Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Softbox & 430 EX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Softbox & 430 EX

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een niet te dure en praktische combinatie om mijn 430EX vanop afstand te besturen MET softbox & statief. Met praktisch bedoel ik dat de softbox plooibaar moet zijn zoals de Micnova SB-60. Statief omdat ik meestal alleen ben en niet iemand kan zeggen van "hou dit even daar vast".

    Ik heb zo ongeveer al een idee, maar er wringt iets, en dat iets is de bevestiging van de 430EX, de bevestiging softbox en de bevestiging van de Cactus receiver.

    Kan iemand me hiermee wat helpen? Kennen jullie een goeie kit om mee te beginnen?

    Het doel van dit is dat ik mijn 430EX meer en meer begin te gebruiken en er wat creatiever mee om wil gaan. Ik wil een oplossing waar geen elektriciteit aan te pas komt ( behalve batterijen van de 430EX zelf ) De nadelen ervan ken ik wel maar daar kan ik mee leven. Dit zou dienen voor studiofotografie & portret op locatie.

    Alvat dank voor de nuttige tips.

    Mvg,
    Oli
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

  • #2
    Re: Softbox & 430 EX

    kijk eens hier

    en hier

    let op die micnova SB60 is een slechte namaak van de lastolite ezybox softbox, konijnenberg doet dit wel meer...

    lees hier
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Softbox & 430 EX

      Die ezybox schijnt wat problemen te hebben qua bevestiging van de flits, er zou een gap ontstaan tussen de flits en de softbox opening vanachter waardoor je lichtkracht verliest.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Softbox & 430 EX

        Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
        Die ezybox schijnt wat problemen te hebben qua bevestiging van de flits, er zou een gap ontstaan tussen de flits en de softbox opening vanachter waardoor je lichtkracht verliest.
        je verliest zowiezo lichtkracht bij gebruik van een softbox, de beste oplossing voor een flash is nog steeds de westcom apollo softbox, daar kan je indien gewenst 2 of meer flitsen in kwijt... zo kan je het compenseren...

        de goedkope softboxen die niet expliciet voor raportage flash bedoelt zijn veroorzaken allemaal een hotspot...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Softbox & 430 EX

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          beste oplossing voor een flash is nog steeds de westcom apollo softbox,
          Een Westcott bedoel je zeker?

          Ik kan ook bevestigen dat de Westcott zijn werk goed doet. Nadeel is natuurlijk dat je bij manuele instelling, telkens de velcro weer moet lostrekken en aan je flits moet komen. Wat een beetje omslachtig en ter plekke beetje onprofessioneel overkomt. Daarom ook is een multi-inzetbare paraplu (25 euro) erbij geen slecht idee.

          De Westcott maakt de onhandigheid wel op met zijn prestatie qua zacht licht en compactheid, da's een feit.

          En als je hem optisch als slave gebruikt hoef je natuurlijk niet aan je flits te komen...

          Comment


          • #6
            Re: Softbox & 430 EX

            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Een Westcott bedoel je zeker?
            ja precies 't was blijkbaar al laat!

            en een 2-in-1 paraplu is inderdaad het eerste wat je moet aanschaffen voor strobisme...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Softbox & 430 EX

              Die ezybox schijnt wat problemen te hebben qua bevestiging van de flits, er zou een gap ontstaan tussen de flits en de softbox opening vanachter waardoor je lichtkracht verliest.
              Die kan je nochtans verschuiven hoor tot in de opening van de softbox...
              verder werkt dat ding optimaal bij 50mm inzoomen van je flits. Nog nooit miserie mee gehad.
              Website http://www.kristofpattyn.be

              a lotta canonstuff

              Comment


              • #8
                Re: Softbox & 430 EX

                Beste,

                je zou ook eens kunnen kijken op de site van gadgetinfinity.com deze verkopen genoeg gadgets voor strobisten.

                Om lichtverlies te voorkomen op de softbox verkopen zij ook nog een zwarte zak die over je flitser gaat en om je ring van je sotfbox vast zit.



                Mvg.,
                Patrick

                Comment

                Working...
                X