Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens productfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens productfotografie

    Heb mij recent een flitsset aangeschaft en ook een producttent omdat ik binnenkort een opdracht in die richting heb. Vanavond ga ik dit allemaal eens uittesten.

    Wat ik me nog afvroeg is met welke lens je best aan productfotografie doet? Of maakt dat niet uit? Ik heb volgende lenzen: 18-50mm, 35mm, 50mm, 80-200

    Alvast bedankt voor een spoedig antwoord!

  • #2
    Re: Lens productfotografie

    Zelf zou ik proberen om zoveel mogelijk de 50mm te gebruiken. Deze zal, als primelens, waarschijnlijk het meest scherp zijn en het minst vervorming geven.
    Zelf gebruik ik voor productopnamen meestal mijn 60mm macrolens.

    Guy
    www.guydewestelinckfotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Lens productfotografie

      jep 60 mm macro lijkt me ook een goede oplossing
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Lens productfotografie

        aangezien ik die 60mm macro dus niet heb, zal ik het bij de nikon 50mm 1.8 houden.

        Iemand enig idee op welk diafragma die het scherpste is?

        Comment


        • #5
          Re: Lens productfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht
          aangezien ik die 60mm macro dus niet heb, zal ik het bij de nikon 50mm 1.8 houden.

          Iemand enig idee op welk diafragma die het scherpste is?
          wil je scherptediepte of maximale scherpte op het instelpunt. Ik denk dan f/5.6 voor maximale scherpte. Er zijn heel wat websites met tabellen en grafieken over resolutie per f stop. kijk maar eens op photozone.de of zo.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Lens productfotografie

            vraag bedoelde ik idd maximale scherpte. Thx! Zal eens gaan kijken en wat googlen

            Comment


            • #7
              Re: Lens productfotografie

              Ben momenteel volop aant proberen maar ik krijg mijn achtergrond niet volledig wit, ik zie nog vouwen van mijn producttent. Is het de bedoeling dat je dit volledig weg photoshopt?

              Comment


              • #8
                Re: Lens productfotografie

                Zorg dat jouw achtergrond iets meer licht krijgt (normaal gezien ongeveer 1,5 à 2 stops meer dan de hoofdbelichting van het product).
                Let er echter wel op dat het product niet 'overstraalt' wordt door die achtergrondbelichting.

                Succes.

                Guy

                Nota: misschien helpt het om de achtergrond strakker aan te spannen?
                Last edited by guydw; 23 augustus 2010, 19:13. Reden: Nota toegevoegd
                www.guydewestelinckfotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Lens productfotografie

                  Heb hier enkele foto's gezet die zo uit mn toestel komen...

                  Explore ddv13’s 9 photos on Flickr!


                  Maar het lukt me dus niet goed :s
                  Last edited by kleine; 23 augustus 2010, 20:31.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens productfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht
                    Heb hier enkele foto's gezet die zo uit mn toestel komen...

                    Explore ddv13’s 9 photos on Flickr!


                    Maar het lukt me dus niet goed :s
                    er is iets mis met het richten van je licht. Als het de bedoeling is dat de zijkanten volledig uitbranden ben je heel goed bezig, maar ik ga ervan uit dat je dat net wil vermijden.

                    bij deze zit het licht goed op je fles. Die achtergrond bevat wel wat kreuken enzo. Ofwel strijk je dat eens goed, ofwel haal je dat er digitaal uit. Je kan er ook nog een extra flitser op zetten als je die hebt.

                    Geen idee wat er daar onderaan precies in weerspiegeld, maar dat ga je toch ergens anders moeten leggen.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens productfotografie

                      Licht op de fles bij die foto lijkt mij inderdaad ook goed te zitten maar die achtergrond is toch helemaal niet wit genoeg? Hoe zou ik dat kunnen goed krijgen? Andere productfoto's die ik zie, is die achtergrond perfect wit...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens productfotografie

                        hoe is je opstelling van de lichtbronnen, op welke afstand, wat zijn de instellingen die je hebt op de camera?
                        Ik heb het gevoel dat je lichtbronnen tamelijk ver staan van je onderwerp. Of niet goed gericht, probeer eens niet je onderwerp te belichten maar je lichttent.
                        Kijk ook eens op youtube en typ in "lighttent" ofzo, je zal zoveel voorbeelden vinden van hoe productfoto's te nemen.
                        Mvg,
                        Oli
                        Last edited by Oli; 24 augustus 2010, 08:48.
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens productfotografie

                          Heb mij recent een flitsset aangeschaft en ook een producttent omdat ik binnenkort een opdracht in die richting heb.
                          En de opdracht is het fotograferen van flesjes of ander glaswerk? In elk geval opletten met weerspiegelingen.
                          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens productfotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                            hoe is je opstelling van de lichtbronnen, op welke afstand, wat zijn de instellingen die je hebt op de camera?
                            Ik heb het gevoel dat je lichtbronnen tamelijk ver staan van je onderwerp. Of niet goed gericht, probeer eens niet je onderwerp te belichten maar je lichttent.
                            Kijk ook eens op youtube en typ in "lighttent" ofzo, je zal zoveel voorbeelden vinden van hoe productfoto's te nemen.
                            Mvg,
                            Oli
                            lichttent van 90x90, flitsers daarnaast op ongeveer 25cm van de tent. Instellingen op camera beetje zitten proberen. Iso 200/400, f 5.6 tot f 11, sluitertijden van 1/5 tot 1/200 ongeveer.

                            Flitsers waren steeds op de tent gericht maar wel beide in de richting dat het voorwerp stond.

                            Ok, zal dat ook eens doen!

                            Thx

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens productfotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht
                              lichttent van 90x90, flitsers daarnaast op ongeveer 25cm van de tent. Instellingen op camera beetje zitten proberen. Iso 200/400, f 5.6 tot f 11, sluitertijden van 1/5 tot 1/200 ongeveer.

                              Flitsers waren steeds op de tent gericht maar wel beide in de richting dat het voorwerp stond.

                              Ok, zal dat ook eens doen!

                              Thx
                              Dit is een foto toen ik mijn macro lens had ( 90mm ) en al spelenderwijs dit resultaat bekomen:



                              Mijn opstelling :
                              - A3 papier gebogen op een stoel in L vorm
                              - 1 bureaulamp aan de linkerkant boven geplaatst

                              Gewoon even spelen met de instellingen en licht plaatsen en proberen te begrijpen is the key. Mijn instellingen waren toen wel wat ... erover denk ik ^^

                              Mvg,
                              Oli
                              UnicornPictures on Facebook & Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X