Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeer lange sluitertijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zeer lange sluitertijden

    Hoe stel je je camera in om sluitertijden van 30 min of meer te bekomen ?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Zeer lange sluitertijden

    Heeft Sony geen B-stand?
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #3
      Re: Zeer lange sluitertijden

      Houd er rekening mee, dat zelfs bij een lage iso instelling ruis zal optreden.
      Deze ruis wordt veroorzaakt door opwarming van de sensor.
      -m-
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Zeer lange sluitertijden

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Houd er rekening mee, dat zelfs bij een lage iso instelling ruis zal optreden.
        Deze ruis wordt veroorzaakt door opwarming van de sensor.
        -m-
        en dat die opwarming van je sensor ook niet gezond is
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: Zeer lange sluitertijden

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Hoe stel je je camera in om sluitertijden van 30 min of meer te bekomen ?
          Zeker in de Manual stand (M) komt ik automatisch in de BULB stand. Dan moet je de sluiterknop ingedrukt houden, maar met een statief werkt dat perfect - toch voor mijn A700
          Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
          ---------------------------------------------------------------------------------------
          Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

          Comment


          • #6
            Re: Zeer lange sluitertijden

            Zeker in de Manual stand (M) komt ik automatisch in de BULB stand. Dan moet je de sluiterknop ingedrukt houden, maar met een statief werkt dat perfect - toch voor mijn A700
            Ja bulb stand heb ik ook.

            en dat die opwarming van je sensor ook niet gezond is
            Dat wou ik ook weten of dat wel goed is voor de sensor. Beter niet doen dus ?
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Zeer lange sluitertijden

              Tuurlijk mag je dat doen.
              De sensor zal inderdaad wat opwarmen en meer ruis veroorzaken, maar als je LiveView aanzet of filmt met een DSLR, staat je sensor ook de ganse tijd "onder spanning".
              Om een roterende sterrenhemel te fotograferen bv. moet je sluiter zelfs ettelijke minuten open blijven staan.
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

              Comment


              • #8
                Re: Zeer lange sluitertijden

                Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                Tuurlijk mag je dat doen.
                De sensor zal inderdaad wat opwarmen en meer ruis veroorzaken, maar als je LiveView aanzet of filmt met een DSLR, staat je sensor ook de ganse tijd "onder spanning".
                Om een roterende sterrenhemel te fotograferen bv. moet je sluiter zelfs ettelijke minuten open blijven staan.
                Niet met een Sony


                Om hele lange sluitertijden te doen ga je toch een afstandsbediening nodig hebben Anders moet je 30 min de sluiter ingedrukt houden
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Zeer lange sluitertijden

                  Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                  Om een roterende sterrenhemel te fotograferen bv. moet je sluiter zelfs ettelijke minuten open blijven staan.
                  hiervoor neem je beter 100 aparte foto's en laat ze op elkaar leggen. Zo verhinder je de ruis en andere lichtbronnen die je opname uitbranden
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment

                  Working...
                  X