Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

brandverzekering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • brandverzekering

    binnenkort (1/9) verhuis ik voor het eerst. het immokantoor zei ons een brandverzekering te nemen. weet iemand waar dat het voordeligst is? want na wat surfen (touring, kbc, ...) zie je alle prijzen passeren. alvast bedankt!

  • #2
    Re: brandverzekering

    Ik ben verzekerd bij Fortis, maar of dat voor jou de beste keuze is, dat weet ik niet.

    Het is niet gemakkelijk om prijzen van verzekeringen met elkaar te vergelijken, want de polissen zijn nooit 100% hetzelfde.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: brandverzekering

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik ben verzekerd bij Fortis, maar of dat voor jou de beste keuze is, dat weet ik niet.

      Het is niet gemakkelijk om prijzen van verzekeringen met elkaar te vergelijken, want de polissen zijn nooit 100% hetzelfde.
      Hier ook dus bij de bank (KBC) verzekerd.
      Wij hebben wel een "blok-polis" plus ik heb daarbij nog een aparte (extra) voor de inboedel.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: brandverzekering

        Oorspronkelijk geplaatst door bvdp Bekijk bericht
        binnenkort (1/9) verhuis ik voor het eerst. het immokantoor zei ons een brandverzekering te nemen. weet iemand waar dat het voordeligst is? want na wat surfen (touring, kbc, ...) zie je alle prijzen passeren. alvast bedankt!
        Van welke buurt ben je? Zelf woon ik in Hasselt en mijn agent in Testelt wegens zeer interessante prijzen. Mocht het je interesseren, ik hoor het wel.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #5
          Re: brandverzekering

          Ga eens langs bij verschillende verzekeringsmakelaars.
          www.digitalclickx.com

          Comment


          • #6
            Re: brandverzekering

            Je bent ook niet verplicht om levenslang bij dezelfde verzekering te blijven, het is geen enkel probleem om later over te stappen naar een andere als die beter/goedkoper is.
            Dat moet je wel minstens drie maanden voor de polisdatum doen, anders hang je er nog een jaar langer aan vast.

            Soms krijg je korting als je verschillende verzekeringen (auto, familiale...) bij dezelfde verzekeringsmaatschappij hebt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: brandverzekering

              De beste brandverzekering lijkt me die verzekering die het meest doet wanneer je huis afbrandt!

              Ik weet het, hierbij heb je geen antwoord op je vraag, maar enkel de prijs bekijken is een slechte parameter. Het zit hem, zoals altijd, in de kleine lettertjes van je contract.

              Comment


              • #8
                Re: brandverzekering

                Bij goedkope brandverzekeringen zou ik toch opletten.
                De grotere maatschappijen zijn de duurste, maar zijn ook de gemakkelijkste bij schadevergoeding. Niet onbelangrijk gegeven.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: brandverzekering

                  Oorspronkelijk geplaatst door k.arnauts Bekijk bericht
                  De beste brandverzekering lijkt me die verzekering die het meest doet wanneer je huis afbrandt!
                  Het spijtige is dat je huis eerst moet platbranden voor je dit weet.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: brandverzekering

                    Een goede brandverzekering doet meer dan alleen maar je huis vergoeden als het afbrand.

                    Bv. verwijdering van ongedierte, schimmels vergoeden of als je het door een door hen aangeduide firma laat doen moet je zelfs niks betalen, dan gaat de rekening ineens naar de verzekering.
                    Glasbreuk, stormschade en wateroverlast, krijg je een vergoeding als je wasmachine de boel onder water zet, of als er een lek is in de waterleiding.
                    Schade aan derden, is er bij jou bv een lek die schade heeft aangebracht bij de buren, is dat gedekt?
                    Mag je eender welke firma gebruiken bij herstellingen of hebben ze een lijst, is er een voordeel als je een door hen aangeduide firma gebruikt,...

                    En zo kan ik nog wel even doorgaan. Let ook op zulke zaken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: brandverzekering

                      Mijn inboedel verzeker ik niet. Dat kost alleen maar veel geld waarvan je toch nooit iets terugziet. De meeste dingen, zoals kledij, ..., apparatuur en meubilair, zijn theoretisch na korte tijd waardeloos omdat daarop gewone afschrijvingsregels worden toegepast. Dan moet je natuurlijk nog alle aankoopbewijzen hebben. Bij een klein brandje is er bovendien de grote forfait, waardoor je meestal zelf opdraait voor de geleden schade. Bij een grote brand werkt het aandeel van de vernielde inboedel in het verzekeringsbedrag averechts doordat de verzekeringsmaatschappij dan (na aftrek van het meestal relatief grote percentage voor jouw waardeloze huisraad) minder terugbetaalt voor het gebouw. Als je toch dure inboedel hebt die zijn waarde behoudt en waarvoor je facturen of attesten op een veilige plaats bewaart, kan je die ook bij een andere maatschappij laten verzekeren.
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                      Comment

                      Working...
                      X