Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tunnelvisie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tunnelvisie

    Deze opname maakte ik 's nachts in een tunnel die weinig werd gebruikt in Kaprun.
    Bedankt voor het kijken.


  • #2
    Re: tunnelvisie

    Je hoort soms van mensen met een bijna-doodervaring dat ze door een tunnel met wit licht gingen. Daar deed deze foto me meteen aan denken. Iemand die het tijdelijke ruilt voor het eeuwige. Ik vind het in elk geval heel mooi

    Comment


    • #3
      Re: tunnelvisie

      Wat een symboliek
      Voor mij is het manneke iets te scherp, ik heb geprobeerd om de randen (heel fijn) van de persoon wat te vervagen en het lijkt mij beter Opgelet mijn mening hé
      Groetjes Hilde
      http://hildeg.smugmug.com/

      Comment


      • #4
        Re: tunnelvisie

        Oorspronkelijk geplaatst door HildeG Bekijk bericht
        Wat een symboliek
        Voor mij is het manneke iets te scherp, ik heb geprobeerd om de randen (heel fijn) van de persoon wat te vervagen en het lijkt mij beter Opgelet mijn mening hé
        Ik dacht dit ook eerst te doen omdat ik het contrast te scherp vond maar heb het zo gelaten. Tof dat jij dat ook aanvoelt.
        Zal het eens proberen.
        In één van mijn albums heb ik een andere versie gezet waar ik de omgeving scherper heb gelaten.
        Misschien kan je daar eens gaan kijken.
        Bedankt.
        Groet.
        Gils

        Comment


        • #5
          Re: tunnelvisie

          Ik verkies deze versie, maar nog altijd met lichte vervaging
          Groetjes Hilde
          http://hildeg.smugmug.com/

          Comment


          • #6
            Re: tunnelvisie

            Oorspronkelijk geplaatst door cwe Bekijk bericht
            Je hoort soms van mensen met een bijna-doodervaring dat ze door een tunnel met wit licht gingen. Daar deed deze foto me meteen aan denken. Iemand die het tijdelijke ruilt voor het eeuwige. Ik vind het in elk geval heel mooi
            dat kwam ook meteen in me op
            prachtige foto!

            Comment


            • #7
              Re: tunnelvisie

              Dag Gil
              Jij hebt een ongelooflijk knappe, eigen stijl met een gave om beelden in een aparte - soms mysterieuze - sfeer te zetten. Deze vind ik weer ongelooflijk mooi. Heb deze termen al meer gebruikt bij jouw foto's: intrigerend, inspirerend, fascinerend.
              Bijzonder apart.
              De versie in je album vind ik ook mooi, maar deze heeft meer mystiek naar mijn bescheiden mening.
              Marleen
              It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
              http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

              Comment


              • #8
                Re: tunnelvisie

                Knap van sfeer en inhoud Originaliteit Figuur wel iets té scherp
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: tunnelvisie

                  't Is weer eentje naar mijn goesting.
                  Mooi licht kan mij steeds bekoren.
                  Prachtig gedaan gils.

                  groetjes

                  moniq
                  groetjes, moniq (BD1321BE)

                  A picture paints a thousand words

                  Comment


                  • #10
                    Re: tunnelvisie

                    deze is weer heel knap bewerkt, alhoewel die in je album ook mooi is ga ik toch voor deze...deze is meer...."gils"
                    groetjes
                    hilde
                    groetjes
                    hilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: tunnelvisie

                      Ik geloof niet in zo'n bijna doodervaring, maar in de lange weg die hij nog af te leggen
                      heeft. In het ongewisse, het onzekere, die hij om te overleven een aureool van onschuld
                      heeft gegeven. Een wereld zonder God.
                      Het is de doodse stilte van de moderne mens die de wereld heeft opgeruimd om koppig
                      zijn eigen weg te kunnen gaan, naar een plaats waar hij al net zo min thuishoort. Het is
                      zijn eigen eenzaamheid. De weg naar het niets. Tunnelvisie.
                      Maar de fotografie is fantastisch.

                      Comment


                      • #12
                        Re: tunnelvisie

                        Als ik zo mooi kan schrijven als jij kunt fotograferen, Gils, dan kan ik misschien de tijd
                        nog eens stilzetten en hem verbeteren zodat alle mensen er iets aan hebben.
                        En de waarheid zal ik versieren met wat gekleurde linten in haar haar. En het bestaan zal
                        ik vereenvoudigen met een enkel gebaar.
                        Tot zo lang zal ik echter verder slenteren door een lange, witte gang, mijn broekzakken
                        scheurend van uitpuilende tristesse.

                        Comment


                        • #13
                          Re: tunnelvisie

                          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Als ik zo mooi kan schrijven als jij kunt fotograferen, Gils, dan kan ik misschien de tijd
                          nog eens stilzetten en hem verbeteren zodat alle mensen er iets aan hebben.
                          En de waarheid zal ik versieren met wat gekleurde linten in haar haar. En het bestaan zal
                          ik vereenvoudigen met een enkel gebaar.
                          Tot zo lang zal ik echter verder slenteren door een lange, witte gang, mijn broekzakken
                          scheurend van uitpuilende tristesse.
                          Sterke stukken proza Louis.
                          Ik moet de teksten dikwijls opnieuw lezen om ze volledig te kunnen vatten...en dat vind ik er juist boeiend aan samen met de passende beeldspraak en diepinhoudelijke woordenschat om nog maar te zwijgen van de emotionele inhoud en draagkracht...
                          Ik wou dat ik dat ook kon...maar die gave heb ik spijtig genoeg niet.
                          Ben blij dat jij die wel bezit en dat wij er kunnen van genieten als een sprankelende, aanvullende woordenfontein tussen de mooie beeldende kunst van de fotografie...
                          Dank voor de commentaren.
                          Groet.
                          Gils

                          Comment


                          • #14
                            Re: tunnelvisie

                            specialleke
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: tunnelvisie

                              Knap, heel knap
                              mvg,
                              Ludo V.

                              Comment

                              Working...
                              X