Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lomography - een enquête.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lomography - een enquête.

    Ik ben bezig met een stuk over Lomography AG, het bekende bedrijf uit Wenen opgericht in de jaren 1990 door twee jonge mensen die fan waren van oude Russische analoge camera's en beslisten van deze opnieuw te produceren en te verkopen.

    Als onderdeel heb ik ook een enquête opgesteld. Die is bedoeld voor mensen die momenteel een Lomo-camera hebben of er ooit een gekocht hebben. Het gaat om één van deze camera's: http://shop.lomography.com/cameras

    Ik zou het enorm appreciëren moesten mensen met zo'n camera in huis, hier even de tijd nemen. Het duurt maximaal 5 minuten om paar antwoorden aan te vinken. Het is snel gebeurd en het is helemaal anoniem.

    Mensen die niét zo'n camera hebben, hoeven er niet aan te beginnen

    Dit is de link naar mijn enquête: http://www.surveygizmo.com/s3/348486/Lomography-You

    Het is in het Engels omdat ik mij richt op een internationale groep. Die camera's worden gekocht en gebruikt over heel de wereld. Moest er toch een probleem zijn qua vraag begrijpen, laat het mij dan weten via PM, geen enkel probleem.

    Mijn dank is groot

    Mensen die fora of andere websites kennen waar ik deze link ook zou kunnen plaatsen, mogen hieronder ook altijd iets laten weten. Hoe meer respons hoe beter. En de tijd dringt eigenlijk. De link doorsturen naar mensen waarvan je weet dat ze zo'n camera hebben, is nog beter natuurlijk

  • #2
    Re: Lomography - een enquête.

    Heb hier zo een Lomo bakje liggen, maar weet niet goed wat ik ermee moet aanvangen.
    Ben aan je enquete begonnen, maar veel van de vragen waren niet relevant, dus heb die dus niet afgewerkt.

    Wat is de bedoeling eigenlijk van je enquete?
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Lomography - een enquête.

      zou het geen enquête noemen, das nl niet toegestaan.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Lomography - een enquête.

        Je kan het een queeste (kweeste) noemen.
        mooi woord vind ik dat.

        Comment


        • #5
          Re: Lomography - een enquête.

          Even een vraag, waar hebben jullie je toestel aangeschaft? Heb er zelf (nog) geen.
          Andy Lemaire

          andylemaire.be

          Comment


          • #6
            Re: Lomography - een enquête.

            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
            Heb hier zo een Lomo bakje liggen, maar weet niet goed wat ik ermee moet aanvangen.
            Ben aan je enquete begonnen, maar veel van de vragen waren niet relevant, dus heb die dus niet afgewerkt.

            Wat is de bedoeling eigenlijk van je enquete?
            Hmm als respondenten al zelf gaan beslissen over de relevantie, dan heeft een enquête totaal geen nut natuurlijk en wordt the point volledig gemist. Jouw ene antwoord is op zich niet relevant, maar wel een verzameling van antwoorden, verwerkt met SPSS. Met dus o.a. jouw antwoord.

            Als je problemen hebt met bepaalde vragen: nogmaals, het is helemaal anoniem.

            De bedoeling erachter is veelzijdig.
            • Profilering: ruwe schets van socio-eco achtergrond van de respondent.
            • Wat, hoe en wanneer maken ze gebruik van Lomo-gerelateerd artikelen, maw tijdsbesteding.
            • Hun activiteit in online communities.
            • Wat zijn hun verwachtingen en kort wat opinies over Lomo
            • En dit doorspekt met wat evaluerende vragen die nog interessant kunnen blijken.



            @Bouk
            Waarom is dit niet toegestaan? Dit is totaal niet commercieel bedoeld, ik werk helemaal niet voor Lomography AG, dit is meer "academisch". Ik kan ook gewoon met elke vraag die ik stel, gewoon een nieuw topic openen. Lijkt mij onhandig en vooral nogal irritant Als een MOD vindt dat het meer in Chit Chat hoort, dan mag hij/zij dat verplaatsen. Maar het gaat wel om fotografie, zo dus..

            @andylemaire
            Je kan ze online bestellen via de officiële site, maar er zijn ook bepaald winkels die deze verkopen. Bijv: Urban Outfitters, maar ook de fotospeciaalzaak Fotoshop Gent, in de Steendam (pak goedkoper dan Urban Outfitters)

            Comment


            • #7
              Re: Lomography - een enquête.

              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Als je problemen hebt met bepaalde vragen: nogmaals, het is helemaal anoniem.
              Ik heb geen problemen om aan zoiets deel te nemen, maar als ik op heel veel vragen geen passelijk antwoord vind, dan is mijn input - denk ik - op basis van jouw vragenlijst niet zinvol...

