Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldkaart opgesmoord.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeldkaart opgesmoord.

    Eergisteren plots allemaal gekleurde bolletjes op men scherm en een verbrande geur in de kamer. Direct de stroom uitgeschakeld, maar het was te laat. Beeldkaart stuk .
    Het was een Nvidea Geforce 9600GT.
    Mits computeronderdelen nog sneller evolueren dan de fototoestellen en ik er niets van ken was mijn vraag welke recente beeldkaart best kan kopen om minstens dezelfde stats te behouden. Als ze iets zwaarder is kan geen kwaad, maar zeker niet lichter.

    bedankt.

  • #2
    Re: Beeldkaart opgesmoord.

    Werkt je pc nog met de onboard grafische kaart nog? Ik zou dat toch eerst eens testen alvorens geld uit te geven.
    Blijkbaar is die kaart van 2008 en is alles wat je vandaag kan krijgen beter dan de 9600. Ze komt alvast niet meer voor in deze lijst. Ik zou enkel checken of je voeding het aankan en de juiste stroomconnector(en) heeft.

    Comment


    • #3
      Re: Beeldkaart opgesmoord.

      Dat alles sneller is, is een beetje veel gezegd. Maar de meeste wel natuurlijk.
      hier een uitgebreidere lijst...

      Je 9600 GT haalt hier een score van 928. Keuze te over die sneller is...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Beeldkaart opgesmoord.

        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Werkt je pc nog met de onboard grafische kaart nog? Ik zou dat toch eerst eens testen alvorens geld uit te geven.
        Blijkbaar is die kaart van 2008 en is alles wat je vandaag kan krijgen beter dan de 9600. Ze komt alvast niet meer voor in deze lijst. Ik zou enkel checken of je voeding het aankan en de juiste stroomconnector(en) heeft.
        Ok bedankt, ga ik zeker eens testen. Maar ben redeljik zeker dat de kaart stuk is vanwege de stank die er uit kwam en alsook het lawaai dat de ventilator nu maakt.

        Comment


        • #5
          Re: Beeldkaart opgesmoord.

          Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
          Ok bedankt, ga ik zeker eens testen. Maar ben redeljik zeker dat de kaart stuk is vanwege de stank die er uit kwam en alsook het lawaai dat de ventilator nu maakt.
          CCC bedoelt waarschijnlijk dat je bij aankoop van een nieuwe kaart moet uitkijken of de voeding van je computer voldoende vermogen kan leveren.
          Maar ik heb even een test opgezocht van de "opgesmoorde" 9600GT, die heeft een "idle" stroomverbruik van 166W, en als je er spelletjes op speelt waardoor de grafische kaart hard moet werken, dan verbruikt die zelfs 270W.
          Het zal waarschijnlijk geen probleem zijn om die te vervangen door een recentere grafische kaart, want die zal toch zuiniger zijn (tenzij je de allersnelste zou kiezen, die zal wel meer verbruiken).

          Wanneer heb je voor het laatst het stof uit de koelelementen van de grafische kaart en de processor geblazen?
          Het is best mogelijk dat de grafische kaart te warm geworden is door teveel stof.
          Zeker met zo'n groot vermogen zal alles op die kaart heel snel oververhit geraken als en niet voldoende koeling is.
          Last edited by Black B@ndit; 19 augustus 2010, 20:23.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Beeldkaart opgesmoord.

            Dat kuisen deed ik ook 1-2 keer per jaar, maar eigenlijk verlies je dan je garantie omdat je de kast moet open maken.

            Hoe kuisen jullie eigenlijk een laptop, MacbookPro of iMac?

            Comment


            • #7
              Re: Beeldkaart opgesmoord.

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Dat kuisen deed ik ook 1-2 keer per jaar, maar eigenlijk verlies je dan je garantie omdat je de kast moet open maken.

              Hoe kuisen jullie eigenlijk een laptop, MacbookPro of iMac?
              bij een desktop heeft dat geen gevolgen voor de garantie hoor
              http://www.mimoza.be/

              Comment


              • #8
                Re: Beeldkaart opgesmoord.

                Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
                bij een desktop heeft dat geen gevolgen voor de garantie hoor
                Ik weet dat zowel Dell als Targa en Medion hun kasten verzegelen.

                Comment


                • #9
                  Re: Beeldkaart opgesmoord.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Ik weet dat zowel Dell als Targa en Medion hun kasten verzegelen.
                  en hoe moet je dan de boel van een oude PC overzetten, zonder het zegel te verbreken?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beeldkaart opgesmoord.

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    en hoe moet je dan de boel van een oude PC overzetten, zonder het zegel te verbreken?
                    grt,bouk.
                    Volgens mij heb je dan geen garantie meer hé
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beeldkaart opgesmoord.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Ik weet dat zowel Dell als Targa en Medion hun kasten verzegelen.
                      Heb vier Medion's en één Dell gehad, maar een zegel heb ik nooit ergens gezien.
                      Ik heb een Medion gehad waarvan de koeling van de graka op niks trok, die is drie maal door mij vervangen geweest (ten tijde van GSC, of hoe noemde de service in Gentbrugge ook weer?), nooit spraken ze van een zegel.
                      Bij Dell na een maand de HDD naar de haaien, gewoon een belleke naar Dell, testprogramma laten lopen en 's anderendaags stond de koerier hier aan de deur met een nieuwe HDD die ik zelf moest steken, hij had trouwens de oude nodig.


                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment

                      Working...
                      X