Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

    Mijn vrouw werkt voor een bedrijf in de kantoren Zuiderpoort Gent. Deze zijn gelegen aan de oude UCO building afrit ledeberg. Er is daar in de buurt nergens parkeerplaats. Enige mogelijkheid is je wagen in de betaalparking onder de kantoren te plaatsen. 8 euro per dag dus ongeveer 160 euro per maand!
    De werkgever weigert enige vorm van compensatie. Enkel de 'bazen' mogen gratis parkeren. Tot voor kort kon je als je voorzichtig was naast de slagboom naar buiten rijden zonder te betalen . Maar nu hebben ze het blijkbaar door en hebben de doorgang smaller gemaakt. De vakbonden zijn al maanden aan het pleiten voor gratis parking voor elke werknemer maar ze willen geen toegeving doen.

    Dus zit er niks anders op dan de wagen ergens buiten op straat te parkeren ( enkele km's verder want het is rond de burelen blauwe zone) en met een vouwfiets in de regen de laatste km's af te leggen. Heeft iemand hier een vouwfiets op overschot?
    Laat maar iets weten.

    Maar ik vind het schandalig dat een bedrijf die miljarden winst maakt niet eens parkeerplaats voor zijn personeel voorziet!.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

    gewoon de slagboom s'nachts eraf gaan vijzen

    Comment


    • #3
      Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

      Je kan altijd elders gaan werken ook, natuurlijk.
      pixelpusher

      Comment


      • #4
        Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

        Wel, ik vind dat Mir gelijk heeft, als je als grote firma veel personeel in dienst hebt moet je er toch voor zorgen dat deze mensen ergens hun wagen kunnen achterlaten (of er moet een bus of trein recht voor de deur stoppen)

        Mijn echtgenote zat in ongeveer dezelfde situatie in Leuven, de parking was zelfs eigendom van de firma en verhuurde de plaatsen gewoon aan omwonenden , wij konden er ook één huren ... yeah right ! Ik heb toen met één van de huurders die overdag toch moest werken afgesproken om de helft aan hem te betalen ... daar konden we prima mee leven.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

          Dat is een staking waard, maar hoe sterk staan de vakbonden in het bedrijf ? Want een vakbond is maar zo sterk als de som van zijn leden.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

            Vakbonden hé Grooote zucht ....
            Het is blijkbaar slechte tijd, voor de bazen
            Grts Maddy ( worstelende vrouw voor arbeidsrecht )
            zero

            Comment


            • #7
              Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

              Oorspronkelijk geplaatst door rooman Bekijk bericht
              Vakbonden hé Grooote zucht ....
              Het is blijkbaar slechte tijd, voor de bazen
              Grts Maddy ( worstelende vrouw voor arbeidsrecht )
              Ha ja, ik gebruik al jaren mijn auto voor het werk tegen een 'belachelijke" vergoeding
              En dat is al héél stom geweest
              zero

              Comment


              • #8
                Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Dat is een staking waard, maar hoe sterk staan de vakbonden in het bedrijf ? Want een vakbond is maar zo sterk als de som van zijn leden.
                Klopt, maar er zijn ook andere akties denkbaar dan een staking in dit geval. Bijvoorbeeld posten voor de parkingtoegang en iedereen binnenlaten behalve de bazen.
                Dat vind ik het meest schandalig dat die bazen wél gratis parkeren.
                Als het over een bedrijf met veel personeel gaat, dan moeten de vakbonden zoiets toch geregeld krijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

                  klinkt als een belastings-aftrekpost. kosten die je moet maken om je werk te kunnen doen.

                  mocht je dus geen resultaat hebben, kan je het inbrengen
                  nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                  http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

                    Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
                    klinkt als een belastings-aftrekpost. kosten die je moet maken om je werk te kunnen doen.

                    mocht je dus geen resultaat hebben, kan je het inbrengen
                    Ja , ja , belastings -aftrekpost mag pas als je, je werkelijke kosten inbrengt, en als arbeider is dit niet zo simpel meer hoor!
                    zero

                    Comment


                    • #11
                      Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

                      Een goede werkgever maakt werk van een degelijk mobiliteitsplan voor zijn werknemers. Dat is hier blijkbaar niet het geval. Dat de bazen gratis mogen parkeren is niet relevant in deze discussie. Bazen mogen altijd meer. De kwestie is dat je vrouw kan parkeren of dat er een pendel wordt voorzien waardoor ze op haar werk terecht kan. De vakbond kan hier bemiddelen en eventueel druk op de ketel zetten.
                      Homo Sapiens Pentaxiensis

                      Comment


                      • #12
                        Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

                        Als de onderneming 160 € parkeergeld per auto per maand zou gaan betalen, kost een werknemer die per fiets of tevoet komt werken zoveel minder. Hoe denk je dat de directie daarop zal reageren (bv. bij aanwervingen of ontslagen)? Zal iedereen (o.a. ook zij die met 't openbaar vervoer komen) eventueel recht hebben op een extra vergoeding van 160 € / maand?
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

                          Het zal in de toekomst alleen maar erger worden. In afspraak met de stad Brussel wordt er bij ons al een stuk parking niet meer gebruikt. Ze willen de toekomst nog meer auto's uit de binnenstad weren. Ik ben niet tegen openbaar vervoer, maar ze staan dan toch wel hopeloos achter met investeringen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

                            Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                            Als het over een bedrijf met veel personeel gaat, dan moeten de vakbonden zoiets toch geregeld krijgen.
                            Als er van dat "veel" personeel pak weg zo'n 70 % gesyndiceerd is misschien wel, maar tegenwoordig is gesyndiceerd zijn een vies woord hé.
                            En ja, vakbonden maken soms fouten, maar ze doen nog altijd oneindig veel meer goeie dingen.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Betalen om je wagen op het werk te mogen parkeren...

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Mijn vrouw werkt voor een bedrijf in de kantoren Zuiderpoort Gent. Deze zijn gelegen aan de oude UCO building afrit ledeberg. Er is daar in de buurt nergens parkeerplaats. Enige mogelijkheid is je wagen in de betaalparking onder de kantoren te plaatsen. 8 euro per dag dus ongeveer 160 euro per maand!
                              De werkgever weigert enige vorm van compensatie. Enkel de 'bazen' mogen gratis parkeren. Tot voor kort kon je als je voorzichtig was naast de slagboom naar buiten rijden zonder te betalen . Maar nu hebben ze het blijkbaar door en hebben de doorgang smaller gemaakt. De vakbonden zijn al maanden aan het pleiten voor gratis parking voor elke werknemer maar ze willen geen toegeving doen.

                              Dus zit er niks anders op dan de wagen ergens buiten op straat te parkeren ( enkele km's verder want het is rond de burelen blauwe zone) en met een vouwfiets in de regen de laatste km's af te leggen. Heeft iemand hier een vouwfiets op overschot?
                              Laat maar iets weten.

                              Maar ik vind het schandalig dat een bedrijf die miljarden winst maakt niet eens parkeerplaats voor zijn personeel voorziet!.

                              mir
                              Ik ken het pand vrij goed, ik woonde tot voor kort in die wijk. Het gebouw ligt in niet in een blauwe zone, maar in ledeberg, aan de stadsrand dus.



                              In een blauwe zone betaal je 3€ per 24u, veel minder dan die 8€. Er lopen trouwens verschillende buslijnen langs. En bovendien is er de P+R in Gentbrugge.

                              Comment

                              Working...
                              X