Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studie netbook

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studie netbook

    Het wordt stilaan tijd om me een netbook aan te schaffen, vooral bedoeld om mee te nemen op reis.

    Gebruik: entertainment onderweg (, mail & eventueel wat surfen, foto's bekijken, teksten schrijven.

    Belangrijkste criteria: batterijlevensduur, afmetingen, gewicht.

    Nu heeft Asus een aantal modellen die vooral wat batterijen betreft blijkbaar goed scoren. Heeft iemand daar ervaring mee? Kloppen die cijfers zo'n beetje? (link)

    Alvast bedankt voor de reacties!!

    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

  • #2
    Re: studie netbook

    Als de levensduur van de batterij héél belangrijk is, kijk dan maar eens naar een MacBook Pro 13'.
    Misschien iets groter, en een beetje duurder, maar ineens véél beter dan een echte netbook.
    Ook een iPad kan een oplossing zijn voor die lange batterijduur.

    Zeker zorgen voor Windows7 als je bij Windows blijft, de rest is problematisch.

    Comment


    • #3
      Re: studie netbook

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Als de levensduur van de batterij héél belangrijk is, kijk dan maar eens naar een MacBook Pro 13'.
      Misschien iets groter, en een beetje duurder, maar ineens véél beter dan een echte netbook.
      Ook een iPad kan een oplossing zijn voor die lange batterijduur.

      Zeker zorgen voor Windows7 als je bij Windows blijft, de rest is problematisch.
      Ben benieuwd hoe je de foto's van je digicam op je iPad zult krijgen
      http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

      Comment


      • #4
        Re: studie netbook

        Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
        Het wordt stilaan tijd om me een netbook aan te schaffen, vooral bedoeld om mee te nemen op reis.

        Gebruik: entertainment onderweg (, mail & eventueel wat surfen, foto's bekijken, teksten schrijven.

        Belangrijkste criteria: batterijlevensduur, afmetingen, gewicht.

        Nu heeft Asus een aantal modellen die vooral wat batterijen betreft blijkbaar goed scoren. Heeft iemand daar ervaring mee? Kloppen die cijfers zo'n beetje? (link)

        Alvast bedankt voor de reacties!!
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Als de levensduur van de batterij héél belangrijk is, kijk dan maar eens naar een MacBook Pro 13'.
        Misschien iets groter, en een beetje duurder, maar ineens véél beter dan een echte netbook.
        Ook een iPad kan een oplossing zijn voor die lange batterijduur.

        Zeker zorgen voor Windows7 als je bij Windows blijft, de rest is problematisch.


        Volgens mij is de Macbook véél duurder, wat groter en dubbel zo zwaar dan de Asus.
        De batterij is gelijkwaardig (10 uur voor Mac, 11 voor Asus)

        Volgens de eisen van topic starter valt de Mac uit de boot.

        Oorspronkelijk geplaatst door Creator Bekijk bericht
        Ben benieuwd hoe je de foto's van je digicam op je iPad zult krijgen
        USB ? SD Card slot? (aanwezig op een 13" MB)
        Last edited by nabi; 13 augustus 2010, 10:54.

        Comment


        • #5
          Re: studie netbook

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Als de levensduur van de batterij héél belangrijk is, kijk dan maar eens naar een MacBook Pro 13'.
          Misschien iets groter, en een beetje duurder, maar ineens véél beter dan een echte netbook.
          Ook een iPad kan een oplossing zijn voor die lange batterijduur.

          Zeker zorgen voor Windows7 als je bij Windows blijft, de rest is problematisch.
          Mac & toestanden zijn niet echt mijn ding (waarschijnlijk omdat ik mij er de laatste 25 jaar niet meer mee heb bezig gehouden en dat ook niet onmiddellijk van plan ben). Ik zoek wel degelijk een compacte & niet te prijzige netbook (laptop toestanden genoeg voorhanden). Ik reis meestal 'avontuurlijk' met zeer beperkte bagage, vandaar.

          En ja, het wordt zeker Win7.

          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

          Comment


          • #6
            Re: studie netbook

            Oorspronkelijk geplaatst door Creator Bekijk bericht
            Ben benieuwd hoe je de foto's van je digicam op je iPad zult krijgen
            usb/mediacard kit ofzo!
            2 verschillende connectorkes die je op je Ipad kan plaatsen.

            batterij duur altijd met een correltje zout nemen, meestal zijn diet waarden onder minimale/basis belasting. (warm of koud weer spelen ook mee)
            maar den nog, bij 11u moet 7à8 uur zeker geen probleem zijn.
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: studie netbook

              ik heb recent voor dezelfde keuze gestaan.

              zie http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ok-316408.html

              heb deze asus 1005 aangeschaft, werkt prima voor netbook
              met win7 starter prima geheel
              batterij gaat vrij lang mee maar 11h geen idee.

              een aanrader !
              Peter
              The future brings my best photo. Time is on my side.
              Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

              Comment


              • #8
                Re: studie netbook

                Oorspronkelijk geplaatst door Peterl Bekijk bericht
                ik heb recent voor dezelfde keuze gestaan.

                zie http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ok-316408.html

                heb deze asus 1005 aangeschaft, werkt prima voor netbook
                met win7 starter prima geheel
                batterij gaat vrij lang mee maar 11h geen idee.

                een aanrader !
                Peter
                Ook lang zitten zoeken naar een netbook en uiteindelijk ook de 1005pe aangeschaft.

