Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...?

    Ik ben al enige tijd alle reviews en fora aan het afzoeken in de hoop tot een beslissing te komen voor een nieuwe aankoop, maar ik ben er niet uit. Daarom maar even terugkeren naar het oude - de laatste tijd wegens tijdsgebrek helaas minder bezochte - vertrouwde plekje: BD!

    Ik ben op zoek naar een goede multifunctional (all-in-one printer) voor alledaags gebruik, A4 formaat, met af en toe een fotoafdruk.

    Momenteel heb ik de volgende printers op het oog:
    - HP Photosmart premium fax
    - Canon pixma mp990
    - Epson stylus photo PX810FW

    Wat betreft foto's, natuurlijk als het echt goed moet zijn, wordt het sowieso bij een professionele drukker gedaan, maar testafdrukken mogen er toch een beetje deftig uitzien, dus indien mogelijk meer dan de 3 standaard inktpatronen.

    Wat ook belangrijk is, is dat het inktverbruik voor alledaagse documenten niet belachelijk hoog ligt, da ik niet na elke 100 pagina's om een nieuw inktpatroon moet.

    Nog enkele zaken: netwerkaansluiting nodig (draadloos niet nodig), automatische invoer voor scannen kan ook handig zijn, eventueel cd's bedrukken als ik foto's aan iemand meegeef, ...

    Zijn er misschien ervaringen met bovenstaande printers, of nog andere modellen die ik over het hoofd gezien heb?

    Budget is trouwens tot pakweg 300 euro.

    Alvast bedankt!
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

  • #2
    Re: Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...

    Heb al een paar jaar de Canon Pixma MP600R, en ben daar super tevreden over, de 990 is overkill imo als je slechts sporadisch een foto wil afdrukken.
    A4 of 10*15, elk jaar print ik er wel een 500. No problemo.

    Comment


    • #3
      Re: Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...

      Hier al een paar jaar de MP970 en ben daar supercontent van.
      Ik heb wel voor het topmodel gekozen in die tijd omdat die (op dat moment) met het meeste cartridges werkte (7 stuks) en ook het best op bedrukbare DVD's kon printen.
      Of je dat allemaal moet hebben ligt bij uzelf, de lagere modellekes zijn eveneens goed.

      Voor mij geen HP meer.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...

        Blijkbaar toch enkele goede ervaringen met canon. Ik had in enkele reviews al gelezen dat inktpatronen bij de nieuwe canons nogal snel durven leeggaan door het overmatig automatisch reinigen en de kleine inktpatronen. Geen last van gehad?
        Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

        Comment


        • #5
          Re: Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...

          Epson stylus photo PX810FW


          Ik heb dit supertoestel.
          Werkt uitstekend.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #6
            Re: Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...

            Ik heb een MP990, betreffende de kwaliteit van de prints en gebruiksgemak ben ik zeer content van deze printer. Levert zeer goede resultaten MAAR hij zuipt inkt . Mijn 2de set kleuren zijn er op 8 maanden door zonder overdreven veel kleuren gebruikt te hebben. Ik haal steeds de stekker uit het stopcontact als ik de printer niet gebruik maar ben er dus achter gekomen dat dit elke keer een grondige reiniging van de koppen uitlokt waardoor je de inkt gewoon wegspoelt. Ik laat hem nu in het stopcontact zitten (tegen mijn principe in) en hoop dat de volgende patronen het langer uithouden. Hij begint in ieder geval niet meer 3 minuten te reinigen bij een printopdracht na een paar dagen stilstand. Ik was ook tussen de Epson aan het twijfelen . Ze zijn aan elkaar gewaagt, hoe het verbruik daar is weet ik niet.

            Comment


            • #7
              Re: Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...

              Heb onlangs de Pixma MP640 aangeschaft.
              Zeer tevreden over (gebruik hem via wifi)

              Er is een actie bij OfficeStapleCentre, als je je oude printer inleverd, krijg je (afh. van aankoopbedrag) tot 50 euro korting.

              Comment


              • #8
                Re: Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...

