Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Les

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Les

    Hallo,

    Ik bezit een Nikon D80 met enkele lenzen, en heb hiermee al wat behoorlijke foto's gemaakt, doch echter altijd op de automatische stand.

    Nu zoek ik iemand die mij met wat praktijklessen wat leert over de manuele manier, dit direct door voorbeelden te trekken, zoals met vage omtrek en zo...

    Ik woon te brugge, en wil me gerust verplaatsen.

    Ook tegen vergoeding


    Met dank

    Marc
    0475 59 52 20
    Kortom direct bijleren zonder alle theoretische rompslomp zoals alle cursussen meestal beginnen.
    NIKON D80 - 18-135mm AF ED - Wees mild aub ...

  • #2
    Re: Les

    [MOD RF]Verplaatst naar "Algemeen" waar dit topic thuis hoort.[/MOD]
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Les

      Brugge lijkt me een beetje te ver van Arendonk, tenzij je 't combineert met een bezoekje aan Konijnenberg natuurlijk, anders met plezier.
      Op een paar uurtjes tijd heb je al heel wat geleerd over belichting en scherptediepte, het hoe en het waarom van bepaalde instellingen.
      Een goed begin, en zo leerde ik mijn D80 ook redelijk goed kennen, is de handleiding erbij nemen. Als je alles wat erin staat over P-A-S-M eens goed leest, en meteen praktisch toepast, ben je al een heel eind op weg.
      Hier al vast een link met enkele basisbegrippen :
      http://www.xs4all.nl/~wiskerke/artikelen/basis1.htm

      Mvg
      Chris

      Comment


      • #4
        Re: Les

        Hallo, ik denk dat je toch wel (een beetje) theoretische kennis zal moeten opdoen ,
        ik denk dan aan de simpele dingen zoals iso, diafragma, sluitertijden en hun onderlinge
        verbondenheid, lichtkleur en witbalans enz
        Anders ga je volgens mij niet weten waarom je iets verandert aan de instellingen en zal het resultaat navenant zijn.
        Aan een auto zijn ook veel vijsjes en als je daar zonder kennis aan viijst zal hij ook niet beter rijden denk ik...

        mvg Jozef
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: Les

          Er is natuurlijk nog een redelijke tussenstap tussen automatisch en hand, namelijk S en A. Ga gewoon daar eens mee spelen en kijk wat er gebeurd.

          En eens naar de bieb om een boekje kan ook helpen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Les

            Ben zelf ook van Brugge. Als café Craenenburg je een leuk plaatsje lijkt, wil ik altijd wel
            eens wat poes-pas met je doornemen.

            Comment

            Working...
            X