              Ik heb dat toestel bv. nooit gekocht, toevallig gekregen en ik weet er eigenlijk niet wat ik ermee moet doen. Ligt in de kast en zou het filmrolletje eens moeten laten ontwikkelen om te zien wat daar allemaal opstaat en wat daaruit komt te rollen.
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Lomography - een enquête.

                Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Ik heb dat toestel bv. nooit gekocht, toevallig gekregen en ik weet er eigenlijk niet wat ik ermee moet doen. Ligt in de kast en zou het filmrolletje eens moeten laten ontwikkelen om te zien wat daar allemaal opstaat en wat daaruit komt te rollen.
                Het "gekregen hebben" ipv zelf gekocht is nochtans ook een aanvink-optie.

                Nu, je bent blijkbaar toch niet echt bezig met Lomography, dus ik vergeef het je

                Comment


                • #9
                  Re: Lomography - een enquête.

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Het "gekregen hebben" ipv zelf gekocht is nochtans ook een aanvink-optie.

                  Nu, je bent blijkbaar toch niet echt bezig met Lomography, dus ik vergeef het je
                  Bedankt voor je begrip

                  Maar misschien kun jij mij overtuigen wat ik er wel mee moet doen
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lomography - een enquête.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    Bedankt voor je begrip

                    Maar misschien kun jij mij overtuigen wat ik er wel mee moet doen
                    Ha. Wel ik wérk natuurlijk niet voor de jongens van Lomo en ik ben geen gigantische fanaat, ik doe alleen een klein onderzoekje Maar ik vind het wel een boeiend gegeven dat een bedrijf internationaal succes heeft met analoge camera's, meestal zonder lichtmeter en gebaseerd op oude Russische modellen. Vooral als je dit in het achterhoofd houdt als er weer eens een heftig topic geopend wordt rond een sensor van merk X en sensor van merk Y of heftig gediscussieerd wordt over ruisonderdrukking en JPEG compressie.
                    En dat het begon met twee twintigers die 15jaar geleden een Russische camera vonden in een rommelwinkel De romantiek!

                    Welk model is het trouwens? Want elk model heeft wel zijn charmes uiteindelijk, en dan vooral de Holga's en de L-CA+'s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lomography - een enquête.

                      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Welk model is het trouwens? Want elk model heeft wel zijn charmes uiteindelijk, en dan vooral de Holga's en de L-CA+'s.
                      Ik denk een L-CA+. Deze is het, lijkt het.
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lomography - een enquête.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Ik denk een L-CA+
                        Aha, ja da's wel een puik toestel. Kleinste 35mm camera die ik persoonlijk ken of ooit gebruikt hebt. Die heeft wél een lichtmeter Lensje is ook redelijk lichtsterk (35mm f2.8 dacht ik). Er is alleen manuele focus, met zones. Dus 1-3m, 3-10m, 10-oneindig, zoiets en dit vooraf in te stellen. Maar dit moet je minder doen dan je denkt.

                        On internet zie je foto's met felle kleuren en kleurzwemen, maar dat is door de typische Lomo ontwikkeling van de film: diafilm ontwikkelen dmv crossprocess. Maar je kan er dus perfect mooi en deftige foto's uithalen al je gewone film gebruikt (ISO 400 bijv.)

                        Weeral, ik ben geen analoge fundamentalist, maar af & toe is het wel een verademing. Niets zo relaxed als een avondlijke barbecue/drink in de schemerzon vastleggen met mijn oude analoge manuele Nikon FE en 50mm f1.4

                        Ik zou er toch eens een rolletje mee schieten... bijvoorbeeld dit weekend en dan mijn enquête alsnog komen invullen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lomography - een enquête.

                          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Ik zou er toch eens een rolletje mee schieten... bijvoorbeeld dit weekend en dan mijn enquête alsnog komen invullen
                          Moet ik misschien echt eens doen. Het doet gewoon ontzettend raar niet te zien wat ik eigenlijk getrokken heb. Ik ben eerder een kind van de digitale fotografie
                          Ik zal je raad opvolgen en het filmpje dat er nog in zit eens leeg schieten.
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lomography - een enquête.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                            Moet ik misschien echt eens doen. Het doet gewoon ontzettend raar niet te zien wat ik eigenlijk getrokken heb. Ik ben eerder een kind van de digitale fotografie
                            Ik zal je raad opvolgen en het filmpje dat er nog in zit eens leeg schieten.
                            Er zit trouwens wel een gewone, weliswaar aan de kleine kant, zoeker op hoor, dus je schiet niet blind Alleen geen preview op LCD achteraf

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lomography - een enquête.

                              * enquete afgesloten *

                              Dank aan aan iedere deelnemer.

                              Comment

                              Working...
                              X