Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon materiaal officieel registreren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon materiaal officieel registreren

    Ik zou graag al mijn fotomateriaal aan de hand van de serienummers officieel willen registreren. Op Canon Image Gateway kan je camera's en printers registeren, maar bijvoorbeeld geen lenzen.

    Enig idee waar en/of hoe dit wel kan?
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

  • #2
    Re: Canon materiaal officieel registreren

    Dat kan hier: https://cps.canon-europe.com/
    Je krijgt dan ook een CPS (Canon Professional Services) membershipcard toegestuurd.
    Voor reparaties ofzo heb ik er nog geen gebruik van gemaakt, dus of het echt wat waard is weet ik niet.

    Comment


    • #3
      Re: Canon materiaal officieel registreren

      Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
      Dat kan hier: https://cps.canon-europe.com/
      Je krijgt dan ook een CPS (Canon Professional Services) membershipcard toegestuurd.
      Voor reparaties ofzo heb ik er nog geen gebruik van gemaakt, dus of het echt wat waard is weet ik niet.
      Alleen als je minstens 2 bodies en 3 lenzen van Canon hebt.

      Comment


      • #4
        Re: Canon materiaal officieel registreren

        Ik heb 2 bodies en 4 lenzen, maar slechts 2 er van komen in aanmerking voor de CPS. Die CPS zou ik wel leuk vinden, maar mijn 50mm 1.8 en mijn 85mm 1.8 komen dus niet aanmerking...

        Nog andere manieren? Of iemand toevallig een lens heeft liggen die stuk is, in aanmerking komt voor CPS en nog niet geregistreerd is?
        www.focusfotografie.be
        www.facebook.com/eviwilmus

        Comment


        • #5
          Re: Canon materiaal officieel registreren

          Ik heb onlangs al mijn (belangrijkste) lenzen toch geregistreerd bij Canon via http://nl.canon.be/youconnect%5Fnewsletter/ en dan "Je profiel bijwerken". Ik moest wel de originele dozen uit hun berging halen voor de serienummers, want ik vind dat gegeven blijkbaar niet terug op de lens zelf.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Canon materiaal officieel registreren

            Kijk eens aan de achterkant, soms op de bajonetvatting (metaal) soms op het plastic er naast. (bij EF, bij EF-S inderdaad niet, maar ik betwijfel dat je die in CPS kan registreren).

            Comment


            • #7
              Re: Canon materiaal officieel registreren

              Moet je echt 2 body's hebben?

              En is dat allemaal officieel?
              Andy Lemaire

              andylemaire.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon materiaal officieel registreren

                Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                Kijk eens aan de achterkant, soms op de bajonetvatting (metaal) soms op het plastic er naast. (bij EF, bij EF-S inderdaad niet, maar ik betwijfel dat je die in CPS kan registreren).
                Dank je wel. Ik vind inderdaad (heb even m'n 17-40 erbij genomen) een nummer terug op het metaal van de vatting. Gek genoeg stemt dat nummer van geen kanten overeen met het nummer op de originele doos, en dat nummer heb ik geregistreerd. Bij die registratie vond ik het ook wel vreemd dat het nummer dat ik ingaf zowel cijfers als (achteraan) letters bevatte (b.v. AA). Bij één lens moest ik de laatste letter weglaten om te kunnen registreren (dus slechts A ipv AA).
                Maar het klopt inderdaad dat ik een cijfer terugvind op mijn EF 85mm f/1.8 (nog niet geregistreerd, omdat ik de verpakking niet heb), en dat cijfer staat op de rubber (of plastic?), niet op het metaal. Op mijn EF-s lenzen staat er blijkbaar geen nummer op de achterkant van de lens. Toch heb ik m'n belangrijkste (EF-s 17-55 f/2.8 en EF-s 10-22) probleemloos kunnen registreren via het nummer op de verpakking.
                Nee... echt simpel is het niet.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon materiaal officieel registreren

                  Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                  Moet je echt 2 body's hebben?

                  En is dat allemaal officieel?
                  Yep. Sterker nog, niet alle camera's komen in aanmerking. Alleen 40D en hoger segment komt in aanmerking. En qua lenzen vrijwel alleen de L lenzen, TS-E lenzen en een paar van de beste EF-S lenzen. De volledige lijsten vind je hier.
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon materiaal officieel registreren

                    ik denk dat mijn 17-jarige lens ook niet meer in aanmerking komt, het waardeloze flutding ook

                    Als je hem 2dehands gekocht hebt, wat is dan de date of purchase.. de originele aankoopdatum of de 2dehandse ? :S
                    Bijna of ze er van uit gaan dat je steeds een factuur met garantie hebt of zoiets
                    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon materiaal officieel registreren

                      Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                      ik denk dat mijn 17-jarige lens ook niet meer in aanmerking komt, het waardeloze flutding ook

                      Als je hem 2dehands gekocht hebt, wat is dan de date of purchase.. de originele aankoopdatum of de 2dehandse ? :S
                      Bijna of ze er van uit gaan dat je steeds een factuur met garantie hebt of zoiets
                      Ik heb er ook een oude 80-200L bij gezet - dat lukte, maar die telt dan wel niet mee bij het vereiste materiaal.
                      En bij 'date of purchase' staat bij mij gewoon de datum waarop ik geregistreerd heb.

                      Comment

                      Working...
                      X