Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

badmintonspelers fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • badmintonspelers fotograferen

    goedemiddag

    wie kan mij helpen
    moet voor de club wat fotos nemen van badmintonspelers

    waar moet je zeker op letten?
    wat moet je zeker niet doen?

    alle tips qua sluitertijd en zo zijn altijd welkom (ik dacht 1/640 of zo)
    pannen of zo, dat zal wel niet gaan zeker?

    groetjes pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

  • #2
    Re: badmintonspelers fotograferen

    Fotograferen in een sporthal is niet makkelijk aangezien je zonder lichtsterk materiaal niet aan de nodige sluitertijd geraakt. 1/500 minimum. Met ISO 1600 en een diafragma van 3.5 kom je er meestal niet.

    Comment


    • #3
      Re: badmintonspelers fotograferen

      ik neem aan dat je zelf ook badminton speelt, aangezien je het over je club had.

      Gebruik je kennis over het badminton. De kans is, op basis van het materiaal dat ik zie dat je hebt, redelijk groot dat je geen sluitertijden kan gebruiken die kort genoeg zijn om het echt te bevriezen.

      Ik heb ook nog een tijdje badminton gespeeld en wij moesten leren om net voor we gingen slaan goed en stabiel op de grond te staan. Dat geeft je een moment waarop de beweging minimaal is en grotere kans op een scherpe foto. Ook momenten met veel expressie in het gezicht. Zou kunnen dat men dat 15 jaar later (nu dus) niet meer zo aanleert.

      Probeer misschien ergens een lichtsterke 50mm of 85mm (ik weet niet hoe dichtbij je kan komen) te lenen of vraag de club die voor je te huren. Dat zal goedkoper zijn dan een beroeps in te huren.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: badmintonspelers fotograferen

        ok bedankt voor jullie antwoorden

        groetjes pieter
        Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

        Comment


        • #5
          Re: badmintonspelers fotograferen

          Speel zelf ook en neem ook regelmatig foto's (Everbergse Tornooi 2009).

          Een lichtsterke lens is nodig. Met een 50mm 1.8 kun je al heel wat doen.

          Tegenwoordig gerbuik ik meestal de 24-70 2.8 om iets meer bereik te hebben naast het veld maar de 50 komt regelmatig terug. Meestal kun je toch wel dicht genoeg aan een veld zitten. Als je natuurlijk in september naar de Belgian International in Leuven wilt gaan, dan zul je wel een zoom nodig hebben (70-200 2.8 of soortgelijk).

          Afhankelijk van camera kun je ook je iso wat opvoeren maar ik probeer om niet boven de 800 te gaan. Als het enkel is om foto's op een website te zetten in klein formaat dan kun je ook wel 1600 gebruiken vind ik persoonlijk.

          VOORAL niet flitsen want je stoort er de spelers mee. Heb het een paar keer meegemaakt en dit kan/gaat wel voor problemen zorgen


          Groetjes en veel plezier. Misschien komen we elkaar nog eens ergens tegen

          Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

          Comment

          Working...
          X