Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pc kast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pc kast

    Ik zit met een probleempje. Ben zo aan het kijken om een nieuwe pc samen te stellen. De onderdelen lukken vrij goed, alhoewel ik nog af en toe van gedacht verander, maar wat de kast betreft kan ik niet zo heel goed beslissen. De features die ik zoek zijn:

    - discreet
    - goede geluidsisolatie indien mogelijk
    - goeie airflow (voor eventueel een sli/crossfire opstelling)
    - toch wel wat ruimte
    - stoffilters

    Op zich moeten er niet zo heel veel spullen in de kast, maar ik heb toch wel graag wat plaats om makkelijk spullen te kunnen inbouwen. De prijs is op zich niet zo belangrijk, maar hoe goedkoper hoe beter. Het gewicht is ook niet zo belangrijk, ik zeul mijn pc niet meer mee naar lanparty's en tegenwoordig voel ik ook niet meer de behoefte om elke maand een stuk te vervangen.

    Heb net een review gezien op tweakers van de Silverstone Fortress 2. Bij deze kast, hebben ze het moederbord een kwartslag gedraaid waardoor de kaarten verticaal hangen. Warme lucht stijgt en dit zou dus beter zijn voor koeling, alhoewel dat niet helemaal uit de review blijkt. Wel een interessant concept.

    Misschien zijn er hier wel mensen die een superkast hebben en nooit meer een andere willen. Wat gebruiken jullie?

    -c

  • #2
    Re: pc kast


    Kijk eens rond bij CDromland waar ik alles haal, je vind daar misschien wel je zin, ik heb er twee weken geleden nog geweest en toen stonden er in de winkel meerdere die ik de moeite vond.
    Zelf houd ik niet van die opzichtige kasten met verlichte ventilators enz.
    Geluid van een PC bepaal je zelf bij de bouw er van, vroeger gebruikte ik nogal veel ventilators maar ik houd dat nu bewust zo min mogelijk en als ik er plaats zijn ze zo groot en zo traag mogelijk.
    Echte herieschoppers zijn degene die op een videokaart zitten, kleine met een hoog toerental, als je geen zware speler bent kan je best een fanloze kaart nemen, of een kaart waar je een apparte grote koeler op kan zetten, met of zonder fan.
    Ik mag niet teveel kijken want het begint weer te kriebelen om er ene te bouwen.
    Last edited by Sus; 19 augustus 2010, 22:39.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: pc kast

      Ik heb de Antec P180, super kast en voldoet aan al uw eisen.

      Extra geïsoleerd, goede airflow, mogelijkheid om 120mm fans in te hangen (dus stil).

      Plek zat en met stoffilters en oogt strak
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: pc kast

        Coolermaster heeft ook heel mooie kasten.

        Ik heb model cmstacker (wordt niet meer gemaakt).

        Alles is perfect op elkaar afgestemd tot en met de digitale uitlezing en regeling (aerogate I , aerogate II )van de temperaturen van HD's, videokaart, proc, kast, voedingen etc....
        Groetjes
        ----JO

        Comment


        • #5
          Re: pc kast

          Bedankt voor de tips. Ik heb geen zin meer om te zoeken eigenlijk. Heb al redelijk wat reviews bekeken, maar wou enkel de kasten bekijken die jullie in het bezit hebben.

          Die Antec kast wordt niet meer gemaakt maar heeft wel een interessante opvolger. De Cooler Master CM 690II wordt overal aangeprezen. Die ga ik trouwens voor mijn petekindje kopen. Zij pc liep vast in juli door de warmte. Als ze mij aanstaat neem ik er misschien ook zo eentje.

          Comment


          • #6
            Re: pc kast

            Coolermaster of Antec voor mij.
            Ik heb deze momenteel en zeer tevreden van: http://tweakers.net/pricewatch/23846....html#tab:info
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: pc kast

              Cooler Master CM 690II das een mooie kast die heb ik ook al gezien.
              Cooler Master heeft mooie en degelijke kasten, verder vind ik die van Sharkoon ook prachtig, zelf heb ik er een van Aopen die worden meestal met een voeding erin geleverd en zijn best degelijk, ook de voeding die er in zit is van zeer goede kwaliteit.
              Die van Antec zijn ook zeer mooie.
              Voor mij moet ze niet te groot zijn zo van het type dat je niet ziet dat er iets in zit, de tijd dat ik een PC had met 6HD's er in is al lang voorbij.
              Nu zit er bij mijn PC niet meer in dan een moederbord, voeding, videokaart, HD, DVD, 3.5drive, en kaartlezer.
              Ik ben nog wel van plan een PC te bouwen van dingen die ik nog heb met 8HD's in (heb nog een 15tal IDE HD's) en die draadloos met het netwerk te maken om dingen op te zetten die ik wil bewaren.
              Last edited by Sus; 20 augustus 2010, 14:50.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: pc kast

                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Ik heb de Antec P180, super kast en voldoet aan al uw eisen.

                Extra geïsoleerd, goede airflow, mogelijkheid om 120mm fans in te hangen (dus stil).

                Plek zat en met stoffilters en oogt strak
                Er zijn wellicht nog betere kasten (Arctic, Zalman) maar tegen welke prijs hé.
                Ik heb ook voor een Antec gekozen en ben er zeer tevreden over.


                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: pc kast

                  Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Ik heb de Antec P180, super kast en voldoet aan al uw eisen.

                  Extra geïsoleerd, goede airflow, mogelijkheid om 120mm fans in te hangen (dus stil).

                  Plek zat en met stoffilters en oogt strak
                  Hier een P190 en al het bovenvermelde geld hier ook

                  Veel bays (5 schijven, C-disk in mirror en 3x500GB in RAID5, DVD lezer en DVD writer, HP DAT streamer en nog bays over), 2 voedingen, veel fans en weinig lawaai (het enigste dat nog stoort is de cpu cooler).

                  Ik had vroeger een LianLi maar als je deze 2 vergelijkt heb je bij Antec toch meer waar voor je geld.


                  Mvg

                  Steven
                  1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                  Comment


                  • #10
                    Re: pc kast

                    Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                    (het enigste dat nog stoort is de cpu cooler)
                    Daar kan je iets aan doen he, een andere cooler plaatsen met of zonder fan, of een grotere fan die trager draait.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: pc kast

                      Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                      Hier een P190 en al het bovenvermelde geld hier ook

                      Veel bays (5 schijven, C-disk in mirror en 3x500GB in RAID5, DVD lezer en DVD writer, HP DAT streamer en nog bays over), 2 voedingen, veel fans en weinig lawaai (het enigste dat nog stoort is de cpu cooler).

                      Ik had vroeger een LianLi maar als je deze 2 vergelijkt heb je bij Antec toch meer waar voor je geld.


                      Mvg

                      Steven
                      cpu-koeler > Noctua > stil en goed.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: pc kast

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        cpu-koeler > Noctua > stil en goed.
                        Ik heb de Corsair watercooling kit. HS50 dacht ik.

                        Ook tevreden van
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment

                        Working...
                        X