Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijleren via thuisstudie - HELP!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bijleren via thuisstudie - HELP!

    Ik ben een alleenstaande mama en heb tot nu toe alleen nog maar foto's getrokken "op mijn gevoel af", maar ik ken echt zo goed als NIX van de technische kant en allerlei "technieken" om de foto's een stuk beter te maken op zich...

    Maar het feit dat ik een alleenstaande mama ben zorgt er voor dat ik geen dagopleiding kan volgen (ik ga werken) maar ook geen avondschool kan volgen dus omdat ik 's avonds thuis moet zijn voor mijn zoontje...

    De enige optie dat voor mij eigenlijk overblijft is "thuisstudie"...

    Daarom mijn vraag of iemand echt GOEDE boeken kent waar ik gemakkelijk uit kan leren, of ergens één of andere cursus online kan bestellen om thuis te studeren om alles (of toch veel) omtrent fotografie kan bijleren...

    Ik heb al een paar website's met wat info maar heb liever iets dat ik kan meenemen met mij om buiten eens te gaan oefenen ofzo...

    Alvast bedankt voor jullie hulp !!!
    Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

  • #2
    Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

    Ik heb al zoveel boeken gelezen dat ik geen enkele titel meer ken maar het meeste haalde ik uit de bibliotheek.
    In een goede bibliotheek vind je allerlei soorten, voor beginners, op specifieke onderwerpen, zwaar technisch en ga zo maar door.
    Probleem is dat ze vaak niet de allernieuwste zijn.
    Probeer eens; neem een paar boeken in je handen en blader die eens door. Je komt er dan snel achter of er iets instaat wat je interesseert of waar je iets van kunt leren.

    En dan deze site natuurlijk waar je allerlei vragen kunt stellen en heel veel kunt leren.

    Succes.

    Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

      De boeken van Joan Staels (ook een BD-lid) vind ik wel geschikt voor thuisstudie.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

        Bedankt voor jullie reacties!

        En ivm bibliotheek, deze moet je na een bepaalde tijd terug geven dus zou ik liever iets kopen... Soms heb ik veel tijd, soms helemaal niet, dus zou liefst gewoon een boek of een cursus aankopen dat ik het ook kan houden, dan maakt het niet echt uit hoeveel tijd ik nodig heb om alles te lezen/leren...

        Ivm die boeken van Joan Staels heb ik al serieus getwijfeld om ze aan te kopen, maar wou toch even hier nog eens vragen wat er interessant is... Nu ik jouw antwoord lees is de kans dus groot dat ik ze zal aankopen!
        Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

        Comment


        • #5
          Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

          Ik zou fotoboeken kopen door bekende fotografen die gaan over je favoriete onderwerp eerder dan dat technische gedoe.
          Nerdi
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

            Oorspronkelijk geplaatst door eressea Bekijk bericht
            I
            De enige optie dat voor mij eigenlijk overblijft is "thuisstudie"...
            Bekijk deze link eens....

            Meer dan 300 professionele thuisstudies, opgesteld door ervaren vakexperten. Download je gratis proefhoofdstuk, laat je adviseren en geniet van onze kortingen. Bekijk ons aanbod.


            Er zit een module digitale fotografie in..

            Kost wel geld, maar boeken zijn ook niet gratis hee..

            Veel succes
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

            Comment


            • #7
              Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

              Oorspronkelijk geplaatst door eressea Bekijk bericht
              Ivm die boeken van Joan Staels heb ik al serieus getwijfeld om ze aan te kopen, maar wou toch even hier nog eens vragen wat er interessant is... Nu ik jouw antwoord lees is de kans dus groot dat ik ze zal aankopen!
              Ik heb een jaar les gekregen van Joan, en ik kan zeggen dat zn boeken zéér leerrijk zijn!
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • #8
                Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

                Blijkbaar zitten dus veel mensen met dezelfde vraag ... Hoe geraak ik vooruit ...

                Heeft iemand ervaring met www.thuisstudie.be ??

                Het inschrijvingsgeld is niet min, maar toch is het aanlokkelijk ...

