Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet draadloos internet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet draadloos internet

    Hi ik zit met een vraag en ik heb dit niet alleen.

    Ik heb een draadloze verbinding van telenet net maar soms heb ik geen verbinding en bijna altijd een zeer zwak signaal.

    Maar ik heb naar telenet gebeld en ja dit kon opgelost worden maar ik moest dat 75 € betalen en dan zouden ze iemand langs sturen.
    Ik vind dit wel veel geld voor iets dat vanaf het begin niet echt werkte.
    Heeft iemand een oplossing voor dit probleem. Want ik zit al bijna een jaar met het probleem.

    Dank u voor de moeite die u doet om dit helpen op te lossen.


    Fans
    Last edited by Franciskine; 12 augustus 2010, 19:04.

  • #2
    Re: Telenet draadloss internet

    Oorspronkelijk geplaatst door frans.hallar Bekijk bericht
    Hi ik zit met een vraag en ik heb dit niet alleen.

    Ik heb een draadloze verbinding van telenet net maar soms heb ik geen verbinding en bijna altijd een zeer zwak signaal.

    Maar ik heb naar telenet gebeld en ja dit kon opgelost worden maar ik moest dat 75 € betalen en dan zouden ze iemand langs sturen.
    Ik vind dit wel veel geld voor iets dat vanaf het begin niet echt werkte.
    Heeft iemand een oplossing voor dit probleem. Want ik zit al bijna een jaar met het probleem.

    Dank u voor de moeite die u doet om dit helpen op te lossen.


    Fans

    De hardware die Telenet gebruikt voor hun gratis draadloze installatie trekt op niks.
    De kans is reëel dat het na het bezoek van die technieker nog niet naar behoren werkt.

    Eventueel kun je de firmware van het AP updaten, want bij iemand was dat de oplossing (het AP werkte niet goed samen met Windows Vista PCs, na de firmware was dit opgelost).
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Telenet draadloss internet

      Koop u voor 75 Euro zelf een WiFI router, en hang die aan dat machien van telenet.
      Op ebay vind je occasies aan 20-30 € zelfs.

      Eventueel kan jeaan Telenet een gewone router vragen in plaats van de draadloze.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet draadloss internet

        Die brol van Telenet die is hopeloos..
        Koop je een Lynksys router en beveilig hem..Als het niet lukt mag je me altijd pm'een.
        Anders wil ik wel eens langs komen als het niet te ver is uiteraard.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Telenet draadloss internet

          ik gebruik, lach niet ( ben geen apple fan ) een Apple router, tot nu toe de beste die ik ooit al heb gehad....
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Telenet draadloss internet

            hier ook gewoon telenet geval!
            kabel naar beneden in bureau en daar nen goeie draadloze router!
            no probs hier
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Telenet draadloss internet

              Ik heb nog een D-Link Dir 615 liggen.
              Doe me een bod, en het is de jouwe!
              ik doe hem weg omdat er nu een Apple Time Capsule staat.
              Met die D-Link kon ik mijn complete woning behoorlijk afdekken (stond beneden, en werkte tot op de 2e verdieping), alleen een iPod Touch had hier en daar wat zwakkere verbinding.

              Een ander voordeel van een eigen router is dat Telenet niet meer ziet hoeveel toestellen er aan je netwerk hangen.
              Met een comfortnet aansluiting mag je bv maar 2 computers aansluiten. Niet dat ze ooit iets ondernomen hebben, maar je weet maar nooit...
              Bij mij zijn er mogelijk 6 computers, 4 iPods, een Wii en een Gameboy online...

              Comment


              • #8
                Re: Telenet draadloss internet

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                ik gebruik, lach niet ( ben geen apple fan ) een Apple router, tot nu toe de beste die ik ooit al heb gehad....
                Dat doet me plezier, Francis!
                (bij mij ook al jaar en dag een Apple router, tegenwoordig is dat een Time Capsule gekoppeld aan mijn Skynet modem)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet draadloss internet

                  Ik heb al lang Telenet maar niet draadloos, verleden jaar heb ik twee laptops gekocht en heb ik een D-Link 635 router geplaatst en die werkt als een zonnetje.
                  Je kan die draadloze router plaatsen waar Telenet zijn modem heeft staan maar je kan ook vanaf de modem vertrekken met een kabel naar een andere ruimte en daar de draadloze router plaatsen.
                  Bij mij staat de Telenet router in de garage (straatkant) en ik heb een kabel liggen naar mijn desktop die boven staat en daar heb ik ook de draadloze router staan zo dat ik overal in huis en in de tuin sinjaal heb.
                  Het is wat nutteloos om de draadloze router aan de straatkant te plaatsen en dan een compleet gebouw er tussen te hebben als je in je tuin gaat zitten.
                  Twee weken geleden heb ik bij mijn dochter nog een draadloze router gezet nadat die een laptop gekocht hadden ook op die wijze.
                  Ze hadden een laptop gekocht en een Linksys WRT320N-EW Wireless-N Router maar dat werkte van geen kanten (kapotte router), de router om gaan wisselen voor de zelfde die ook kapot was en weer terug om gaan wisselen voor een D-Link Wireless router DIR-655 sindsdien werkt alles als een zonnetje.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet draadloss internet

                    Om uw draadloos internet probleem goed te begrijpen moet het duidelijk zijn hoe uw configuratie er precies uitziet. Ik probeer het hier simpel uit te leggen, de pro's kunnen me ongetwijfeld verbeteren mocht het nodig zijn het probleem beter te begrijpen.
                    Uw configuratie ziet er in aanvang vermoedelijk zo uit:

                    Kabelaansluiting komt het huis binnen en gaat naar kabelversterker (vaak Tyco).
                    Vandaar uit gaat er een coax naar je Telenet modem.
                    Verder vertrekken vanuit je kabelversterker de coaxaansluitingen naar je televisie(s)

