Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuwe smartphone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tijd voor een nieuwe smartphone

    Nadat ik nu al een jaar heb kunnen genieten van de iPhone 3GS is het tijd voor een nieuwe gsm. Niet dat ik de iPhone slecht vind, integendeel, maar ik ben hem zowat beu en verlang naar verandering. Een iPhone 4 is dus uitgesloten want die is nagenoeg identiek aan de 3gs qua gebruik.

    Nu vraag ik me af; zijn er hier mensen die van een iPhone zijn overgeschakeld naar een nieuwere smartphone? Ik denk onder andere aan de Samsung Galaxy S, HTC Desire...



    Online vind je tonnen meningen over alle bovengenoemde gsm's maar weinige gebruikers die objectief kunnen oordelen. Ofwel zijn ze verblind door hun liefde voor het merk, ofwel zijn ze helemaal geen referentie aangezien het hun eerste degelijke smartphone is. Bvb wie van een N97 of zeg maar HTC diamond komt is natuurlijk in de wolken met een iPhone of Android toestel...

    En wat zijn de ideeen rond de Nokia N8 met Symbian^3 want eigenlijk wilde ik hierop wachten, maar het piekt wel voor bvb de Galaxy S
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

    Once you go Mac.....

    Ik heb nu een 2 jaar Iphone 3G en nog geen behoefte om over te stappen naar iets anders.

    Ook de nieuwere iphones vind ik de overstap niet waard(niet veel meer functies).

    Heb al heel wat (smart)phones achter de kiezen en heb er ook nog getest nadat ik de iphone had, maar tot nu toe heeft geen enkele me kunnen overtuigen.

    Een smartphone moet voor mij gebruiksvriendelijk zijn en vooral niet om de haverklap crashen of traag werken......en dan blijven er niet veel meer over

    Comment


    • #3
      Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

      Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
      Once you go Mac.....
      ... you sometimes go back.

      Enfin, nie weer Apple vs de rest, hè.

      Op het werk één collega met een HTC desire, een andere met een iPhone 3GS. Ik vind de ene niet beter of slechter dan de andere.

      In elk geval, zowel de Desire als de iPhone zijn geen spek voor mijnen bek, veel te duur...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

        Wel ik heb onlangs een Htc-Wildfire aangekocht voor 250,00 €...dus duur kan je deze niet noemen als je weet dat deze laatste geleverd wordt/ draait op android 2.1...android , zeg maar een schil bovenop 't vrije besturingssysteem Linux en gelanceerd/gesponsord door google...heel intressant dit laatste i.v.m. te syncen met je gmailaccount....wat bijna een must is, als je een Androïd smartphone koopt.
        Andere voordeel is, dat ik nu reeds via deze goedkope instapper alle skills van een recent android-besturingssysteem (2.1) kan ontdekken, terwijl deze laatste afstevend op volledige gratische hardware en toepassingen binnen dit en twee jaar (mijn inziens)...maar ja, tegen dan ben ik mee aan een prijsje !
        Het toestel is solid,snel en oh...zo mooi.
        Ik gebruik deze met een klein data-abbo van 200Mb, en vooral via Wifi.
        Tot hiertoe zeer content van.

        Comment


        • #5
          Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

          Aha, je bent van Haacht

          Kan je die syncen met Outlook 2007?
          Ingebouwde gps of niet? en met TomTom kaartjes?
          De werktijd van de batterij?
          Welke is de grootte van het scherm > H en B dus in cm ?
          Is het een "touch" ZONDER zo'n stikje (het mag met natuurlijk)

          Heeft die pc-software zoals OVI van Nokia?

          Wij danken u!
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

            Hallo...

            Zoals ik al zei, werk ik enkel met Gmail van Google...alles wat ik intyp in gmail staat twee sec. daarna op mijn hTC-Wildfire te blinken en omgekeerd ook.
            Als je wil werken met outlook, dan bestaat deze...ervaring heb ik er niet mee ! Maar ik geef toch maar de link hieronder:


            Er is inderdaad een ingebouwde gps-ontvanger aanwezig. Via Google Maps Navigation wat standaard op de telefoon zit, kan je dus gratis gebruik maken van navigatie.

            Afmetingen scherm Hoogte: 6.5 cm x breedte: 5.0 cm

            Het is een touch zonder strikje (mooi woord trouwens stikje ;-)...op de pc, hoef je niets te installeren.

            Batterijduur gemakkelijk 4 à 5 dagen als je enkel de telefoonmodule gebruik, werk je veel via 3G,WiFi of Bluetooth, moet je om de twee dagen opladen.

            Comment


            • #7
              Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

              Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
              Hallo...

              Zoals ik al zei, werk ik enkel met Gmail van Google...alles wat ik intyp in gmail staat twee sec. daarna op mijn hTC-Wildfire te blinken en omgekeerd ook.
              Als je wil werken met outlook, dan bestaat deze...ervaring heb ik er niet mee ! Maar ik geef toch maar de link hieronder:


              Er is inderdaad een ingebouwde gps-ontvanger aanwezig. Via Google Maps Navigation wat standaard op de telefoon zit, kan je dus gratis gebruik maken van navigatie.

