Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Optische slave probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Optische slave probleem

    Ik heb nog een Metz 54MZ3 liggen, dus dacht ik die samen te laten werken met mijn SB900's en SB800.

    Mijn werkmethode is (wanneer ik geen CLS gebruik of een andere niet-Nikon camera) : PW op camera en 1 PW aan SB900 of SB800 - andere flitsers volgen dmv SU4. Alles dus manueel.

    De Metz heeft geen PC aansluiting of slave functie, maar niet getreurd : ik kocht een Hama synchromat universel adapter, zodat hij kan meeflitsen.

    Hama adapter vandaag aangekomen, gemonteerd onderaan de Metz, geprobeerd om te laten meeflitsen en.....noppes. De Hama adapter heeft ook een PC aansluiting, dus even er een PW aangehangen en weer geprobeerd: niets.

    Zou dit DOA kunnen zijn of zie ik iets over het hoofd ?
    Heeft er ook iemand een goede aanbeveling voor een andere optische slave ?
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Optische slave probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door pascor Bekijk bericht

    Hama adapter vandaag aangekomen, gemonteerd onderaan de Metz, geprobeerd om te laten meeflitsen en.....noppes. De Hama adapter heeft ook een PC aansluiting, dus even er een PW aangehangen en weer geprobeerd: niets.

    Zou dit DOA kunnen zijn of zie ik iets over het hoofd ?
    Heeft er ook iemand een goede aanbeveling voor een andere optische slave ?
    Alvast bedankt.
    zet die adapter eens onder je SB800...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Optische slave probleem

      Hmmm, dat ik daar zelf niet opgekomen was
      Merci voor de hint. De adapter werkt op de Nikons SB.

      Echter dus niet op de Metz, iemand een idee hoe dit kan komen ?

      Comment


      • #4
        Re: Optische slave probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door pascor Bekijk bericht
        Hmmm, dat ik daar zelf niet opgekomen was
        Merci voor de hint. De adapter werkt op de Nikons SB.

        Echter dus niet op de Metz, iemand een idee hoe dit kan komen ?
        contactje.... schuif eens wat naar voor of naar achteren
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Optische slave probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          contactje.... schuif eens wat naar voor of naar achteren
          Misschien, maar lijkt me vreemd, want de PC connector met PW aansluiting werkt ook niet.
          Maar zal eens proberen.

          Comment


          • #6
            Re: Optische slave probleem

            Het is inderdaad een kwestie van contacten.
            Hoe minder pinnetjes er onder je flits staan, hoe makkelijker het is om zo'n ding te laten werken.

            Dpaul
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • #7
              Re: Optische slave probleem

              Heb wat geprobeerd met de flist wat te verschuiven in de flitsschoen, maar het brengt geen soelaas.

              Zou het kunnen dat enkel de speciale SCA-3083 adapter werkt voor Metz wanneer je deze als slave wilt gebruiken?

              Comment


              • #8
                Re: Optische slave probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door pascor Bekijk bericht
                Heb wat geprobeerd met de flist wat te verschuiven in de flitsschoen, maar het brengt geen soelaas.

                Zou het kunnen dat enkel de speciale SCA-3083 adapter werkt voor Metz wanneer je deze als slave wilt gebruiken?
                geen idee... maar da's wel een duur ding, voor die prijs heb je een flash!!

                zie ook hier
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Optische slave probleem

                  Juist ter info: heb oplossing gevonden met Phottix Atlas trigger.

                  Had die gekozen omdat die samenwerken met de 2 PW die ik reeds heb. Vandaag toegekomen, Metz op de contactschoen van de Atlas trigger geplaatst : bingo. Werkt feilloos.

                  Nog steeds blijft het een raadsel waarom die optische slave niet werkt.
                  Maar goed: probleem opgelost, en dat is belanrijkste.

                  Comment

                  Working...
                  X