                Graag wat reacties van mensen die dit al hebben gevolgd ...

                Mono

                Comment


                • #9
                  Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
                  Blijkbaar zitten dus veel mensen met dezelfde vraag ... Hoe geraak ik vooruit ...

                  Heeft iemand ervaring met www.thuisstudie.be ??

                  Het inschrijvingsgeld is niet min, maar toch is het aanlokkelijk ...

                  Graag wat reacties van mensen die dit al hebben gevolgd ...

                  Mono
                  ervaring heb ik er niet mee, maar het is een school voor thuisstuderenden die toch door de vlaamse overheid is goedgekeurd.
                  ze spreken er ook over een diploma.
                  wil er zelf ook meer van weten (ben het ook van plan)
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

                    Ik sta zeker open voor zo'n cursus via thuisstudie, maar probleem is dat er redelijk wat aanbod is van zo'n zaken en het allemaal redelijk wat centjes kost, en ben dan liever zeker van mijn stuk dat ik iets "degelijks" koop en geen flutcursus natuurlijk...
                    Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

                      Zelf heb ik alles geleerd uit boeken en internet. De bibliotheek bevat een schat aan informatie. Ja na 3 weken moet je ze terug doen (bij ons kan je wel nog 2x 3 weken verlengen) en ondertussen zal je toch al weten wat er in staat. Ook op de rommelmarkt zijn er nog heel wat te vinden voor enkele euro's. Welliswaar oude boeken over analoge fotografie, maar het princiepe blijft hetzelde. En anderzijds o zo intteresant omdat je daarin nog problemen leert oplossen via je toestel en hulpmiddelen ipv met beeldbewerking. In feite gaan alle boeken over het zelfde.
                      1) de combinatie van sluitertijd, diafragma en isowaarde.
                      2) compositie
                      3) belichting.
                      4) en vaak ook ee groot stuk over fotobewerking

                      En als je nu een fortuin uitgeeft aan boeken of niet, het zal altijd draaien rond deze thema"s. Ik ben begonnen met zo'n oude boeken en pas dan heb ik ook enkele nieuwe gekocht naar bepaalde thema's toe. Maar in die oude kijk ik ook nog vaak, meer dan in sommige nieuwe. Ook veel naar de prentjes kijken om ideen op te doen, want het toestel instellen is voor iedereen hetzelfde maar de ideen zijn afhankelijk van de persoon.
                      Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

                        A global technology company providing industry-leading products and services for commercial print, packaging, publishing, manufacturing and entertainment.

                        Wel in Engels ...maar voor te beginnen
                        2 x Nikon Z6 met wat glas
                        www.janvanginkel.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                          ervaring heb ik er niet mee, maar het is een school voor thuisstuderenden die toch door de vlaamse overheid is goedgekeurd.
                          ze spreken er ook over een diploma.
                          wil er zelf ook meer van weten (ben het ook van plan)
                          Als je er meer over te weten komt, moet je het zeker laten weten...

                          Ik doe uiteraard hetzelfde ...

                          De oude-boeken-tip is ook zeer terecht... Heb zelf ook wat oude boeken op de kop getikt en heb er al heel wat uitgeleerd ... het is niet omdat het oud is, dat het slecht is en de basis blijft de basis ...


                          Groeten

                          M

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

                            Ik zou die 2 boeken bestellen op dfonline.be maar bij de bestelling vragen ze eventueel ook een promotiecode...

                            Toevallig niemand die een promotiecode weet om het nog wat goedkoper te maken voor mij ? :-)
                            Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bijleren via thuisstudie - HELP!

                              Oorspronkelijk geplaatst door eressea Bekijk bericht
                              Ik zou die 2 boeken bestellen op dfonline.be maar bij de bestelling vragen ze eventueel ook een promotiecode...

                              Toevallig niemand die een promotiecode weet om het nog wat goedkoper te maken voor mij ? :-)
                              Zou die promocode er niet zijn voor mensen die b.v. via Syntra les volgen? Ik meen te weten dat men daar die boeken gebruikt.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X