Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe reglementering stedenbouw 1/12/10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe reglementering stedenbouw 1/12/10

    Wie kan mij duidelijkheid verschaffen ivm de nieuwe reglementering die in werking gaat op 1 december mbt plaatsen van een vrijstaande carport.
    Mag ik een carport plaatsen hoger dan 3 meter?? Waarop duidt de 3 meter in de reglementering, kroonlijsthoogte of totale hoogte tot de nok?
    Ik heb reeds naar de gemeente gebeld, maar die kunnen hier geen uitsluitsel op geven.
    Mvg, Tin_tin
    Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

  • #2
    Re: Nieuwe reglementering stedenbouw 1/12/10

    De dienst stedebouw MOET dat weten.

    Vergunningsplicht of niet, ik zou in mijn gemeente niks durven zetten zonder eens bij de dienst stedebouw langs te lopen of te bellen.
    Véél hangt nog af van de lokale voorschriften.

    ik moest voor mijn tuinhuis en zonnepanelen zelfs een 'openbaar' onderzoek laten doen omdat het een afwijking betrof en opzichte van de 'normale' voorschriften in de verkavelingsvoorschriften.
    (vb normaal moest mijn tuinhuis 3m van elke perceelsgrens staan, wat een beetje belachelijk is)

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe reglementering stedenbouw 1/12/10

      Je mag een heel pak zaken zonder vergunning zetten op voorwaarde dat de constructie voldoet aan de stedebouwkundige voorschriften en de verkavelingsvoorschriften.

      Als bij u bijvoorbeeld de kroonlijsthoogte tussen 2,5 en 3 meter mag zijn, dan mag je die carport zetten als die daaraan voldoet.
      Wil je echter een carport zetten met een kroonlijsthoogte van 4 meter, dan zal je nog steeds eerst een aanvraag tot afwijking van de voorschriften moeten doen en ook een vergunning vragen.

      De vrijstelling van bouwvergunning is dus enkel geldig als uw constructie voldoet aan al de voorschriften.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe reglementering stedenbouw 1/12/10

        Hangt er allemaal van af waar uw perceel gelegen is.
        Is het gelegen in een goedgekeurde verkaveling?
        Wil je een kleine afwijking op de bouwregels die gelden in die verkaveling,
        dan moet er een openbaar onderzoek gebeuren!
        Is er een RUP ( ruimtelijk uitvoeringsplan ) in het gebied waar je woont?
        Zit je in een gebied waar de "afwerkingsregel" geldt?

        Voor sommige bouwwerken is er zal er vanaf 1 december 2010 geen stedenbouwkundige vergunning meer vereist zijn,
        maar geldt er wel nog een meldingsplicht, echter de regels van het RUP en de verkavelingsvoorschriften blijven onverkort van
        toepassing!!! Navraag doen bij de gemeente!
        Informatie ivm deze "meldingsplicht " vindt u hierna:



        Om alle narigheid achteraf te vermijden: vooraf navraag doen bij je gemeente!
        Last edited by dyafani; 9 augustus 2010, 16:45.
        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

        Comment

        Working...
        X