Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De reus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De reus

    Deze heb ik genomen afgelopen maand tijdens mijn rondreis doorheen Ijsland.
    Vanop de over van het gletsjermeer Jökulsárlón.



    [Mod]Omdat de foto de BD-normen overschrijdt (max. 900px langste zijde), is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie uploaden en dan opnieuw zichtbaar maken met de <Aanpassen> knop en de IMG-tags.
    Dank je voor je begrip & medewerking.
    Mvg,
    LesC, BD-Moderator[/Mod]
    Last edited by LesC; 9 augustus 2010, 17:14.
    Nikon D300s

  • #2
    Re: De reus

    mooi en lijkt net een Walvis.
    (maar je opname is te groot hoor).
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: De reus

      Ijsland is hier een populaire bestemming!
      En dit beeld verklaart waarom.. mooi hoor
      Groeten!

      500px / Facebook

      Comment


      • #4
        Re: De reus

        Ik vind less more en dat kan je van deze niet zeggen..
        Ik vind hem ook redelijk somber en de compo boeit me niet..Daar kan je volgens mij thuis komen met ander materiaal..
        De reflectie is te veel van het goeie en te centraal in het midden...
        Ik ben benieuwd naar je volgende.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: De reus

          Kijk eens of je het zonder de rechterhelft kan doen.
          Vierkant.
          Of liggend formaat en dan kan je ook het teveel aan reflectie weg doen.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: De reus

            Bedankt voor de reacties allemaal.
            Nikon D300s

            Comment


            • #7
              Re: De reus

              Komt mij pers. een beetje onrealistisch over door het gebruik van vermoedelijk een gradueel filter. De echte lucht en het ijsblok boven het wateroppervlak is vele malen donkerder dan de weerspiegeling van dezelfde lucht en ijsblok in het water. Water heeft geen lichtversterkend effect.....je hebt hier gewoon een te sterk gradueel filter gebruikt of via nabewerking de bovenste helft van de foto veel te donker gemaakt.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: De reus

                Smaken verschillen.
                Zelf zie ik het probleem niet van de gradueel filter, is typisch voor landschap zou ik zeggen.
                Teveel aan reflectie? Tja, het is nu eenmaal water toch? Ik vind het zelfs jammer dat er nog rimpel in zit zodat hij niet perfect spiegelt.
                Niet centraal plaatsen maaktte dat er andere storende elementen in het water mee opstonden, dat deed het niet voor mij.
                Toch bedankt voor de tips natuurlijk, het laat zien hoe andere over een foto denken en daar kan ik alleen maar van leren.
                Nikon D300s

                Comment


                • #9
                  Re: De reus

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zim Bekijk bericht
                  Smaken verschillen.
                  Zelf zie ik het probleem niet van de gradueel filter, is typisch voor landschap zou ik zeggen.

                  Typisch en realistisch voor landschap is dat een spiegelend oppervlak nooit een versterkende lichtbron kan zijn. Wat je hier laat zien kan nooit in de echte omgeving op die manier zichbaar geweest zijn. Jij kan met andere woorden nooit met je eigen ogen een donkerdere ijsblok en lucht boven het wateroppervlak gezien hebben en tevens toch de reflectie van beiden helderder en bleker. Wat ik met mijn reactie wou zeggen is dat de foto uiteindelijk dichter bij natuurgetrouw geweest was indien niemand het gebruik van de graduele filter gezien had. Iedereen blijft natuurlijk vrij om zijn eigen smaak en stijl in een foto te brengen en hier te laten beoordelen

                  Het is voor iederéén die hier nu welgemeende kritiek op je foto geeft vele malen gemakkelijker om hier te zeggen dat deze foto perfect is......indien je dan als fotograaf ook zelf gelooft dat je foto perfect is dan zal je nog heel lang ter plaatse blijven trappelen.....met erg weinig kans op echte verbetering van je foto's. Niemand zegt dat je foto lelijk en slecht gemaakt is....enkel er is nog ruimte voor verbetering.
                  Last edited by RUPSELKOPKE; 9 augustus 2010, 18:27.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment

                  Working...
                  X