                Asus 1005pe

                Ik heb er wel direct een latteke van 2GB ram bij besteld. Helaas kan je deze netbooks dus niet standaard met 2GB kopen waardoor je eigenlijk wel wat geld verliest

                Het is, naar mijn mening een zeer goed toestel, maar er zijn een paar opmerkingen.

                Asus claimt 14 uur batterij duur, maar dat is dus wel wat overdreven. Voor normaal gebruik, zonder al teveel youtube filmpjes te bekijken kom je op 8 tot 10 uur uit. Out of the box komt dit met windows 7 starter en een hele hoop bloatware. Als je het ding opstart duurt het even voor hij alles geladen heeft. Hij gebruikt ook al direct 700MB ram van je 1GB. Ik heb er een andere windows 7 opgezet en een fresh install gedaan. Daarna start hij veel sneller en gebruikt hij nog maar 450MB ram.

                Ik moet er ook wel bijvertellen dat ik vrij veel eyecandy heb laten aanstaan, gewoon omdat het ook ook wat wil. Er zijn redelijk wat tips hoe je vanalles kan uitschakelen om nog wat aan performance en levensduur van de batterij te winnen.

                Het toetsenbord is zeer goed, maar bij de zwarte versie kan je wel wat moeilijker de toetsen lezen als het donker is. Daarom best de witte kopen, dan verlicht het scherm
                het toetsenbord voldoende.

                Er is nieuw soort touchpad met puntjes erop. Goeie gevoeligheid, maar die puntjes voel je dus wel. Ga het ding eens testen om te zien of dit niet al te storend is.

                Tegen het einde van het jaar zouden er nieuwe modellen komen met wat meer gpu power. HD video afspelen op deze netbook schokt, maar daarvoor moest het ding dus niet dienen, en ik kon niet meer wachten aangezien de vorige de geest had gegeven.

                Als de prijzen van de ssd's nog wat zakken ga ik er eentje kopen voor mijn desktop en die eerst eens in de netbook testen. Het schijnt zeker de moeite te lonen, maar het maakt de netbook dus ineens een stuk duurder. Je moet wel minder schrik hebben om hem dan eens op de grond te laten vallen

                Wat mij betreft een zeer goed toestel voor die prijs, maar ik zou toch nog een beetje investeren in ram en eventueel een upgrade naar windows 7 home premium of zoiets.

                -edit: nog vergeten te zeggen dat ik het ding in .nl gekocht heb om een qwerty toetsenbord te hebben. Ik vind dit handiger, zeker voor laptops.
                Last edited by ccc; 13 augustus 2010, 22:04.

                Comment


                • #9
                  Re: studie netbook

                  1 GB ram bijplaatsen heb ik ook overwogen,
                  alleen de prijs is nu vrij duur : 60 €
                  ik wacht nog en eigenlijk heb ik het nog niet gemist
                  netbook met 2 GB standaard nog niet gevonden
                  The future brings my best photo. Time is on my side.
                  Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

                  Comment


                  • #10
                    Re: studie netbook

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peterl Bekijk bericht
                    1 GB ram bijplaatsen heb ik ook overwogen,
                    alleen de prijs is nu vrij duur : 60 €
                    ik wacht nog en eigenlijk heb ik het nog niet gemist
                    netbook met 2 GB standaard nog niet gevonden
                    Er bestaan er wel een paar met 2GB, maar het prijsverschil is heel wat meer dan 60€ (want ook grotere disk,... ge kent dat wel). Maar wat geheugen bijplaatsen is idd een te overwegen piste.

                    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                    Comment


                    • #11
                      Re: studie netbook

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                      Er bestaan er wel een paar met 2GB, maar het prijsverschil is heel wat meer dan 60€ (want ook grotere disk,... ge kent dat wel). Maar wat geheugen bijplaatsen is idd een te overwegen piste.
                      Inderdaad, het moest ook een beetje in de prijsklasse van een netbook blijven voor mij. Zelf heb ik er 42,05 euro voor betaald met dit latje van Corsair. Het is ook ietsje sneller dan het standaard latje dat erin steekt.

                      Comment

                      Working...
                      X