Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yamaha motif XS8 VS Roland Fantom G8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yamaha motif XS8 VS Roland Fantom G8

    Ik ben er uiteindelijk uit dat ik een van deze twee moet hebben!
    nu is de vraag nog welke?
    kunnen jullie de voor en nadelen van beide apparaten eens zeggen aub?

    grtz
    alvast bedankt

  • #2
    Re: Yamaha motif XS8 VS Roland Fantom G8

    Ben je zeker dat je op het correcte forum zit?
    Ik denk dat je met dergelijke vragen beter op de site www.homerecording.be terecht kan. Daar zal je ongetwijfeld veel meer reactie krijgen.
    Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan de Fantam G8, want als ik mij niet vergis heeft die ook de mogelijkheid om tracks met geluid (WAV-formaat) op te nemen. Dan kan je de workstation gebruiken om eventueel andere instrumenten mee op te nemen. De Yamaha heeft deze optie niet. Voor de rest zou ik zeggen, ga eens een muziekwinkel binnen en test beide toestellen. De klank is velgens mij een pure persoonlijke smaak... (Key Music in St-Nilkaas en Brussel heeft vermoedelijk wel beide toestellen op voorraad (of misschien de 7- of 6-reeks, maar de klanken zijn wel dezelfde)
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

    Comment


    • #3
      Re: Yamaha motif XS8 VS Roland Fantom G8

      Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
      Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan de Fantam G8, want als ik mij niet vergis heeft die ook de mogelijkheid om tracks met geluid (WAV-formaat) op te nemen. Dan kan je de workstation gebruiken om eventueel andere instrumenten mee op te nemen. De Yamaha heeft deze optie niet.
      Incorrect. Met de XS kan je .wav en .aiff bestanden inladen van een USB-connectie of via het netwerk waarop je het instrument aansluit (kan aansluiten). Ook kan je externe bronnen recorden (zang, gitaar, MP3-speler, whatever...) waarna je in realtime wijzigingen kan aanbrengen (denk aan loops, tempo...)
      Of, zoals de handleiding het beschrijft:

      Samples can be obtained into the instrument via the following methods: Recording audio signal in the Sampling mode, loading a WAV file or AIFF file from the USB storage device connected to the MOTIF XS in the File mode, and loading a WAV file or AIFF file from the hard disk connected to the network to which the MOTIF XS is connected. Because the obtained Sample data will be lost by turning the power off, Samples residing in the MOTIF XS internal memory should be saved as digital data (in WAV or AIFF format) to a USB storage device or to a computer connected via network to the MOTIF XS.
      Het nieuwe model, de XF, heeft meer intern geheugen, waardoor de samples op het instrument zelf kunnen blijven staan... Daarbuiten vind ik het geen grote meerwaarde een XF te kopen; ik zou er eerder van profiteren dat de XS lager in prijs zal komen te staan.

      Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
      Ben je zeker dat je op het correcte forum zit?
      Ik denk dat je met dergelijke vragen beter op de site www.homerecording.be terecht kan. Daar zal je ongetwijfeld veel meer reactie krijgen.
      Dat denk ik ook... Er lopen zelfs topics die exact deze vraag behandelen!

      Palladio
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

      Comment

      Working...
      X