Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de iPad gebruikers ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor de iPad gebruikers ....

    Als je is wenst kennis te maken met de mogelijkheden van informatie en reklame op de iPad, moet is gaan kijken in de App store, onder boeken, gratis, en daar het Mercedes magazine downloaden. Het vraagt wel rond 18 minuten om te downloaden, het is ook meer dan 800 megabyte. Maar geloof me het is echt de moeite.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

  • #2
    Re: Voor de iPad gebruikers ....

    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Als je is wenst kennis te maken met de mogelijkheden van informatie en reklame op de iPad, moet is gaan kijken in de App store, onder boeken, gratis, en daar het Mercedes magazine downloaden. Het vraagt wel rond 18 minuten om te downloaden, het is ook meer dan 800 megabyte. Maar geloof me het is echt de moeite.

    MVG, Jeff C.
    Zal wel een interessante boek zijn Jeff
    Het gaat ook via:
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Voor de iPad gebruikers ....

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Zal wel een interessante boek zijn Jeff
      Het gaat ook via:
      http://www.mercedes-benz.be/content/...ars.flash.html

      Ja , maar dat gaat niet op den iPad, hé, alleen al het feit dat ze speciaal een applicatie maken voor de iPad is veelzeggend, ik verwacht navolging in de toekomst.
      Uw URL, brengt ons naar een website, maar dat is niet echt een vergelijk met het magazine hoor.

      MVG, JC
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Voor de iPad gebruikers ....

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Ja , maar dat gaat niet op den iPad, hé, alleen al het feit dat ze speciaal een applicatie maken voor de iPad is veelzeggend, ik verwacht navolging in de toekomst.
        Uw URL, brengt ons naar een website, maar dat is niet echt een vergelijk met het magazine hoor.

        MVG, JC
        Ok Jeff!
        Veel plezier ermee
        (daar gaat het tenslotte om he)
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Voor de iPad gebruikers ....

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Het vraagt wel rond 18 minuten om te downloaden, het is ook meer dan 800 megabyte.

          MVG, Jeff C.
          Als je dat via je 3G moet doen zal je je maandelijkse limiet snel bereikt hebben
          Onzin natuurlijk, dergelijke dingen doe je via de wifi ... ga mij binnenkort toch ook zo'n iPad aanschaffen, om als portfolio mee naar klanten te nemen

          Twijfel alleen nog een beetje of ik de 3G versie neem of niet, ik heb wel gehoord dat Mobile Internet van belgacom (dat gratis is in het weekeinde met een limiet van 500Mb/maand als je al ADSL hebt) ook zou werken, en dan is het wel interessant voor mij ... de meeste gesprekken en gebruik hiervan zal toch in het weekeinde zijn, in de week betaal je gewoon een forfait dacht ik, krijg volgende week iemand van belgacom over de vloer, zal hem eens uitvragen hierover.

          In elk geval wordt de iPad met de minuut interessanter voor fotografen vind ik

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Voor de iPad gebruikers ....

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            In elk geval wordt de iPad met de minuut interessanter voor fotografen vind ik

            Mark
            Vind ik ook.
            Zou dit zeer interessant vinden om foto's op te laden naar de iPad vanuit de camera
            als ik ergens op het terrein ben. Zo kan ik in het "groot" de foto's eens bekijken om een
            eerste gedacht te vormen.
            Ben ik van dat gesleep af met die laptop.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Voor de iPad gebruikers ....

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Vind ik ook.
              Zou dit zeer interessant vinden om foto's op te laden naar de iPad vanuit de camera
              als ik ergens op het terrein ben. Zo kan ik in het "groot" de foto's eens bekijken om een
              eerste gedacht te vormen.
              Ben ik van dat gesleep af met die laptop.
              kan perfect. zo een wifi kaartje in je toestel en je hebt wat je wil.
              www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

              Comment


              • #8
                Re: Voor de iPad gebruikers ....

                Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                kan perfect. zo een wifi kaartje in je toestel en je hebt wat je wil.
                Euh... een wifi-kaartje?
                Ik wil niet online gaan hoor

                Wat heb ik bij: de camera en bijv. de iPad in een rugzak of iets anders.
                Waarom iPad > die heeft een groot scherm.
                Nadeeltje is dan wel dat het scherm niet zo goed is te gebruiken in daglicht.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Voor de iPad gebruikers ....

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Als je dat via je 3G moet doen zal je je maandelijkse limiet snel bereikt hebben
                  Onzin natuurlijk, dergelijke dingen doe je via de wifi ... ga mij binnenkort toch ook zo'n iPad aanschaffen, om als portfolio mee naar klanten te nemen

                  Twijfel alleen nog een beetje of ik de 3G versie neem of niet, ik heb wel gehoord dat Mobile Internet van belgacom (dat gratis is in het weekeinde met een limiet van 500Mb/maand als je al ADSL hebt) ook zou werken, en dan is het wel interessant voor mij ... de meeste gesprekken en gebruik hiervan zal toch in het weekeinde zijn, in de week betaal je gewoon een forfait dacht ik, krijg volgende week iemand van belgacom over de vloer, zal hem eens uitvragen hierover.

