Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

    Heb een audi A4 van 5 jaar oud en ik zou best tevreden zijn ware het niet dat ik om de haverklap last heb met de EDR-klep. zijn hier nog zo'n Audi bezitters?

  • #2
    Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

    Elke moderne diesel heeft 'last' van zijn EGR klep, heeft niets met Audi te maken maar is een algemeen gegeven.
    De EGR klep zorgt ervoor dat onder normale omstandigheden de uitlaatgassen (deels) terug ingenomen worden om nogmaals gefilterd te worden en dan uiteindelijk te worden uitgeblazen.. Natuurlijk komt dit op termijn nooit goed. Bij sportief rijden, richting vollast wordt de EGR klep afgesloten en worden de uitlaatgassen rechtstreeks buiten geblazen.. maar zo rijdt ne mens natuurlijk niet altijd.
    Bij sommige auto's kan deze klep mechanisch worden toegemaakt/afgedopt zodat onder alle omstandigheden de uitlaatgassen naar buiten kunnen, sommige wagens gaan in noodloop als je dit doet, sommige kunnen softwarematig uitgeschakeld worden zonder storing,...
    Milieu is iets voor ons allemaal maar ooit al eens gezien hoe ze eerst proberen om de klep los te maken? Live gezien bij een Saab dealer, computer in de OBD, auto met zen gat in de haag en blazen maar, ongeveer 20 min. lang... proper!

    Mijn advies... regelmatig langere afstanden doen met beetje hoger toerental.. niet gelijk aan rijden zoals 'ne zot' maar gewoon dapper...
    Afdoppen als het kan, of eens advies inwinnen bij de betere autotuner of het kan voor uw type wagen..
    Kijken of je wel degelijk een diesel nodig hebt...

    Greetz!

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

      Dat en roetfilters op een stadswagen om het milieu te sparen zijn de grootste zever. Kost je gewoon extra centen waardoor je uiteindelijk bijna evengoed met een benzine wagen kan rijden. Om dan nog te zwijgen over de tax die ze leggen op LPG/LPI wat het milieu vriendelijkst is van alle niet vriendelijke vormen.
      Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
      Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

        Ze moesten jullie op een losgebroken ijsschots richting Moskou zetten.

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

          Zappa, Ik ben zeer milieuvriendelijk en doe er alles aan om de natuur te sparen voor het nageslacht. Daarom zoek ik dan ook een oplossing voor mijn probleem.
          Als je ooit al eens de uitlaatgassen gezien hebt van een auto met slechte EDR-klep dan weet je waarover ik spreek.

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

            Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
            Zappa, Ik ben zeer milieuvriendelijk en doe er alles aan om de natuur te sparen voor het nageslacht. Daarom zoek ik dan ook een oplossing voor mijn probleem.
            Als je ooit al eens de uitlaatgassen gezien hebt van een auto met slechte EDR-klep dan weet je waarover ik spreek.
            Filip, was je op de hoogte voor de aankoop van deze Audi?

            Een beetje OT.
            Het Amerikaanse leger bereidt zich nu al voor op een tekort (olie crisis) van olie.
            De Navy vliegt NU reeds (F18-Hornet) met 1/2 aan bio-brandstof.
            Het zal nog geen 5 jaar duren en wij hier zullen het goed voelen aan de kostprijs.
            Je kent de olie-ramp van BP. Een echte milieu-pollutie in Canada waar met olie
            uit aarde trekt enz. enz. Kost enorm veel en houdt veel risico in.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

              Mijn renault had de dezelfde kuren na 70duizend km op het gemakske, en het was de bedoeling met een diesel 200 DUIZEND te doen, wat naar het milieu een zaak is gezien de milieu last van de totale productie, maar als je om de averklap op de noodgang van 30km p/u wordt gezet dan ga je stevig balen en zeker bij enkele 100de km van huis.
              Gelukkig heefd mijn garagist hem totall los gereden, en rij ik nu op mijn gemakske met een normale benzine.
              En wat het milieu betrefd, akkoord voor het princiepe maar hoe banger men de mensen maakt des te meer geld gaat er naar allerlei opportunisten,gegroet
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                Een EGR klep is goed als ze nieuw is, ze word geplaatst om aan de norm te kunnen voldoen maar als ze begint te vervuilen en das onvermijdelijk en ze blijft bv open staan dan trekt uw bak niet meer of krijg je foutmeldingen.
                Ik zelf rijd al bijna vanaf dat ik mijne 307 heb met afgedopte EGR klep ik heb van de 3 keer naar de keuring nog nooit geen last gehad dat ik boven de norm kom integendeel zelfs, ik vraag er iedere keer naar en ze zeggen steeds geen enkel probleem.
                Als je moest weten hoeveel met die EGR kleppen geknoeid word je zou verschieten.
                In mijn ogen staat ze er enkel op om een zo laag mogelijke uitstoot te geven maar als ze vervuild en slecht werkt krijg je juist een teveel aan uitstoot.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Filip, was je op de hoogte voor de aankoop van deze Audi?

