Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

    Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe batterij in deze telefoon en nu is die weer na 1 dag al leeg..Dat kan toch niet hé?
    Nu moet ik wel zeggen dat mijn Bleutooth altijd aan staat maar nergens mee synchroniseert behalve met mijn carkit.
    Mij Wifi scan staat ook uit.
    Ik heb wel zo een flauw lampje branden als die telefoon op toetsen blokkering staat aan de middel knop..Dat zie je pas als het redelijk duister is..
    Mijn programma's die staan ook allemaal dicht als ik op de "Home" knop druk..
    Heeft er nog iemand tips om mijn batterij te sparen?
    Kan toch niet zijn van eventjes de reacties te lezen op mijn eigen post dat die daardoor leeg gaat hé?
    Mijn Batterij laat ik ook helemaal leeg gaan voor ik ze weer herlaad. Ik vind wel dat deze zeer snel opgeladen is...

    Laat het maar horen.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

    Je telefoon kan ook stuk zijn. Zijn de pinnetjes van de telefoon nog in orde ? Je kan ze altijd eens reinigen met een ontsmettingsalcohol ofzo ?

    Had je er voordien met dezelfde instellingen ook zoveel last ?

    En een nieuwe batterij hoeft niet persé leeg te zijn als je ze aanschaft. Dat kan de rede zijn dat ze snel is opgeladen na een eerste gebruik.

    Comment


    • #3
      Re: Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

      Ik heb ook sinds een maand een Nokia E71 en vind ook wel dat de batterij niet zo lang mee gaat als je er wat mee bezig bent geweest maar een dag vind ik wel kort.
      Wel staat bij mij den blauwe tand en Wifi af, ik zet enkel de Wifi op als ik het nodig heb.
      Voor de rest zeer tevreden over dat ding.
      Welke carkit gebruik je en werkt dat goed?
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

        Als je een lithium-ion accu telkens helemaal leeg maakt voor je ze terug laadt, dan vraag je er zelf om dat ze heel snel stuk is. Zo'n accu kan daar helemaal niet tegen, dat is het slechtste wat je ermee kan doen.

        Vroeger, toen draagbare toestellen nog met nikkel-cadmium accu's werkten was het aangeraden om de accu eens geregeld leeg te maken omdat die anders last had van het "geheugen-effect". Maar daarvan heeft een lithium-ion accu totaal geen last, die mag je altijd bijladen tot ze terug vol is.


        Ik weet dat de verkopers nog altijd het verkeerde advies geven over het laden van lithium-ion accu's... Meestal zeggen ze dat je ze eerst 24 uur moet laden, dat is onmogelijk, want als de lader 24 uur stroom blijft geven aan de accu, dan explodeert die.
        Ze zeggen ook altijd dat je ze eerst een paar keer helemaal leeg moet maken om de volle capaciteit te krijgen, dat is dus ook totaal verkeerd...
        Last edited by Black B@ndit; 11 augustus 2010, 16:05.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik weet dat de verkopers nog altijd het verkeerde advies geven over het laden van lithium-ion accu's... Meestal zeggen ze dat je ze eerst 24 uur moet laden, dat is onmogelijk, want als de lader 24 uur stroom blijft geven aan de accu, dan explodeert die.
          Ze zeggen ook altijd dat je ze eerst een paar keer helemaal leeg moet maken om de volle capaciteit te krijgen, dat is dus ook totaal verkeerd...
          Dat is inderdaad echt onbegrijpelijk dat men zulk "advies" nog steeds blijft geven. Lithium batterijen bestaan nu al zo lang...

          Voor de topic starter: het zou kunnen dat je een defecte batterij hebt gekocht... Zeker omdat je zegt dat de batterij heel snel oplaad. En idd deep discharge tot echt plat plat is zeer slecht voor een Li batterij.

          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Ik heb wel zo een flauw lampje branden als die telefoon op toetsen blokkering staat aan de middel knop..Dat zie je pas als het redelijk duister is..
          Als je hiermee wil zeggen dat de toetsenbord verlichting continu brand, zet dat dan af. Dat eet je batterij compleet op.
          Last edited by Powaqqatsi; 11 augustus 2010, 17:14.
          mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

            wifi en bluetooth op hebben staan VREET stroom, zet die eens uit.

            Comment


            • #7
              Re: Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

              Pascal,

              Bluetooth zou ik zoveel mogelijk uitzetten

              Uwe wifi ook maar die staat uit zeg je dus das geen probleem.

              Dat lampje dat pinkt kan je denk ik niet uitzetten. Ale, ik heb met mijn Nokia E75 nog niet gevonden hoe ik het zou moeten uitzetten dus ik vermoed dat het niet kan.

              Je kan de helderheid van je scherm verlagen?

              Stel in dat u scherm direct in 'stand by' staat na vergrendelen en dat dit bv geen 30sec duurt.

              Als u gsm in 3G modus staat kan je deze gwn in gsm modus zetten denk ik maar geen idee of je 3g hebt.

              Heb je last van een slecht bereik? Dan kan het zijn dat de automatische netwerk zoeker veel werk heeft en dus veel stroom nodig heeft.

              Batterij niet helemaal plat laten gaan.


