Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDTV mediaplayer voor foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HDTV mediaplayer voor foto's

    De Apple TV van mijn pa heeft het begeven en hij gebruikte die eigenlijk enkel en alleen voor foto's te bekijken. Nu wil hij eigenlijk geen Apple TV meer hebben omdat die altijd moest gesynchroniseerd worden met iTunes

    hij wil gewoon foto's op een mediaplayer zetten (kopiëren en plakken) via een usb stickje (een mediaplayer met usb host dus). Een ingebouwde harde schijf mag wel, maar is dus niet nodig

    nu vind je overal op internet meer dan genoeg reviews over allerlei mediaplayer, maar die concentreren zich steeds op het weergeven van video's, internetmogelijkheden en dergelijke maar over het fotogedeelte is er bijna nooit iets te vinden. Heeft iemand ervaring met een HD mediaplayer die het heel goed doet op fotovlak? Hieronder versta ik snelle mooie interface, snel laden van foto's, veel instelmogelijkheden voor diashow...?
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: HDTV mediaplayer voor foto's

    Als het enkel dat moet doen, kan hij dan beter geen nieuwe tv kopen? Er zijn veel toestellen die dit doen en wel meer. Het zal wel geen heel snelle interface zijn vrees ik.

    Voor de rest ga je ook niet echt een goedkoop toestel vinden met een snelle interface. Net zoals bij de tv's zitten daar niet echt snelle processsoren in om de prijs te drukken. De foto's zouden normaal wel snel genoeg moeten laden denk ik. Hangt een beetje van de resolutie af. Hij kan misschien een soort batchconversie doen naar de resolutie op de welke het uiteindelijk gebruikt zal worden. Dan moet de software alweer wat minder werken en zijn de bestanden ook niet te groot bijvoorbeeld.

    Hier een deftig panasonic toestel als voorbeeld.
    -edit: deze doet blijkbaar enkel SD kaartjes

    Comment


    • #3
      Re: HDTV mediaplayer voor foto's

      WD tv (google is your friend)
      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

      Comment


      • #4
        Re: HDTV mediaplayer voor foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Als het enkel dat moet doen, kan hij dan beter geen nieuwe tv kopen? Er zijn veel toestellen die dit doen en wel meer. Het zal wel geen heel snelle interface zijn vrees ik.

        Voor de rest ga je ook niet echt een goedkoop toestel vinden met een snelle interface. Net zoals bij de tv's zitten daar niet echt snelle processsoren in om de prijs te drukken. De foto's zouden normaal wel snel genoeg moeten laden denk ik. Hangt een beetje van de resolutie af. Hij kan misschien een soort batchconversie doen naar de resolutie op de welke het uiteindelijk gebruikt zal worden. Dan moet de software alweer wat minder werken en zijn de bestanden ook niet te groot bijvoorbeeld.

        Hier een deftig panasonic toestel als voorbeeld.
        -edit: deze doet blijkbaar enkel SD kaartjes
        ik vrees dat hij niet al te graag zijn nieuwe Samsung LED TV zal willen vervangen
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: HDTV mediaplayer voor foto's

          Als het toch iets trager mag, er zijn heel wat DVD-spelers met ingebouwde USB aansluiting. Heb hier een philips staan. Niet dat het subliem werkt (ik plug zelf ook de USB stick in mijn TV, voor de paar keer dat ik het gebruik), maar het werkt en het is goedkoop. Door de HDMI aansluiting is het beeld zelfs heel behoorlijk.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: HDTV mediaplayer voor foto's

            Samsung LED?
            ik heb hier een goedkopere samsung staan (650 serie) en daar kunnen USB sticks in, dus gewoon stick insteken en via de ingebouwde software kan je foto's bekijken, muziek beluisteren of een filmpje zien.
            eventueel via de pc een dlna server opzetten, dan leest de TV de foto's rechtstreeks van de computer (die in dat geval wel moet aanliggen he)
            Fuji X-E1 - 18-55mm
            facebook

            Comment


            • #7
              Re: HDTV mediaplayer voor foto's

              Eminent EM7080 HD Mediaplayer

              Dat ding heb ik (wel nog op conventionele TV) maar dat werkt schitterend : no nonsense, simpele bediening, genoeg opties er op, ondersteuning voor zowel USB-stick als externe USB-HD (portable dus).

              Ik heb hem via een Eminent wifi-dongle op het draadloze netwerk gezet en kan hem ook als NAS gebruiken

              Met de dongle erbij kost ie 172 € bij Mediacentershop.be

              Ik heb er een 1,5tb HD ingezet en kan films rechtstreeks naar de mediacenter afhalen via een ingebouwde NZB-client Echt toppie dat ding!
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: HDTV mediaplayer voor foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                Eminent EM7080 HD Mediaplayer

                Dat ding heb ik (wel nog op conventionele TV) maar dat werkt schitterend : no nonsense, simpele bediening, genoeg opties er op, ondersteuning voor zowel USB-stick als externe USB-HD (portable dus).

                Ik heb hem via een Eminent wifi-dongle op het draadloze netwerk gezet en kan hem ook als NAS gebruiken

                Met de dongle erbij kost ie 172 € bij Mediacentershop.be

                Ik heb er een 1,5tb HD ingezet en kan films rechtstreeks naar de mediacenter afhalen via een ingebouwde NZB-client Echt toppie dat ding!
                En wat doet hij met foto's ? Want ik dacht dat dit topic daarover ging...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: HDTV mediaplayer voor foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  En wat doet hij met foto's ? Want ik dacht dat dit topic daarover ging...
                  mja moeilijk te beoordelen vermits ik op een "gewone" TV nog zit...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment

                  Working...
                  X