Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad nodig bij aankoop flitser! :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raad nodig bij aankoop flitser! :)

    Hallo,

    zoals sommigen van jullie misschien al weten ben ik alleen actief in de macrofotografiewereld... Dus ik zoek een flitser voor macro doeleinden. Momenteel ben ik in het bezit van de canon mp-e 65, maar daar komt volgende maand (hoogstwaarschijnlijk) de sigma 180mm bij.

    Ik ben van plan om dit te maken (Ik hoef enkel nog te betalen en ik heb al de onderdelen voor de bracket.): Klik hier.

    Het probleem: ik ken niets van flitsers...
    Wat heb ik nodig?

    Een flitser voor op de bracket te zetten en een flitskoord (liefst zo goedkoop mogelijk, via ebay ofzo...). Ik ga de flitser alleen gebruiken voor macrofotografie. De flitser moet verstelbaar zijn in sterkte en een snelle laadtijd hebben.

    Welke flitser raden jullie me aan? Budget: tot 150 euro. (iets meer mag ook, maar het moet geen alleskunner zijn... )

    Alvast bedankt!
    www.maximpiessen.com
    www.facebook.com/maximpiessenphotography
    Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

  • #2
    Re: Raad nodig bij aankoop flitser!

    Een 'ttl flash cable' als je ttl wil werken.
    Flits...voor macro heb je niet zo heel veel licht nodig, aangezien je dicht op je onderwerp zit. Eentje die je in flitskracht vrij ver kan terugschroeven lijkt me daarom aanbevolen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Raad nodig bij aankoop flitser!

      Ja, bij de mp-e zit je erg dicht en bij de 180 verder he...
      www.maximpiessen.com
      www.facebook.com/maximpiessenphotography
      Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

      Comment


      • #4
        Re: Raad nodig bij aankoop flitser!

        Goh, als 1e flits zou 'k persoonlijk bij 't merk zelf blijven. Het enige wat budgettair in de buurt komt is dan de Canon 430EX II (€ 200). Dan heb je wel een 'alleskunner', in die zin dat je de beste communicatie tussen camera en flits hebt ('t zelfde merk).
        Maar als je de flits uitsluitend voor macro zou gebruiken, waar je de invloed van veranderende lichtomstandigheden beter kan inschatten, zou'k ook eens kijken naar het goedkopere merk Yongnuo: bvb 90 $ voor de YN-468 (met TTL) of de YN-560 (manueel)
        Last edited by Sam Jae; 23 augustus 2010, 13:13.

        Comment


        • #5
          Re: Raad nodig bij aankoop flitser!

          Bedankt voor de comment! Ik zal eens nadenken over de canon 430exii, daar ik liever iets heb van een merk waarvan ik weet dat het goed is. Andere suggesties zijn nog steeds welkom!
          www.maximpiessen.com
          www.facebook.com/maximpiessenphotography
          Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

          Comment


          • #6
            Re: Raad nodig bij aankoop flitser!

            je kan ook kijken bij metz en sigma

            ik heb een TTL-flitser van sigma en ben hier wel tevreden over, hun huidige 530 komt overeen dacht ik met de 580 van canon maar kost wel maar de helft en past ongeveer in je budget bijgevolg
            Het voordeel van deze sigma is vooral de roterende kop die de canon 430 niet heeft
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Raad nodig bij aankoop flitser!

              Is de oude 430 ex ook goed voor mij? Die is wel 20 procent trager bij het herladen dan de nieuwe, maar ik zal nooit 'full power' moeten schieten daar de flitser enorm dicht op het onderwerp zit.

              Bedankt voor de reactie userke, maar ik ga het toch denk ik bij canon houden
              www.maximpiessen.com
              www.facebook.com/maximpiessenphotography
              Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

              Comment


              • #8
                Re: Raad nodig bij aankoop flitser!

                Oudere flitsen zijn nog prima inzetbaar voor dergelijke zaken (als het voltage niet te hoog is, geen probleem bij de 430 ex). Zelf gebruik ik nog een nikon sb-24, die dateert van 1988.

                Comment


                • #9
                  Re: Raad nodig bij aankoop flitser!

                  Ik zou een 430 ex (niet de ii) kunnen kopen voor 130 euro inclusief verzend (uit nederland).
                  Is dit een goede prijs of kan ik beter verder zoeken?
                  www.maximpiessen.com
                  www.facebook.com/maximpiessenphotography
                  Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raad nodig bij aankoop flitser!

                    hmm, lijkt me wat hoog. 'k heb er één gevonden aan € 75.00 (luxemburg). Voor €55 mag de koerierster ook eens binnekomen voor een photoshoot

                    Comment


                    • #11
                      Re: Raad nodig bij aankoop flitser!

                      Ik ben nu toch voor canon gegaan. Ik heb een nog nooit gebruikte (wegens aanschaf van de 580ex II) canon 430ex II gekocht voor 185 euro incl verzend. Normaal heb ik hem deze of volgende week. Als ik hem heb post ik zeker weer .
                      www.maximpiessen.com
                      www.facebook.com/maximpiessenphotography
                      Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

                      Comment

                      Working...
                      X