Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's opladen naar Belgium Digital

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's opladen naar Belgium Digital

    Verzoekje met twee vragen i.v.m het insturen van foto's voor BD

    Betreft : computergebruiker Apple/Mac

    Het forum van BD is mij niet onbekend, maar een foto opladen in BD is voor mij nieuw.
    Mijn vraag (computer Imac van Aplle)

    1) Hoe laad ik een foto naar BD forum bijvoorbeeld ( of andere rubriek)?
    2) Hoe laad ik een foto naar BD voor inzending naar Book of Fame ?
    3) Ik heb een website met enkele foto's voor Belgium Digital met als link


    Thanks voor de mogelijk aangeboden hulp (voor Apple/mac computers)
    LAMP

  • #2
    Re: Foto's opladen naar Belgium Digital

    misschien heb je hier wat aan:



    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Foto's opladen naar Belgium Digital

      Even proberen in het kort samenvatte:
      • foto's kan je niet uploaden naar het forum, je kan enkel linken naar een foto die elders geplaatst is.
      • Best kan je dus op het forum een link plaatsen naar je foto die ergens anders online staat. Dit kan vanuit je eigen website of aanbieders van online foto-albums.
      • Een link naar je foto elders op internet kan je makkelijk kopieëren en deze plaatsen in het forum. In windows klik je met je rechter-muisknop op de foto en kies je dan eigenschappen. Je kan dan de link kopieëren bij Adres(URL).
      • Wel moet je bij linken naar een foto steeds de regels van dit forum respecteren zoals de maximale grote van je foto in pixelss: langste zijde max 900 pixels.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's opladen naar Belgium Digital

        Oorspronkelijk geplaatst door Zicolas Bekijk bericht
        Even proberen in het kort samenvatte:
        • foto's kan je niet uploaden naar het forum, je kan enkel linken naar een foto die elders geplaatst is.
        • Best kan je dus op het forum een link plaatsen naar je foto die ergens anders online staat. Dit kan vanuit je eigen website of aanbieders van online foto-albums.
        • Een link naar je foto elders op internet kan je makkelijk kopieëren en deze plaatsen in het forum. In windows klik je met je rechter-muisknop op de foto en kies je dan eigenschappen. Je kan dan de link kopieëren bij Adres(URL).
        • Wel moet je bij linken naar een foto steeds de regels van dit forum respecteren zoals de maximale grote van je foto in pixelss: langste zijde max 900 pixels.
        thanks

        Vanuit mijn website specifiek voor Belgium Digital, kan ik dus een link plaatsen (de URL) op BD forum
        Welk forum onderdeel ?
        Waar link plaatsen voor Book of Fame ?

        mijn TESTLINK


        Lampfotografie

        Comment


        • #5
          Re: Foto's opladen naar Belgium Digital

          Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht
          thanks
          Waar link plaatsen voor Book of Fame ?
          Book of Fame moet je verdienen Daar kun je niet zomaar een link plaatsen. Als je geluk hebt wordt je foto misschien voor de HOF en BOF gekozen.. ALS je geluk hebt...
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Foto's opladen naar Belgium Digital

            Hall of fame is een wekelijkse selectie van foto's die over de verschillende onderdelen die week gepost werden, Book of fame is een jaarlijks boek die de ultieme selectie van een bepaald jaar bevat.

            Je kan dus niks posten daarin, gewoon in het toepasselijk item je foto's posten en hopen dat je foto opvalt tussen de hoop foto's....
            Als ik kijk naar jouw website zal dit waarschijnlijk architectuur zijn.

            Wat je post als link is de link naar je site.
            Een link naar één van je foto's zal er echter zo moeten uitzien:

            Comment


            • #7
              Re: Foto's opladen naar Belgium Digital

              Oorspronkelijk geplaatst door Zicolas Bekijk bericht
              Hall of fame is een wekelijkse selectie van foto's die over de verschillende onderdelen die week gepost werden, Book of fame is een jaarlijks boek die de ultieme selectie van een bepaald jaar bevat.

              Je kan dus niks posten daarin, gewoon in het toepasselijk item je foto's posten en hopen dat je foto opvalt tussen de hoop foto's....
              Als ik kijk naar jouw website zal dit waarschijnlijk architectuur zijn.

              Wat je post als link is de link naar je site.
              Een link naar één van je foto's zal er echter zo moeten uitzien:
              http://web.me.com/lamp5/Site_2/Belgi...derivative=web
              Thanks nogmaals
              Maar hoe heb je die fotolink tot stand gebracht ....?
              Sorry, voor mijn herhalende vraag... maar ik zie het niet zo onmiddellijk
              Lamp

              Comment


              • #8
                Re: Foto's opladen naar Belgium Digital

                Je foto's op die startpagina zijn beschermt (http://web.me.com/lamp5/Site_2/Media/transparent.gif)
                Maar op je frontpagina staat een knop naar je slideshow.
                Klik erop en dan op je grote foto's in die slideshow rechtsklikken (windows, voor mac: geen idee ...) daar vraag ik dan eigenschappen op en kopieer de link ...
                HTML-code:
                http://web.me.com/lamp5/Site_2/Belgium_Ditial_L.A.M.P_files/Media/IMG_0764.jpg?derivative=web
                belangrijk is dat je linkt naar een jpg-bestand, in dit geval naar IMG_0764.jpg

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's opladen naar Belgium Digital

                  Je kan beter eerst gebruiken maken van het TEST forum om te bekijken of je pogingen lukken , succes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's opladen naar Belgium Digital

                    Oorspronkelijk geplaatst door primaatje Bekijk bericht
                    Je kan beter eerst gebruiken maken van het TEST forum om te bekijken of je pogingen lukken , succes
                    En RTFM.. op de helpdesk.belgiumdigital.com kun je alle info terugvinden die je nodig hebt
                    Al doende leert men...

                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's opladen naar Belgium Digital

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                      En RTFM.. op de helpdesk.belgiumdigital.com kun je alle info terugvinden die je nodig hebt
                      tja.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's opladen naar Belgium Digital

                        [Mod]
                        Je bent vertrouwd met BD, dan weet je dat in de Beginnershoek foto's worden getoond
                        Jouw vraag hoort meer thuis in Algemeen, bij deze dus verplaatst.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's opladen naar Belgium Digital

                          Er loopt iets fout , weet nog niet wat precies
                          maar de testlinken functioneren niet... heb linken ingestuurd maar zonder succes...
                          ik zoek verder, intussen de URL van de betreffende foto's
                          de testlink naar één foto's die ik wil plaatsen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's opladen naar Belgium Digital

                            zet hier nog een haakje voor
                            IMG]http://web.me.com/lamp5/Site_2/Belgium_Ditial_L.A.M.P_files/Media/IMG_0905-5a.jpg?derivative=web[/IMG]

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's opladen naar Belgium Digital

                              [MOD RF] Beste Lamp, klik op DEZE link en print dit af.
                              In dit PDF bestand staat alles uitgelegd hoe je een foto op BD kunt plaatsen.
                              Zoals eerder aangehaald plaats je eerste foto's in het "Testforum".
                              Lukt het desondanks nog niet roep dan de hulp van een moderator in.


                              Grtz, RF[/MOD]
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X