                Ik ben uiteindelijk de hp gaan halen. Zou het toestel moeten zijn dat het snelst werkt en minst inkt weggooit (ook grootste patronen).

                Besef is daarstraks gekomen dat ik voor goeie foto's toch meestal wel richting drukker ga, en het aantal foto's relatief weinig zal zijn in vergelijking met andere afdrukken.

                Qua prijs: ik ben ff tot Nederland gereden, de hp was er 100 euro goedkoper en moest er toch nog enkele zaken hebben. Viel dan uiteindelijk nog goed mee/
                Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

                Comment


                • #9
                  Re: Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...

                  Wat betreft printerbouw heeft HP in zijn laatste modellen (met de 364 en 564 XL patronen) Canon griezelig dicht nagebouwd: aparte printkop met variabele druppelgrootte voor cyaan en magenta om de lichtere fototinten te imiteren en aparte inkttanks die bijna als 2 druppels water gelijken op die van Canon: voorzien van een sponsgedeelte en een inktcompartiment (enkel bij de XL hoge capaciteitpatronen). De printkwaliteit is dan ook vrijwel gelijkwaardig.

                  Het enige nadeel is dat bij bepaalde HP modellen de inktpatroon voor fotozwart (364 XL) ontbreekt, waardoor het contrast in foto's minder is dan die met vijf patronen zoals bij alle nieuwe Canonprinters die nu met separate inktpatronen werken. Dus let erop dat je minstens 5 patronen in je printer hebt: pigment tekstzwart (de dikke zwarte) en kleurstof fotozwart (de dunne zwarte).
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...

                    Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
                    Ik had in enkele reviews al gelezen dat inktpatronen bij de nieuwe canons nogal snel durven leeggaan door het overmatig automatisch reinigen en de kleine inktpatronen. Geen last van gehad?
                    Misschien gaat hier wel wat inkt aan verloren maar liever dit en nadien de cartridge nog verder kunnen gebruiken voor deftige prints dan hetgeen ik met HP steeds voor had dat de cartridge dichtgekleefd is door verdroogde inkt en je ze kan weggooien.
                    Tot nu toe nog geen enkele defect geraakte cartridge gehad en soms staat de printer hier door omstandigheden een paar maand zonder printen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Misschien gaat hier wel wat inkt aan verloren maar liever dit en nadien de cartridge nog verder kunnen gebruiken voor deftige prints dan hetgeen ik met HP steeds voor had dat de cartridge dichtgekleefd is door verdroogde inkt en je ze kan weggooien.
                      Tot nu toe nog geen enkele defect geraakte cartridge gehad en soms staat de printer hier door omstandigheden een paar maand zonder printen.
                      Moet ik be-amen
                      En ik heb nog zelfs een oude pixma 4000.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Epson stylus photo PX810FW


                        Ik heb dit supertoestel.
                        Werkt uitstekend.
                        Correctie ik heb de Epson Stylus Photo PX800FW, geen idee wat 't verschil is met de 810
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...

                          Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                          Heb onlangs de Pixma MP640 aangeschaft.
                          Zeer tevreden over (gebruik hem via wifi)

                          Er is een actie bij OfficeStapleCentre, als je je oude printer inleverd, krijg je (afh. van aankoopbedrag) tot 50 euro korting.
                          hier ook die printer, prima toestel.
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...

                            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            hier ook die printer, prima toestel.
                            Hier nog ene met de MP640...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Multifunctional voor dagelijks gebruik en occasionele foto's: hp, epson, canon...

                              Eigenlijk heel simpel: You get what you pay. Er zijn geen "koopjes"

                              Hoe meer kleuren, hoe betere foto's.
                              Hoe lager de aanschafprijs, hoe duurder de afdrukken. (de fabrikant komt de centen wel terughalen bij je via de inktprijzen)

                              Begin niet aan namaakinkten of "aldi" papier, je hebt niet de zekerheid dat het allemaal ook goed is. een afdruk is een gesloten systeem printer / driver / inkt / papier.

                              Comment

                              Working...
                              X