Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adré zijn living.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adré zijn living.

    Het is toch mooi vind ik in de huisjes van Bokrijk...
    André



    Last edited by Jacobs Pascal; 17 augustus 2010, 22:22.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Adré zijn living.

    Mooie omzetting en natuurgetrouw weergegeven.
    Groetjes Hilde
    http://hildeg.smugmug.com/

    Comment


    • #3
      Re: Adré zijn living.

      Mooi in z-w en passend licht.

      Comment


      • #4
        Re: Adré zijn living.

        Mooi belicht, compo, zw-w...
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Adré zijn living.

          Mooie omzetting een beeld met veel sfeer !
          grtjes, fabke
          Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

          Comment


          • #6
            Re: Adré zijn living.

            Nostalgie ten troef hier.
            Knap gedaan.

            groetjes

            moniq
            groetjes, moniq (BD1321BE)

            A picture paints a thousand words

            Comment


            • #7
              Re: Adré zijn living.

              Ik zie mezelf wel huizen in zo'n plaats. Een keer per maand met de bezem er doorheen en
              voor de rest voor het raam zitten. Een karamel eten, een sigaartje roken, een glaasje wijn
              te veel drinken, en me vooral afvragen waarom iedereen toch altijd zo druk in de weer is.

              Comment


              • #8
                Re: Adré zijn living.

                Mooi interieur en mooi gefotografeerd.

                Toch altijd moeilijk door de beperkte ruimte en de meestal gedwongen lenskeuze.
                De perspectiefcorrectie heeft altijd bijwerkingen (net als medicijnen).
                Dat zie je aan de anderhalfzits-stoel en het plafond en de vloer.

                Van mij mag een flink stuk bovendeel eraf (tot onderzijde links van de zware balk).
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Adré zijn living.

                  Heel mooi gedaan, zonder te lezen dacht ik al direct "Bokrijk"

                  Voor mij mag er van het plafond een stukje af tot net de bovenkant van de balk dan verlies je voor een stuk die aandacht wegzuigende vliedende lijnen daar.
                  En ook een beetje spijtig dat je het ganse raam niet hebt.
                  Misschien had landscape hier een betere keuze geweest al moet je zoiets altijd zelf door de zoeker kunnen beoordelen.
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Adré zijn living.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                    Mooi interieur en mooi gefotografeerd.

                    Toch altijd moeilijk door de beperkte ruimte en de meestal gedwongen lenskeuze.
                    De perspectiefcorrectie heeft altijd bijwerkingen (net als medicijnen).
                    Dat zie je aan de anderhalfzits-stoel en het plafond en de vloer.

                    Van mij mag een flink stuk bovendeel eraf (tot onderzijde links van de zware balk).
                    Ik heb hier geen perspectief correctie gebruikt hoor.Dat is het effect van de FF en deze lens.Voor mij is deze keuze van volledig beeld persoonlijk en ik heb geprobeerd een andere crop waar deze voor mij als beste uit de hoek kwam..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Adré zijn living.

                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Ik heb hier geen perspectief correctie gebruikt hoor.Dat is het effect van de FF en deze lens.Voor mij is deze keuze van volledig beeld persoonlijk en ik heb geprobeerd een andere crop waar deze voor mij als beste uit de hoek kwam..
                      Dankje voor het antwoord. Weer geleerd iets minder rap te moeten zijn met eerste observaties.
                      Ik heb geen ervaring met FF en bij mij resulteert ongeveer zoiets na p-correctie van mijn cropsensor.
                      Ik moet zeggen dat je toch een zeer aanvaardbaar resultaat hebt zonder p-correctie.
                      Niettemin blijf ik de neiging houden zelf aan de korte zijden wat weg te laten.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Adré zijn living.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Dankje voor het antwoord. Weer geleerd iets minder rap te moeten zijn met eerste observaties.
                        Ik heb geen ervaring met FF en bij mij resulteert ongeveer zoiets na p-correctie van mijn cropsensor.
                        Ik moet zeggen dat je toch een zeer aanvaardbaar resultaat hebt zonder p-correctie.
                        Niettemin blijf ik de neiging houden zelf aan de korte zijden wat weg te laten.
                        Bedankt voor je reactie.

                        Probeer eens te kijken naar het midden van de schouw(bovenbalk) en iets meer naar links..centreer daar je midden punt..Zo kan je zien dat dit met een goeie verbeelding en denkbeeldige trechter klopt naar de hoeken toe..Als je een crop doet dan mis je veel van deze logica.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Adré zijn living.

                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Bedankt voor je reactie.

                          Probeer eens te kijken naar het midden van de schouw(bovenbalk) en iets meer naar links..centreer daar je midden punt..Zo kan je zien dat dit met een goeie verbeelding en denkbeeldige trechter klopt naar de hoeken toe..Als je een crop doet dan mis je veel van deze logica.
                          Ik denk dat ik begin het te begrijpen.
                          Foto gedownload, goedkoop printje gemaakt op A4 en rode lijnen getrokken langs zolderbalken, vensterbank, ondermuurtje.
                          Ze kwamen allemaal (ongeveer) op het verdwijnpunt uit dat zich verticaal in het midden van de foto bevindt.
                          Ik geloof nu dat dit cruciaal is. Als je zou gaan croppen moet je het dus zowel onder als boven doen. En onder zou ik zelf hier niet willen.
                          Ergo ... Bedankt !
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Adré zijn living.

                            schoontje
                            goeie ZW-omzetting
                            sfeervol
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Adré zijn living.

                              Het heeft altijd iets die oude huisjes, en dat heb je prima in beeld gebracht
                              mvg,
                              Ludo V.

                              Comment

                              Working...
                              X