                  Een beetje OT.
                  Het Amerikaanse leger bereidt zich nu al voor op een tekort (olie crisis) van olie.
                  De Navy vliegt NU reeds (F18-Hornet) met 1/2 aan bio-brandstof.
                  Het zal nog geen 5 jaar duren en wij hier zullen het goed voelen aan de kostprijs.
                  Je kent de olie-ramp van BP. Een echte milieu-pollutie in Canada waar met olie
                  uit aarde trekt enz. enz. Kost enorm veel en houdt veel risico in.
                  Ik had nog nooit van een EGR-klep gehoord.
                  Je kan toch moeilijk laten van een bepaalde wagen te kopen omdat er zo'n klep inzit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                    Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                    Ik had nog nooit van een EGR-klep gehoord.
                    Je kan toch moeilijk laten van een bepaalde wagen te kopen omdat er zo'n klep inzit.
                    Maar neen filip, 't is ne goeie auto

                    Mijne moest al binnen omdat er een rubberen buisje van de remmen kon bevriezen....
                    (wel een Toyota he)
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                      Das niks theokus bij andere merken moeten er ook regelmatig binnen hoor, alleen lees je daar minder over dan wanneer het een Jap is.
                      Mijne 307 heeft ook terug binnen geweest toen hij drie jaar oud was.
                      Ik heb 36 jaar Mercedes Audi en VW onderhouden en daar was ook wel regelmatig ene bij die binnen moest.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                        Mijne Zafira Cosmo die heb ik al een ander gestoken een paar maand geleden..Afdoppen van die klep gaat niet bij mijn model..Met andere en oudere modellen wel.
                        Het spaart echt je motor..Wat duurder is zijn de stukken die erachter liggen zoals je wervelkleppen..800 Euro..Pfff .
                        Ik heb geen lampje meer branden nu maar in de winter dan gaat weer alles wat krimpen en dan hou ik mij hart vast...
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Het spaart echt je motor..
                          Dat zou ik niet zeggen want die EGR klep zorgt er voor dat reeds verbrande gassen terug door de motor worden aangezogen en nog eens mee verbrand.
                          Daar die verbrande gassen vervuild zijn maken ze meer slijtage dan dat de motor zuivere lucht aan zuigt.
                          Wat er wel mee bereikt word is dat als er zich in die verbrande gassen nog schadelijke stoffen zitten ze door ze nog eens mee te verbranden schoner worden, maar dat werkt dus alleen zolang die EGR klep 100% goed werkt en juist daar zit het adertje van een EGR klep, ze vervuilt en dan gaat het mis.
                          Door vervuilde lucht aan te zuigen heb je ook altijd wat vermogenverlies tegenover dat je schone lucht aan zuigt, blijft bv die klep open staan omdat ze door vervuiling blijft hangen dan zal er een fors vermogenverlies op treden wat er voor zorgt dat je inplaats van 90pk je er soms nog 50pk van overhoud en das geen fabeltje.
                          Om het afdoppen van de EGR te voorkomen maken fabrikanten meer en meer gebruik van electronica om dat te verhinderen, heb je een ouder model je dopt ze af (de EGR klep moet wel dicht staan op dat moment) en je bent van de problemen af, heb je een nieuwer model met electronica kan je niet anders dan telkens naar de garage en das natuurlijk cassa cassa.
                          Last edited by Sus; 13 augustus 2010, 13:45.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                            wervelkleppen..800 Euro.
                            800 Euro voor wervelkleppen???? Zijn die van goud gemaakt?
                            Homo Sapiens Pentaxiensis

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie heeft ook last van z'n EGR-klep?

                              EGR klep kan men idd langer laten mee gaan door af en toe eens langer en hoger in toeren te gaan, meeste problemen komen voor bij mensen die korte afstanden doen, stadsverkeer en een zuinige rijstijl hebben, idem voor katalysators en roetsystemen.
                              Een typisch probleem van de moderne diesels, constructeurs kunnen niet voor elkaar onderdoen qua vermogen/cc en moeten extra systemen voorzien om binnen de normen te blijven. Wil je het milieu sparen ben je momenteel nog het beste uit met een zuinige benzine wagen op LPG.
                              Sony A550 + glas

                              Comment

                              Working...
                              X