Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gekleurde banden op foto's op computer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gekleurde banden op foto's op computer

    Hey!

    Ik heb deze week eens al mijn foto's geknipt van mijn sd-kaart en op de pc gezet (zo'n 1600 foto's). Nu wou ik ze vandaag kopiëren naar mijn laptop, dus ik open de map en bekijk ze even en nu komen er op bijna alle foto's gekleurde banden, zodat de foto onzichtbaar wordt. In de miniatuurweergave zien de meeste foto's er ok uit, maar vanaf dat ik ze open zijn ze volledig verpest.
    Kan ik dit nog herstellen? Weet iemand wat er aan de hand is? Ik heb er echt geen flauw benul van en zit echt met de handen in het haar..

  • #2
    Re: Gekleurde banden op foto's op computer

    heb je ze al eens met een ander programma proberen te openen?
    heb je ze nog op de kaart staan, en hoe zien ze eruit als je ze bekijkt met het schermpje van je fototoestel?

    Comment


    • #3
      Re: Gekleurde banden op foto's op computer

      Ik heb ze al met verschillende programma's proberen openen en dat geeft steeds hetzelfde.. Op de camera zagen ze er goed uit, maar ik heb ze nu wel van het kaartje verwijderd, dus ik heb geen back-up en daarom hoop ik dat ik hier nog iets aan kan veranderen!
      Als ik de miniatuurweergaven op de computer in een groter formaat laat weergeven zie ik daar ook bijna al mijn goede miniaturen veranderen in foto's met kleurbanden erop..

      Comment


      • #4
        Re: Gekleurde banden op foto's op computer

        Enkele voorbeeldjes:



        Comment


        • #5
          Re: Gekleurde banden op foto's op computer

          Corrupte jPG's
          Ik stel me de vraag hoe je de geheugenkaartjes hebt gecopiëerd.
          Ik vermoed rechstreeks je fototoestel gekoppeld aan de PC en zo opgehaald.
          Ik copieer steeds via een kaartlezer en dan hbe je deze problematiek niet to heel wat minder.
          ALs je nog de foto's op je kaartje hebt staan, probeer het dan eens via een kaartlezer. Het is niet alleen doeltreffender, maar minder ricsico-vol en heel wat sneller.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Gekleurde banden op foto's op computer

            En, ... al iets geprobeerd ?
            AL een verklaring ....
            De test al eens doorlopen ?
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment

            Working...
            X