Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

the judge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • the judge

    Heb getracht heel wat symboliek te steken in deze opname over rechters , de rechtspraak en het volk... de keuze van bewerking; licht, kleur, compo, blur, chaos... is bewust gekozen...
    Aan jullie de keuze om het in te vullen...
    Bedankt om de foto te bekijken...




    groeten van Gils

  • #2
    Re: the judge

    Hier geniet ik van!

    Comment


    • #3
      Re: the judge

      Een niet alledaags onderwerp hier op BD.
      Je gewenste symboliek komt zeer goed tot zijn recht is deze foto.
      Vooral 'de arm van de wet' trekt mijn aandacht, evenals het licht dat zo prachtig dit symbool bendrukt.
      Voor mij geslaagd hoor!


      groetjes

      moniq
      groetjes, moniq (BD1321BE)

      A picture paints a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: the judge

        Sterke aanvulling op de actualiteit
        mvg,
        Ludo V.

        Comment


        • #5
          Re: the judge

          Schitterend de afstand die je gecreëerd hebt, iets dat nog versterkt wordt door het wide
          screen formaat en de prachtige zwart wit sfeer. Dat op zich is al een verdienste. Maar er
          straalt ook gezag van uit. Macht. En een zekere kwetsbaarheid. Ook al zijn het mensen
          die niet mogen twijfelen.
          Er zullen er zijn die goed proberen te doen, en de geschiedenis is vol van anderen. Maar
          rechters die geen slecht geweten hebben, hebben geen geweten, en dan zijn het beulen.
          En dat zijn het ook vaak, en vaak niet.
          Kortom, een abstracte foto misschien, maar wel een die de zenuwen blootlegt van het
          beschavingsniveau van een maatschappij.

          Comment


          • #6
            Re: the judge

            een heel knappe foto, waarbij iedereen zijn interpretatie kan invullen...de sfeer, de kleuren...kortom een foto die heel lang je aandacht vasthoudt
            groetjes
            hilde
            groetjes
            hilde

            Comment


            • #7
              Re: the judge

              Fascinerende en intrigerende fotografie!
              Je idee subliem weten uit te werken, da's de kunst en je bent daar bijzonder goed in geslaagd.
              Marleen
              It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
              http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

              Comment


              • #8
                Re: the judge

                Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
                Fascinerende en intrigerende fotografie!
                Je idee subliem weten uit te werken, da's de kunst en je bent daar bijzonder goed in geslaagd.
                Marleen
                Amen !
                'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                Grtjs, Jacky

                Comment


                • #9
                  Re: the judge

                  Fotografie waar mijn mond van open valt !

                  Super, super


                  Groetjes chrit.
                  Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                  Comment


                  • #10
                    Re: the judge

                    Als een still uit de dromen van een heel goed regisseur. (En ik weet dat je er veel
                    meer mee wilt zeggen. Het heeft me twee pagina's onbruikbare tekst opgeleverd. Een
                    fiasco die je er soms moet bijnemen, al hou ik er mooi voer aan over wat recht betreft
                    en onrecht. Het knikje waarmee hij je vrijspreekt en hetzelfde knikje dat je voor jaren
                    van je vrijheid kan beroven. En of ik zoiets zou willen in mijn leven? En dan hoop ik maar
                    dat er veel verstandiger mensen zijn, die oersterke gevoelens hebben. Mij zou te veel de
                    twijfel achtervolgen, het gevoel, het geweten, de liefde voor rechtvaardigheid.)

                    Comment


                    • #11
                      Re: the judge

                      Schoon plaatje..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: the judge

                        Hartelijk dank voor jullie commentaren.
                        Heel wat gevoelens en tegenstellingen gingen door mij heen bij het maken van de foto.
                        Hoop of wanhoop, anonimiteit of spotlights, schuld of onschuld, macht of onmacht, gerechtigheid of dwaling, angst of zekerheid, gelatenheid of opstandigheid, wijsheid of domheid, duisternis of zonlicht, recht of onrecht, toekomst of ...
                        Vriendelijke groeten.
                        Gils
                        Last edited by gilclaes; 16 augustus 2010, 12:22.

                        Comment


                        • #13
                          Re: the judge

                          Knap hoor ,zoals je met een simpel beeld zoveel weet uit te drukken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: the judge

                            OOoogghh... Das TOPPIE!
                            1 ding zou hier nog bij passen, vrouwe justitia of het zwaard van damocles... Daar dacht ik gelijk aan.

                            MAAR ook zonder voor mij een 98 waard omdat ik vroeger ook nooit een 100 kreeg, al was het omdat niemand "alles weet" of "het altijd net iets beter kan" volgens de leerkracht fysica.

                            Daar gaat ge zeker mee scoren!
                            Keep 'em comming!!!!!
                            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                            BE-Wommelgem
                            .: 20D & D700 :.

                            Comment


                            • #15
                              Re: the judge

                              Gills, ik weet het niet meer joh. Dat blijft maar komen, de een nog mooier en beter dan de ander. Wat moet ik hier nou nog van zeggen..............
                              Je hebt je idee zéér goed in een beeld omgezet.

                              groeten, Bert
                              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                              www.bertofotografie.be

                              Comment

                              Working...
                              X