Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toch goed hier.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toch goed hier.

    Wij leven toch een goed landje niet?
    Overal elders die overstromingen, aardverschuivingen, aardbevingen noem maar op.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Toch goed hier.

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Wij leven toch een goed landje niet?
    Overal elders die overstromingen, aardverschuivingen, aardbevingen noem maar op.
    Inderdaad, misschien krijgen we na het weekend een kleine politieke beving.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

    Comment


    • #3
      Re: Toch goed hier.

      Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
      Inderdaad, misschien krijgen we na het weekend een kleine politieke beving.
      Dat hangt van de bepaling af die je bedoelt
      Het Franstalig Rode Strikje is en blijft baas... ondanks de 27 die in een zetel zitten en
      nog tekort komen zoals Strikje zelf zei.

      Het lijkt me meer op een "ON-rustige LOS-heid"
      Onze hoofdstad is nog te klein voor haar, die Turks fruit meebracht.

      En voor als onze Vorst meeleest: "Sire, blijft nog maar een paar weken en Françe"
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Toch goed hier.

        Inderdaad Theokus. Weinigen hier beseffen dat ze, gewoon door hier geboren te zijn, al een serieuze jackpot in het leven hebben gewonnen. Voor velen is het dan nog nooit genoeg en natuurlijk zijn er plaatsen waar het beter kan zijn, maar de meeste mensen op deze aardkl..t zijn er véééééél minder goed aan toe. En dan heb ik het nog niet over de vrouwen die al helemaal hun twee pollekes mogen kussen, als je bekijkt hoe hun geslachtsgenoten elders dikwijls behandeld worden.
        En als er dan al eens een (natuur)ramp(je) gebeurt, dan wordt je hier tenminste nog geholpen, niet altijd optimaal maar toch nog veel beter dan die miljoenen mensen die soms totaal aan hun lot worden overgelaten.

        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #5
          Re: Toch goed hier.

          Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
          Inderdaad Theokus. Weinigen hier beseffen dat ze, gewoon door hier geboren te zijn, al een serieuze jackpot in het leven hebben gewonnen. Voor velen is het dan nog nooit genoeg en natuurlijk zijn er plaatsen waar het beter kan zijn, maar de meeste mensen op deze aardkl..t zijn er véééééél minder goed aan toe. En dan heb ik het nog niet over de vrouwen die al helemaal hun twee pollekes mogen kussen, als je bekijkt hoe hun geslachtsgenoten elders dikwijls behandeld worden.
          En als er dan al eens een (natuur)ramp(je) gebeurt, dan wordt je hier tenminste nog geholpen, niet altijd optimaal maar toch nog veel beter dan die miljoenen mensen die soms totaal aan hun lot worden overgelaten.
          Zo is het he.
          In China of Pakistan, die hadden al weinig en nu hebben ze niks meer.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Toch goed hier.

            En die van Haiti wachten nog steeds op het geld dat overal voor hen rond gehaald heeft.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: Toch goed hier.

              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              En die van Haiti wachten nog steeds op het geld dat overal voor hen rond gehaald heeft.
              't Is ver gekomen he.
              Ik las ergens dat de landen het niet doorstorten.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Toch goed hier.

                Schandalig vind ik dat, je kan beter geld in een envelop steken en naar ginder sturen dan geraakt het toch al tot daar.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Toch goed hier.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  En die van Haiti wachten nog steeds op het geld dat overal voor hen rond gehaald heeft.
                  Ik heb toen rechtstreeks gesteund via een collega wiens nonkel daar een weeshuis openhield. Ik heb er vertrouwen in dat ik zo toch een kleine bijdrage heb kunnen leveren.

                  Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toch goed hier.

                    Keine pensioenen, hoge belasingen, verschil arbeider/bediende.........
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Toch goed hier.

                      Aan allen die vinden dat we in ons luxe apenlandje niet genoeg hebben, zou ik gaarne het
                      advies geven zijn vermogen niet te vermeerderen maar zijn hebzucht te verminderen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Toch goed hier.

                        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Aan allen die vinden dat we in ons luxe apenlandje niet genoeg hebben, zou ik gaarne het
                        advies geven zijn vermogen niet te vermeerderen maar zijn hebzucht te verminderen.
                        Goed gezegd

                        De mooiste momenten in ons leven zijn meestal gratis. Je moet wel even de tijd nemen er bij stil te staan om ze te appreciëren...

                        Grtz,
                        K.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Toch goed hier.

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Keine pensioenen, hoge belasingen, verschil arbeider/bediende.........
                          GAAAP...

                          Ga maar eens in het oostblok kijken.
                          In Polen verdient een arbeider met wat geluk 500€ bruto per maand, en in bepaalde steden zijn de prijzen van appartementen hoger dan hier. (50.000€ voor 50m2)

                          Ga daar maar eens aan staan.

                          Er zijn bijzonder weinig landen die qua levensstandaard en welvaart beter doen dan België.
                          Misschien één uitzondering, Zwitserland, wat jarenlang het geluk heeft gehad dat iedereen er zijn zwart geld kwam witwassen, maar ook dat wordt langzaamaan aangepakt...

                          En kom niet af met de VS. Zo lang je daar gezond bent en hard kan werken heb je het goed, maar de minste tegenslag (werkloos, ziek, ...) en je wordt gedumpt als giftig afval.

                          België is nog zo gezellig en aangenaam.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Toch goed hier.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            GAAAP...

                            Ga maar eens in het oostblok kijken.
                            In Polen verdient een arbeider met wat geluk 500€ bruto per maand, en in bepaalde steden zijn de prijzen van appartementen hoger dan hier. (50.000€ voor 50m2)

                            Ga daar maar eens aan staan.

                            Er zijn bijzonder weinig landen die qua levensstandaard en welvaart beter doen dan België.
                            Misschien één uitzondering, Zwitserland, wat jarenlang het geluk heeft gehad dat iedereen er zijn zwart geld kwam witwassen, maar ook dat wordt langzaamaan aangepakt...

                            En kom niet af met de VS. Zo lang je daar gezond bent en hard kan werken heb je het goed, maar de minste tegenslag (werkloos, ziek, ...) en je wordt gedumpt als giftig afval.

                            België is nog zo gezellig en aangenaam.
                            Mag ik afkomen met Canada? Ik vind het hier heerlijk, maar ik ben niet verhuisd om Belgie te ontvluchten of een beter leven te hebben, maar wel om de liefde achterna te lopen. Nu komt het wel zo uit dat het mij hier erg goed af gaat en dat ik hier beter verdien als in Belgie (met dezelfde job) en dat ik in een super mooie omgeving woon. Maar Belgie heeft zeker een goede levensstandaard en is zeker een goed land om in te leven.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Toch goed hier.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              GAAAP...

                              Ga maar eens in het oostblok kijken.
                              In Polen verdient een arbeider met wat geluk 500€ bruto per maand, en in bepaalde steden zijn de prijzen van appartementen hoger dan hier. (50.000€ voor 50m2)
                              Voor Brussel, qua vastgoed toch nog altijd één van de (indien niet dé) goedkoopste hoofdsteden van Europa is dit een koopje. Je moet hier al echt op een (veel) minder goede plek zitten om voor het dubbele gesteld te zijn.

                              Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                              Comment

                              Working...
                              X