              En tot slot, koop een oplader op zonneenergie dan heb je altijd stroom. Ik heb zo eentje en werkt prima!
              ::: Flickr :::

              Comment


              • #8
                Re: Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

                Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht


                Als je hiermee wil zeggen dat de toetsenbord verlichting continu brand, zet dat dan af. Dat eet je batterij compleet op.
                Neen, hier zie je zo'n lichtje in actie, in het vierkante grijze gedeelte onder het scherm.
                ::: Flickr :::

                Comment


                • #9
                  Re: Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

                  Dat is normaal, zowel mijn E71 als N97 kent dit probleem!

                  Als ik die in de living op tafel laat liggen met BT aan, dan zijn die na minder dan een dag plat, soms zelfs na een nacht.

                  Als ik die echter boven in mijn bureau laat liggen en die is verbonden via BT met mijn PC, dan kan die veel langer mee.

                  Als we gaan rijden met de moto dan bellen wij naar elkaar, dat is dan een BT verbinding met het oortje plus een langdurige connectie ... onlangs op en af naar Luxemburg geweest via binnenwegen en na meer dan 6 uur gesprek was er niet eens één lijntje minder te bespeuren op de batterijlading.

                  Me dunkt dat hoe meer je die gebruikt, hoe langer die meegaat.

                  Wat wel zo is, als je die binnen legt op een plaats met minder ontvangst, dan gaat die continu naar een signaal zoeken en dat vreet batterij!

                  Hier staat WiFi scan uit en BT altijd aan.

                  Dus als tip ... leg hem eens elders of hang hem aan de lader als je hem niet gebruikt.
                  Al wat op staat en niets kan vinden blijft zoeken en verbruikt extra!
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                    Ik heb ook sinds een maand een Nokia E71 en vind ook wel dat de batterij niet zo lang mee gaat als je er wat mee bezig bent geweest maar een dag vind ik wel kort.
                    Wel staat bij mij den blauwe tand en Wifi af, ik zet enkel de Wifi op als ik het nodig heb.
                    Voor de rest zeer tevreden over dat ding.
                    Welke carkit gebruik je en werkt dat goed?
                    Mijn Carkit is ingebouwd met mijn zafira
                    Verder staat mijn Blauwe tand altijd op welliswaar in verbinding met mijn Nokia PC suite..Zal dat eens afzetten..Misschien helpt dat wel..
                    Ik las hier juist ook ergens dat als die een netwerk moet zoeken dat hij dan ook stroom vreet..
                    IK heb net ook mijn 3G af gezet en Bleutooth. Eens kijken of daar verschil in komt nu.Bedankt iedereen voor de tips.BEn daar blij mee.
                    Er zijn dingen bij waar ik dus nog nooit van gehoord heb.
                    Last edited by Jacobs Pascal; 12 augustus 2010, 06:52.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Mijn Carkit is ingebouwd met mijn zafira
                      Verder staat mijn Blauwe tand altijd op welliswaar in verbinding met mijn Nokia PC suite..Zal dat eens afzetten..Misschien helpt dat wel..
                      Ik las hier juist ook ergens dat als die een netwerk moet zoeken dat hij dan ook stroom vreet..
                      IK heb net ook mijn 3G af gezet en Bleutooth. Eens kijken of daar verschil in komt nu.Bedankt iedereen voor de tips.BEn daar blij mee.
                      Er zijn dingen bij waar ik dus nog nooit van gehoord heb.
                      Ja als je in u menu, automatische zoeken naar netwerken op manueel zet verbruikt hij minder. Dit is normaal wel enkel als je in een gebied woont waar u netwerk vaak wegvalt dan gaat hij 'constant' op zoek naar een signaal.
                      ::: Flickr :::

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

                        ik heb een nokia 6760s en mijn bluetooth staat ook de hele dag aan,heb daar totaal geen last van en kan bijna een week volhouden zonder te laden,mss toch best eens je batterij laten controleren

                        mvg ventri
                        Nikon D90 18-105 VR kitlens
                        Verba docent, exempla trahunt...woorden onderwijzen,voorbeelden doen navolgen
                        grtz ventri

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

                          Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                          Ja als je in u menu, automatische zoeken naar netwerken op manueel zet verbruikt hij minder. Dit is normaal wel enkel als je in een gebied woont waar u netwerk vaak wegvalt dan gaat hij 'constant' op zoek naar een signaal.
                          Op manueel gaat die niet zoeken naar netwerken van andere providers maar wel nog steeds naar die van uw provider. Als je dan slecht ontvangst hebt blijft die dus nog wel steeds zijn verbinding zoeken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Op manueel gaat die niet zoeken naar netwerken van andere providers maar wel nog steeds naar die van uw provider. Als je dan slecht ontvangst hebt blijft die dus nog wel steeds zijn verbinding zoeken.
                            Klinkt logisch (). Temperatuur is ook nefast voor batterijen. Dus niet in de platte zon leggen.
                            ::: Flickr :::

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nokia E 71 Batterij dadelijk leeg..

                              Allez mensen ik heb al genoeg tips om die batterij te sparen..Hopelijk werkt het en zal ik volgende dagen verslag uitbrengen..Thnx.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X