                    Na de Telenet-modem (Motorola?) ziet het er waarschijnlijk als volgt uit:
                    Ofwel1:
                    er is rechtstreeks een access point aangesloten.
                    Je kan nu draadloos op internet, afhankelijk van je contract is dat met 2, 4 of meer computers tegelijk. Voorbeeld basicnet en comfortnet krijgt 2 toegangspunten, expressnet 4 draadloze toegangspunten gelijktijdig, fibernet 10 toegangspunten.
                    Ofwel2: er is een router aangesloten, een router creëert een netwerk
                    optie 2a: het gaat om een router met draadloze (wifi) mogelijkheid. Naast 4 ethernetuitgangen om bedrade toegang met het internet te maken heb je ook een draadloze toegangsmogelijkheid. Je kan met meerdere computers gelijktijdig draadloos toegang hebben tot internet. Het aantal verbindingen wordt niet door Telenet maar door je router bepaalt. Het voordeel van een router is dat je een netwerk creëert. Je kan ervoor kiezen om info op computer 1 te delen met laptop 2, of een netwerkhardeschijf met films erop te bekijken met een mediaspeler die dan weer aangesloten is op een televisie...
                    optie 2b: Misschien beschik je over een router zonder draadloze mogelijkheid. In voorkomend geval heb je nog een extra apparaatje om draadloos toegang te hebben met je netwerk en internet: een access point. Dit toestelletje voegt simpelweg wifi toe aan je netwerk. Opnieuw kan je gelijktijdig met meerdere toestellen/computers/laptops tegelijk toegang hebben via hetzelfde access point, over dezelfde router, naar je Telenet modem.

                    Heb je ook nog digitale televisie dan zit er nog een switch tussen je modem en je router/accesspoint. Dit is niet relevant voor je probleem, maar het maakt de uitleg wat vollediger voor wie hierin geïnteresseerd is.
                    Je modem heeft een ethernetuitgang die naar de switch gaat. Hier zitten doorgaans 5 ethernetpoorten in. 1 is benomen door de utp-kabel die komt van je modem, poort 2 gaat naar je router of accesspoint voor je internet (zie uitleg hierboven), poort 3 gaat naar je digibox/digicorder, poort 4 en 5 zijn vrij of gaan naar een tweede en en/of derde digibox.

                    Mogelijk kom je ook nog powerline 'doosjes' in je huis tegen. Ook dit is niet relevant voor je draadloos internet probleem. Toch deze uitleg nog even om het geheel beter te begrijpen. Een eerste powerline adapter zit vaak na de switch. Het digitaal signaal (die over UTP-draad komt van je switch) wordt door je powerline adapter even over het stopcontact verstuurt naar een tweede powerline adapter die het signaal weer oppikt en vervolgens (opnieuw met een UTP-kabel) weer afgeeft aan het eindapparaat, je digibox/-corder. Powerline-adapters worden eigenlijk gebruikt om geen gaten te moeten boren door muren of geen lange UTP kabels te moeten leggen. Het wordt gebruikt door die toestellen die geen draadloze verbinding kunnen maken.

                    Werkt je draadloos internet niet goed en werkt je telenetmodem toch correct (dat kan je checken door naar de telenethelpdesk te bellen, ze kunnen dit gratis checken vanop afstand) dan zit het probleem in je router (die draadloos werkt) of in je accesspoint.

                    Je zou het kunnen checken door een accesspoint aan te sluiten. Toevallig kan de mijne weg voor een spotprijsje van 15 euro , geen probleem als je eerst wil checken of dit jouw probleem oplost. Wordt vandaag nieuw verkocht voor 47 euro: http://zoek.dell.be/1/2/1485-d-link-...opean-kit.html
                    Hij werkt perfect en ligt sinds 3weken in de kast. Ik wou het aantal bakskes in de berging limiteren en heb nu een 1 router met draadloze toegang geplaatst.

                    Als de Telenetman bij u langskomt voor 75 euro en het probleem zal oplossen gaan ze u toch een nieuw bakske verkopen vrees ik. Zulke electronica-zaken kunnen niet meer ter plaatse opgelost worden. Anyway, mocht je niet te ver wonen, je kan steeds mijn accesspoint uitlenen en checken of dat het probleem oplost.

                    Koenraad
                    Last edited by k.arnauts; 12 augustus 2010, 15:57. Reden: onvolledig

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet draadloss internet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      ik gebruik, lach niet ( ben geen apple fan ) een Apple router, tot nu toe de beste die ik ooit al heb gehad....
                      Euh excuses me...er is geen betere dan die time capsule..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet draadloss internet

                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Euh excuses me...er is geen betere dan die time capsule..
                        Geen betere is natuurlijk veel gezegd.

                        Ik gebruik een Linksys (by Cisco) met customized DD-WRT firmware.

                        Me like a lot!!
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet draadloos internet

                          Bij mij staan er twee modems van Telenet een voor de PC en een voor de TV.
                          Achter die van de PC (vertrekt met een kabel naar mijn desktop boven heb ik mijn D-Link Router staan.
                          Je ziet het hoeft niet overal het zelfde te zijn bij Teletet.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet draadloos internet

                            ik heb zelf een router met wifi gekocht (Belkin N wireless router d8 ik ) en deze geplaatst na al de kabels van Telenet en voor ie naar pc gaat
                            op die manier kan ik nog altijd surfen op pc en kan ik ook surfen op netbook met wifi

                            die router kostte maar 35€ of zoiets in Ned webwinkel met toen gratis levering, hier stond ie veel duurder
                            Last edited by Dirtyharry71; 13 augustus 2010, 14:40.
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment

                            Working...
                            X