Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtjes in Aarschot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtjes in Aarschot

    Hallo, ik heb sinds een goeie maand een pentax kx en ben nu vollop aan het oefenen.
    Nu had ik graag volgende zondag naar de St Rochusverlichting gegaan, maar ik vraag me af welke instellingen ik best kan gebruiken (proberen) zodat ik niet volledig teleurgesteld naar huis kom.(ik heb geen statief)
    Voor wie de St Rochusverlichting niet kent; hierbij wordt vanaf 21.00 uur de stad,gebouwen,winkels,omliggende wijken met kaarsjes verlicht.
    Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.
    Groetjes en bedankt.

  • #2
    Re: Lichtjes in Aarschot

    Denk toch dat je best even een statief leent om deze opnames te maken (tenzij je een D3 hebt )
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

    Comment


    • #3
      Re: Lichtjes in Aarschot

      Zonder statief ga je het NIET redden, volg de raad van mijn voorganger op of schaf je er eentje aan, het zal je in de toekomst misshien nog van pas komen.
      Eric Van Aerschot BD0730BE

      Comment


      • #4
        Re: Lichtjes in Aarschot

        Oorspronkelijk geplaatst door mams Bekijk bericht
        Hallo, ik heb sinds een goeie maand een pentax kx en ben nu vollop aan het oefenen.
        Welke lens (of lenzen) heb je bij die K-x gekocht?
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: Lichtjes in Aarschot

          Je gaat lange sluitertijden moeten hanteren. Bij een kleiner diafragma, gaan de lichtjes meer kruisjes lijken in plaats van vlammetjes.

          Zoals hierboven vermeld: komt hier een statief van pas, indien je geen hebt kan je jezelf behelpen met een paaltje, vensterbank, ...

          Succes!

          Comment


          • #6
            Re: Lichtjes in Aarschot

            Ik vrees dat je inderdaad betere resultaten zal behalen als je je camera stabiel kan houden op een afzonderlijke ondersteuning, hetzij op een statief, hetzij op aanwezige hulpmiddelen. In geval van die laatste kan een zgn beanbag wat helpen de camera steviger te plaatsen, of desnoods een gorillapod als je objectief niet te zwaar is (in geval van de DA18-55 dus).

            Eventueel kan je testen op hoge ISO (de 12MP sensor in de K-x is momenteel nog steeds class leading wat dat betreft) of je met behulp van SR (Shake Reduction) ook aanvaardbare resultaten kan krijgen. Mss is dit voor jou toch wel voldoende?

            Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment


            • #7
              Re: Lichtjes in Aarschot

              Als lens heb ik een Tamron AF 18-200mm

              Comment


              • #8
                Re: Lichtjes in Aarschot

                Oorspronkelijk geplaatst door mams Bekijk bericht
                Als lens heb ik een Tamron AF 18-200mm
                Oei, die Tamron 18-200 is helaas weinig lichtsterk : max. F3.5-6.3. De K-x levert nog goed bruikbare beelden op 3200 iso en biedt bovendien SR (shake reduction) voor alle lenzen, maar met bv. F4.0 of F5.6 ga je bij zeer weinig licht nog te lange sluitertijden nodig hebben om foto's zonder storende bewegingsonscherpte te maken. Probeer het gewoon, maar verwacht niet teveel - ook niet met (evt. monopod) statief indien er beweging zit in het onderwerp.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtjes in Aarschot

                  Oké bedankt voor alle reacties,nu weet ik in ieder geval dat ik zeker niet te veel mag verwachten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lichtjes in Aarschot

                    Nog een last minute toevoeging, vergeet je paraplu niet en een aansteker om de gedoofde lichtjes terug aan te steken nee serieus nu, een statief is al wat je nog nodig hebt bij je normale uitrusting die je reeds hebt. Toestel op statief, een niet te hoge iso , kies een diafragma van 8 of 13 en laat de sluitertijd maar bepalen door de camera.
                    Nog een tipje, gebruik de selftimer om beweging bij het afdrukken te vermijden.
                    Eric Van Aerschot BD0730BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lichtjes in Aarschot

                      Bedankt voor de tips,ga ze zeker ergens noteren want ik vrees dat het iets ga worden voor volgend jaar,(met dit weer heeft hier niemand nog veel zin om buiten te komen).
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lichtjes in Aarschot

                        Oorspronkelijk geplaatst door mams Bekijk bericht
                        Bedankt voor de tips,ga ze zeker ergens noteren want ik vrees dat het iets ga worden voor volgend jaar,(met dit weer heeft hier niemand nog veel zin om buiten te komen).
                        Groetjes
                        Best een onderwatercamera nu...

                        Groeten uit het natte Aarschot

                        Comment

                        Working...
                        X