Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interieur hoevehotel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interieur hoevehotel

    Eerste poging tot interieur fotografie in een hoevehotel, met het volgende als resultaat..



    Meer foto's van deze reeks kan je terugvinden op: andylemaire.be/karrehof of op mijn flickr.com/andylemaire.

    Alle opbouwende kritiek is welkom!
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

  • #2
    Re: Interieur hoevehotel

    Goeie foto maar jammer van die kaarsen en tafel op de voorgrond. Kon je die maar even uit beeld schuiven.

    Comment


    • #3
      Re: Interieur hoevehotel

      Ik vond dat die net meer gezelligheid in de foto brachten..
      Andy Lemaire

      andylemaire.be

      Comment


      • #4
        Re: Interieur hoevehotel

        Met F22 moet je meer dieptescherpte hebben. De twee ruikers zijn allesbehalve scherp.
        Met 10% verscherping is dat probleem van de baan.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Interieur hoevehotel

          Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
          Ik vond dat die net meer gezelligheid in de foto brachten..
          Misschien, voor mij blijft een afgekapte kandelaar een afgekapte kandelaar. Maar je hebt gelijk, 't is beter dan een afgekapte tafel alleen. Wil dit niet afbreken hoor, zonder iets op de voorgrond krijg je inderdaad snel een toonzaal-effect (en dat is pas koel). Maar hier kan je wel wat hebben omdat het interieur op zich al warmte uitstraalt.
          Allez, zo'n tafelpoot die de rand van je foto raakt..., of ben ik te moeilijk ?
          En die vlammen van de kaarsen geven nog twee uitgebrande plekjes ook.

          Comment


          • #6
            Re: Interieur hoevehotel

            @Jos: Verscherping heb ik idd niet toegepast.. Bedankt voor de tip!
            @Zappa: In die tafelpoot kan ik je wel volgen, ik kon gewoon niet meer achteruit maar wel men toestel lager zetten, dan zou ik weer te veel van die tafel voor mij zien denk ik.

            Maar zoals ik zei, alle opbouwende kritiek is welkom! Dit was mijn eerste poging en zal in het vervolg uiteraard rekening houden met de opmerkingen.
            Last edited by andylemaire; 11 augustus 2010, 15:34.
            Andy Lemaire

            andylemaire.be

            Comment


            • #7
              Re: Interieur hoevehotel

              Camera horizontaal zetten (maar dan ook perfect horizontaal) Zo voorkom je dat de verticale lijnen plotseling niet meer verticaal zijn.
              Voor de rest ben ik het eigenlijk helemaal met Zappa eens.

              Groeten, Bert
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

              Comment

              Working...
              X