Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 accounts in windows 7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 accounts in windows 7

    Hallo,

    We hebben net een laptop voor dubbel gebruik gekocht. Voor mij om men foto's te kunnen opslaan en bewerken wanneer we op verlof zijn en voor mijn vrouw als dagelijkse computer.

    Nu hebben we 2 gebruikersaccounts aangemaakt beide als administrator. Het enige probleem dat we nu nog hebben is dat onze bureaubladen gedeelt zijn. Alle iconen staan dus op beide bureaubladen. wat eigenlijk niet nodig is want zij hoeft niets te hebben van mijn fotoprogramma's. Maar als zei ze verwijderde verdwenen ze ook op mijn blad.
    Is dit te verhelpen?

  • #2
    Re: 2 accounts in windows 7

    Het bureaublad is privé, maar de software die je installeert zet zich meestal in C:\documents and settings\All Users\Desktop (of bureaublad). Die icoontjes zijn beschikbaar voor alle gebruikers. Als je dat niet wil kan je dus een cut doen en verplaatsen naar de gebruiker die dit programma nodig heeft.

    Tussen haakjes, 2 accounts is goed, maar eigenlijk hou je 1 administrator account voor wanneer je iets wil installeren en 2 of meerdere gewone accounts. Dat is een zeer effectieve manier om beestjes buiten te houden.

    Comment


    • #3
      Re: 2 accounts in windows 7

      Aangezien het Win 7 is, is de locatie:
      Code:
       %HOMEDRIVE%\%HOMEPATH%\desktop
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: 2 accounts in windows 7

        Of je kan een map aanmaken en daar al uw icoontjes in steken maar das maar een mogelijkheid he idiaal is het niet.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: 2 accounts in windows 7

          Bedankt,
          Ik denk dat in onze situatie het makkelijkste gaat zijn dat ik mijn fotoprogramma's in een andere directory zet.

          Comment


          • #6
            Re: 2 accounts in windows 7

            Dat heeft op zich niks met de directory the maken. De icoontjes zijn gewoon verwijzingen naar die directory. Die icoontjes zullen waarschijnlijk nog steeds op dezelfde plek verschijnen, tenzij je bij de installatie kan kiezen om het enkel te installeren voor die gebruiker.

            Comment


            • #7
              Re: 2 accounts in windows 7

              gooi die icoontjes gewoon weg en plaats ze dan bij de juiste gebruiker terug op het bureaublad (vanuit startmenu slepen naar bureaublad)

              installeren als gebruiker is een optie (maar onnodig en vervelend indien de andere dat programma dan toch eens wil)

              maar zoals reeds gezegd, beide adm. is niet logisch
              Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

              Comment

              Working...
              X