                  In elk geval wordt de iPad met de minuut interessanter voor fotografen vind ik

                  Mark
                  Het aankopen van een iPad, zonder 3G is genoegen nemen met een gehandicapte versie, want het is niet enkel de 3G die je mist, in die versie is er ook geen GPS aanwezig. Ik heb een abo. van Proximus, voor 15 uur online 24:24 en 7 op 7 voor 15 euro per maand, ofwel 50 cent per dag.

                  Als portfolio, kan je niks beter voorstellen, de kwaliteit van het scherm heb ik alleen nog maar gezien op de iPhone, maar dit scherm is wel 9,7 inch in diagonaal hé.

                  MVG, Jeff c.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voor de iPad gebruikers ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Vind ik ook.
                    Zou dit zeer interessant vinden om foto's op te laden naar de iPad vanuit de camera
                    als ik ergens op het terrein ben. Zo kan ik in het "groot" de foto's eens bekijken om een
                    eerste gedacht te vormen.
                    Ben ik van dat gesleep af met die laptop.

                    Het overzetten van beelden recht van de camera naar de iPad doe je met een camera kit, en al naar gelang doe je dat van uit de camera (bij CF kaarten) of rechtstreeks van de kaart bij SD kaarten.

                    Zelf doe ik het via de itunes verbinding omdat ik alleen maar bewerkte en geselecteerde beelden bewaar op de iPad, maar ieder zijn werkwijze uiteraard.

                    MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voor de iPad gebruikers ....

                      Zou dit zeer interessant vinden om foto's op te laden naar de iPad vanuit de camera als ik ergens op het terrein ben
                      Maar in RAW fotograferen is dan wel gedaan , neen?

                      Heeft er iemand ervaring met het verwerken van MS-excell en MS-Word bestanden op de i-pad?



                      mvgr
                      Johan
                      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voor de iPad gebruikers ....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                        Maar in RAW fotograferen is dan wel gedaan , neen?

                        Heeft er iemand ervaring met het verwerken van MS-excell en MS-Word bestanden op de i-pad?


                        mvgr
                        Johan
                        Ook weer waar Jo.
                        Moet eerlijk zeggen dat ik weinig in RAW foto's maak.

                        Met de iPad Camera Connection Kit kun je op twee manieren
                        foto's en video's vanaf een digitale camera importeren:
                        via de USB-kabel van je camera
                        of rechtstreeks van de SD-kaart.
                        iPad en de Camera Connection Kit ondersteunen standaardfotostructuren, waaronder JPEG en RAW.
                        Last edited by theokus; 19 augustus 2010, 14:20.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voor de iPad gebruikers ....

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Zou dit zeer interessant vinden om foto's op te laden naar de iPad vanuit de camera
                          Ik denk dat het gebruik als storage waarschijnlijk niet zo'n denderend idee is, max is 64gb en met 21mpx raw beeldjes van de 5dII gaat dit snel vooruit moet ik zeggen (gebruik 16Gb CF kaartjes)

                          Kan je met de iPad in AdHoc werken ? Dan kan je met een EyeFi SD kaartje werken (als je camera dit gebruikt), bvb 1dIV met Raw op CF en JPG op SD (werk altijd zo met deze body ) ... maar 16Mpx naar de iPad met 1024*768 ? Is niet direct mijn bedoeling.

                          Ik zou hem vooral gebruiken als portfolio om 'bewerkte beelden' die ik dan zelf wel op 1024*768 zal zetten weer te geven bij potentiële klanten (als ik de iPad aansluit via USB kan ik die dan als disk zien ?)

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voor de iPad gebruikers ....

                            oe ik d8 dat iPad geen USB had ?
                            Last edited by Dirtyharry71; 19 augustus 2010, 15:18.
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voor de iPad gebruikers ....

                              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              Ik denk dat het gebruik als storage waarschijnlijk niet zo'n denderend idee is, max is 64gb en met 21mpx raw beeldjes van de 5dII gaat dit snel vooruit moet ik zeggen (gebruik 16Gb CF kaartjes)

                              Kan je met de iPad in AdHoc werken ? Dan kan je met een EyeFi SD kaartje werken (als je camera dit gebruikt), bvb 1dIV met Raw op CF en JPG op SD (werk altijd zo met deze body ) ... maar 16Mpx naar de iPad met 1024*768 ? Is niet direct mijn bedoeling.

                              Ik zou hem vooral gebruiken als portfolio om 'bewerkte beelden' die ik dan zelf wel op 1024*768 zal zetten weer te geven bij potentiële klanten (als ik de iPad aansluit via USB kan ik die dan als disk zien ?)

                              Mark

                              Dat was oorspronkelijk ook mijn gedacht Mark, maar de ervaring bracht me bij van dit niet meer te doen, bij een upload via Itunes, durf ik zelfs beelden aanbieden in vol formaat komende van de 5D MII, maar wel in jpeg, Itunes past het aan, hoe en aantal ^pixels weten we niet, maar de kwaliteit op het scherm is beter dan een beeld plaatsen op het schermformaat, en wat meer is dit laat een vergroting tijdens de weegave zonder verlies aan kwaliteit, en dat is nu net iets wat indruk maakt op je klanten. In ieder geval ik maak er me niet meer druk in , maar plaats de volle resolutie in jpeg.

                              Het is een nieuw medium, dus ook logisch dat we daar een leerproces voor doorlopen hé.

                              MVG, Jeff c.
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment

                              Working...
                              X