              Afmetingen scherm Hoogte: 6.5 cm x breedte: 5.0 cm

              Het is een touch zonder strikje (mooi woord trouwens stikje ;-)...op de pc, hoef je niets te installeren.

              Batterijduur gemakkelijk 4 à 5 dagen als je enkel de telefoonmodule gebruik, werk je veel via 3G,WiFi of Bluetooth, moet je om de twee dagen opladen.
              OK Maar ik zou navigeren in de auto ZONDER verbinding he > kost me teveel anders
              Ik zag dat de HTC HD2 het grootste scherm heeft > handig voor mensen die al iets op leeftijd zijn he.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                OK Maar ik zou navigeren in de auto ZONDER verbinding he > kost me teveel anders
                Ik zag dat de HTC HD2 het grootste scherm heeft > handig voor mensen die al iets op leeftijd zijn he.
                Theo, navigeren met TT of navigon op een smartphone werkt bij mij altijd zonder internetverbinding . . . ik heb naast de iPhone 3GS ook nog een HTC HD . . . maar die laatste nieuwe Samsung Galaxy ziet er een echt juweeltje uit.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Theo, navigeren met TT of navigon op een smartphone werkt bij mij altijd zonder internetverbinding . . . ik heb naast de iPhone 3GS ook nog een HTC HD . . . maar die laatste nieuwe Samsung Galaxy ziet er een echt juweeltje uit.
                  Knappe Samsung.
                  Ben het aan bekijken.
                  Als navigatie met TT gaat en ik kan SMS-en via de pc.... dan koop ik hem
                  Groot scherm staat me aan, even groot als de HTC HD2.

                  PS. TomTom zou dus NIET gaan.
                  Last edited by theokus; 18 augustus 2010, 20:29.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                    Misschien nog even de kat uit de boom kijken en zien wat Windows Phone 7 wordt?
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Misschien nog even de kat uit de boom kijken en zien wat Windows Phone 7 wordt?
                      Ja, idd.

                      De Samsung Cetus (i917) wordt waarschijnlijk de eerste Windows Phone 7-smartphone van Samsung; het toestel dook reeds op bij de Amerikaanse keuringsinstantie FCC.

                      Uit gegevens van de Bluetooth SIG-commissie bleek al eerder dat de Samsung Cetus beschikt over een 4-inch AMOLED-display, een 5 megapixel camera, WiFi, een frontcamera om mee te videochatten, Bluetooth 2.1, GPS, FM-radio en een microSD-geheugenkaartslot. Uit de FCC-gegevens is op te maken dat de Cetus ook 3G ondersteunt. Het toestel heeft daarmee bijna dezelfde specificaties als de Samsung Galaxy S. Waarschijnlijk wordt de Cetus dan ook een Windows Phone 7-variant van de Galaxy S (die draait op Android).

                      Uit de gegevens van de FCC blijkt dat de Samsung Cetus in eerste instantie alleen uitkomt bij de Amerikaanse provider AT&T, dus het is nog de vraag onder welke naam en of het toestel naar Europa komt. Andere Windows Phone 7-smartphones die reeds in het geruchtencircuit naar voren kwamen, zijn de HTC Gold en de LG Optimus 7.
                      Last edited by theokus; 18 augustus 2010, 23:13.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        OK Maar ik zou navigeren in de auto ZONDER verbinding he > kost me teveel anders
                        Ik zag dat de HTC HD2 het grootste scherm heeft > handig voor mensen die al iets op leeftijd zijn he.
                        Ik heb een HTC HD2 dus als je vragen hebt kan je die altijd stellen aan mij he
                        (ps: ik ben niet op leeftijd )

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                          Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                          Wel ik heb onlangs een Htc-Wildfire aangekocht voor 250,00 €...dus duur kan je deze niet noemen [/IMG]
                          Inderdaad, had deze ook al gezien. De HTC Smart is nog goedkoper, rond de 179 euro, maar als je eens verder zoekt op internet is het eigenlijk geen volwaardige smartphone. Goedkoop maar teveel compromissen. Deze Wildfire daarentegen is wél een volwaardige smartphone en (bijna) betaalbaar...

                          BTW, wat houdt dat in, zo'n 200Mb abonnement ? Lijkt me weinig...
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                            Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                            Ik heb een HTC HD2 dus als je vragen hebt kan je die altijd stellen aan mij he
                            (ps: ik ben niet op leeftijd )
                            Intussen heb ik wat meer info.... over die Samsung.
                            Syncen met MS Outlook gaat dus.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tijd voor een nieuwe smartphone

                              Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                              Ik heb een HTC HD2 dus als je vragen hebt kan je die altijd stellen aan mij he
                              (ps: ik ben niet op leeftijd )
                              Wel hier is de vraag: kan ik ermee sms-en via de pc?
                              (zoals met OVI en Nokia)
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X