Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GSM Samsung 5560

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GSM Samsung 5560

    Mijn toestel is nu voor de 2de keer ter reparatie binnen bij Art & Craft.
    Samsung geeft een standby tijd op tot 700 uur, bij mij is de batterij van meet af aan leeg binnen de 96 uur...
    Volgens de verkoper zouden die touch-screens zeer veel stroom verbruiken, maar naar mijn gevoel is dat scherm in standby toch uitgeschakeld.
    De bedoeling was van dit toestel te koppelen via blue tooth met de Garmin GPS 660 en Cardo Scala Rider. Dit werkt voortreffelijk, maar het lijkt me niet logisch dat met blue tooth en wifi uitgeschakeld de standby tijd zo kort is?
    Van wifi en blue tooth weten we dat ze tamelijk wat stroom verbruiken, maar zelfs op achtergrond spelen van MP3 en radio zijn uitgeschakeld.

    Zijn er op het forum nog mensen die met dit toestel problemen hebben of ben ik de enige?
    Mijn oude Samsung GSM doet het gelukkig nog prima, standby is ongeveer 14 dagen, maar beschikt helaas niet over de blue tooth koppeling.
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

  • #2
    Re: GSM Samsung 5560

    tozumi,

    Mijn Nokia 5530 XpressMusic houdt het net geen week uit.
    SMS-en gaat altijd (thuis toch) via bluetooth.
    Ik heb dus ook de indruk dat het BT-gebruik stroom vreet.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: GSM Samsung 5560

      700 uur zijn bijna 30 dagen. Een toestel met meer gadgets zou het dus bijna dubbel zo lang uithouden als je oude toestel? Als je het ding niet gebruikt, waarschijnlijk wel, en daarmee is dan zo een beetje alles gezegd.

      Comment


      • #4
        Re: GSM Samsung 5560

        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        700 uur zijn bijna 30 dagen. Een toestel met meer gadgets zou het dus bijna dubbel zo lang uithouden als je oude toestel? Als je het ding niet gebruikt, waarschijnlijk wel, en daarmee is dan zo een beetje alles gezegd.
        Met standby bedoel ik sim kaart erin en toetsenbord vergrendeld. Al de rest uitgeschakeld.
        Dan is 96 uur toch veel te weinig? Durf dat ding zelfs niet meer op mijn nachtkastje leggen, om de haverklap geeft het signaal dat ik de batterij moet bijladen. En als je dan de batterijlader aansluit, dan maakt hij je wakker om te zeggen dat de batterij opgeladen is en je de lader moet verwijderen...
        Groetjes van tozumi

        Bezoek hier mijn webstek

        Comment


        • #5
          Re: GSM Samsung 5560

          Een gemiddelsmartphone die intensief gebruikt wordt, houdt het een dikke dag uit.
          Ik heb een Nokia 3720 (dus zeker geen smartphone), en die houdt het een goeie week uit (dus ook op standby). Maar ik gebruik dat ding zeer weinig. Bluetooth gebruik ik niet (hoewel het er wel opzit).
          Mijn vorige (ook een Nokia), was een zeer simpel modelletje, en daarvan was de standby-tijd ook ongeveer een week.

          96 uur lijkt me dus eigenlijk tamelijk normaal.

          Een GSM heb ik trouwens niet nodig in mijn slaapkamer. Daar slaap ik namelijk...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: GSM Samsung 5560

            Probleem opgelost.
            Na de tweede herstelling (konden niks abnormaal vinden, batterijtest was ok...) heb ik niet meer de moeite genomen om het samen met het toestel aangekochte geheugenkaartje terug te plaatsen. Resultaat: na 14 dagen normaal gebruik nog steeds vier van de vijf blokjes op de batterijmeter.
            Opgeladen, kaartje terug geplaatst.... na drie dagen helemaal plat.
            Kaartje omgewisseld met kaartje uit de Zuma GPS (inhoud eerst naar pc gekopieerd) en toen werkte de GSM weer normaal, maar de GPS zocht voortdurend naar satelieten, weg werd op de gekste momenten herberekend enz...(tijdens het rijden speel ik wel steeds MP3-kes af die de GPS dan via bluetooth doorstuurt naar de Cardo Rider op de helm, dus de GPS gebruikt dat kaartje dus voortdurend).
            Het SanDisk micro SD kaartje werd gratis omgeruild door Art&Craft, en nu werkt alles naar behoren.
            Als de dienst na verkoop goed is mag het dus ook eens gezegd worden.
            Groetjes van tozumi

            Bezoek hier mijn webstek

            Comment

            Working...
            X