Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4 rus :(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 4 rus :(

    Op mijn laptop kreeg ik deze ochtend een melding van AVG, enfin, ik VERMOED dat het van AVG was...

    Onderaan een geel venster met linksboven in het venster een rode cirkel met een wit kruis.

    Windows security alert
    Windows reports that the computer is infected.
    Antivirussoftware helps to protect your computer against virusses an other security threads. Click here for the scan your computer? Your system may be at risk now.

    Helemaal onderaan een grooen schildje met een witte streep.

    Bon, ik ga na AVG en laat die ff scannen:



    Trojaans paard Generic 18.BNGP
    Trojaans paard S Heur3.ASTE
    Trojaans paard 18.BJMB
    Trojaans paard 18BMGP
    Trojaans paard S Heur3.ASTE

    Allez, een hele manège zo te zien ...

    Vanalles geprobeerd, ik geraak er niet vanaf.
    Tenslotte ook den AVG eraf gezwierd in veilige modus, om eens een andere scanner te kunnen gebruiken.

    Naar de site van PANDA gegaan om er een ISO van een boottisk te halen die op virussen controleert.
    Doet het wel, maar scant amper 8 seconden en zegt dat alles OK is. Niet dus...

    Als ik gewoon opstart werkt er niets meer: ik kan niet knippen, niet plakken, ik kan niet op internet....

    Enfin misérie, misérie, misérie.....


    Heeft er iemand nog een idee, want ik ben zo stillekes ten einde raad.

    OS is Windows XP Pro under service pack 3
    Last edited by Alfa Centauri; 14 augustus 2010, 14:54.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: 4 rus

    Altijd system restore uitschakelen bij het verwijderen van virussen. Anders krijg je zo weer alle beestjes terug. Voor de rest ben ik er niet meer goed in. Een paar verschillende scanners gebruiken in safe mode. Eventueel ook eens trend housecall. Succes

    Comment


    • #3
      Re: 4 rus

      een systeem herstel uitvoeren naar enkele dagen terug. (naar de tijd dat alles nog goed werkte)

      Daarna een andere virusscan zoals microsoft security essentials installeren, en opnieuw scannen op virussen.
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: 4 rus

        Systeemhertel wil niet meer werken...
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: 4 rus

          Probleem is ook dat de geïnfecteerde laptop niet meer op het internet wil...
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: 4 rus

            ******
            Last edited by Guest13; 23 augustus 2010, 23:53. Reden: *****

            Comment


            • #7
              Re: 4 rus

              THX, Scherpie - momenteel heb ik er een AVG rescue CD op losgelaten, als dat ook niks uithaalt ga ik naar die site.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: 4 rus

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Systeemhertel wil niet meer werken...
                ook niet in veilige modus?

                Als je msconfig intypt in run commando, kan je dan niet bepaalde delen uitschakelen (virus) en hiermee ervoor zorgen dat je kan opstarten en wel bepaalde handelingen kan uitvoeren.

                Anders programma's zoals hijackthis kunnen ook een hulp betekenen.
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: 4 rus

                  Neen, ook niet in veilige modus.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: 4 rus

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Neen, ook niet in veilige modus.
                    Spybot Search & Destroy, kan helpen.

                    Doe een Online-scan bij :
                    Kaspersky
                    Eset/Nod32

                    lees meer:
                    Last edited by theokus; 14 augustus 2010, 19:34.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: 4 rus

                      Misschien kan je met Puppy Linux je windowspartitie benaderen en wat reparatiewerk (lees; deleten) doen.
                      Met een beetje geluk zit er een virusscanner al in Puppy, anders is die vast wel te installeren.



                      Puppy op cd-rom of usb-stick is altijd handig als reddingsmiddel.
                      Je kunt naar hartelust klikken dus voor mensen die onbekend zijn met linux erg gebruikersvriendelijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 4 rus

                        Gisteren zelfde gehad, kon niets meer doen, geen enkel prog. wilde openen...
                        Opgestart en via taakbeheer voor mij onbekende processen beginnen stilleggen tot ik weer zelf controle kreeg en dan met dit programmaatje alles kunnen verwijderen :Malwarebytes Anti-Malware
                        Mvg. Renzowoef
                        Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                        Comment


                        • #13
                          Re: 4 rus

                          Ik zou er eens mbam op loslaten (eventueel dus in veilige modus).

                          Dat ding heeft al regelmatig dingen opgelost, waar ik me geen raad mee wist.
                          Wel eerst nog eens updaten, en dan gaan met die banaan. Gebruik de full scan.
                          Je mag gerust de gratis versie gebruiken...

                          Het is wel niet echt een anti-virus programma, maar ik heb er bv. al wel van die lastige Fake anti-virus programma's mee weggekregen (waarvoor je normaal dus mag betalen om het zogezegd terug weg te krijgen)... Dingen die een pak lastiger waren dan een gemiddeld trojaans paard...

                          PS persoonlijk gebruik ik anti-vir als antivirus programma. Ik heb de indruk dat die degelijker z'n werk doet dan AVG.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: 4 rus

                            Ja, ik heb dat ook geprobeerd, maar mijn systeem zat imho nog "vaster" - kon nite meer knippen en plakken én ik kon niet meer op het internet.

                            Laptop is nu aan het formatteren voor een nieuwe Windows-installatie - dat zal de kortste pijn zijn.

                            Mijn data heb ik op een externe HD, maar mijn progjes zal ik er opnieuw moeten opzetten.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: 4 rus

                              Allé : 2 dezelfde mogelijke oplossingen in 4 min. tijd... Straf

                              Formateren is natuurlijk altijd ook een oplossing, hoewel ik dat nog nooit door een virus heb moeten doen.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X