nakomen zonder daar voorwaarden tegenover te stellen.

      Comment


      • #4
        Re: Problemen FOTO.COM

        daar ben ik het ook mee eens. Als je idd kiest voor geld terug moeten ze niet pas antwoorden als de nieuwe bestelling al onderweg is...
        daarom zou ik doen zoals ik eerst zei, je krijgt je geld terug, hebt toch nog een mooie album en je kan volgende keer voor een andere print-firma kiezen.

        Tom
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #5
          Re: Problemen FOTO.COM

          Ik heb hen gisterenavond nog een mailtje gestuurd, tot nu toe geen antwoord meer mogen ontvangen...

          Comment


          • #6
            Re: Problemen FOTO.COM

            Heb ook problemen gehad vorige keer met de kerstkaarten.
            Ik was ook verwonderd/verontwaardigd door het vraag naar bewijs van de vernietiging...
            Ik heb de kaarten gescheurd en hiervan een foto opgestuurd, tijdje later werd het geld terug overgemaakt op mijn rekening.

            Nu, niet iedereen is eerlijk, daarom zal de vraag er zijn om het bewijs te leveren. Mochten ze dit niet doen dan kunnen ze waarschijnlijk de aanvragen niet bolwerken, maar zoals reeds gezegd als je zelf eerlijk bent is dit een beetje een rare vraag...maar zij kunnen dat niet weten hé
            pitteljon.be
            The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

            Comment


            • #7
              Re: Problemen FOTO.COM

              Vandaag geen antwoord mogen ontvangen op mijn mailtje van gisteren... denk dat ze beetje boos zijn

              Comment


              • #8
                Re: Problemen FOTO.COM

                Heel eerlijk gezegd, ik vind dat de klantendienst van Foto.com hier weinig te verwijten valt. Wanneer ik de communicatie lees, merk ik dat ze steeds op een vriendelijke en persoonlijke manier, zo goed mogelijk op jouw situatie ingespeeld hebben.

                Wanneer je uiteindelijk een goed resultaat krijgt waarvoor je betaald hebt, dan kan je toch tevreden zijn? Dat ze bewijs van vernietiging vragen alvorens geld terug te geven, vind ik een uitstekende praktijk.

                Ik denk dat je op veel plaatsen, veel slechtere ervaringen kan opdoen!

                L.
                http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen FOTO.COM

                  Ik moet Lieven gelijk geven.

                  Ik begrijp niet goed waarom je al hetzelfde boek bij een andere producent laat maken als je nog in afwachting bent van een herdruk ? Bovendien wordt er verondersteld dat je je geld binnen de 2 weken na ontvangst van het boek terugvraagt (je hebt de tekst zelf geciteerd).
                  Waarom heb je hen zelf niet vooraf gecommuniceerd dat ze zich de moeite konden besparen, want dat je je album bij een andere producent zou laten maken en dus liever je geld terug had, behalve als ze het boek onmiddellijk zouden kunnen herdrukken ? Dat had jou en hen veel miserie (en tijd) gespaard...


                  Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                  Als je idd kiest voor geld terug moeten ze niet pas antwoorden als de nieuwe bestelling al onderweg is...
                  Ware het niet dat de eerste vraag voor een geldteruggave er pas na een maand over-en-weermailen, op 24/8, kwam, helaas nadat het boek in herdruk was en dat hebben ze dan ook vrij snel laten weten.
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment

                  Working...
                  X