Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

troubleshooting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • troubleshooting

    Ik zit een beetje met m'n handen in m'n haren.

    CS4 en mijn videokaart kunnen het sedert een week niet meer zo goed met elkaar vinden en ik heb geen idee waarom. Nu heeft die videokaart na 4 maand de geest gegeven, ik heb een andere gekregen maar sedertdien ben ik een beetje paranoia

    Een paar symptomen tot nu toe :

    - CS4 start niet behoorlijk op als ik vanuit bridge een foto wil openen. Het programma is wel open maar staat in minimize en ik moet minstens twee keer klikken voor het maximized.

    - CS4 crasht op gezette tijden. Onlangs kreeg ik er een paar keer een melding bij, maar die verdwijnt heel snel weer, iets met kernel...

    Genomen maatregelen : laatste driver van de videokaart geïnstalleerd en Open GL uitgevinkt. Daarna leek het weer ok. Voor een paar dagen.

    Daarnet wéér een crash, deze keer biepte de pc twee keer kort. Even later had ik toch weer beeld maar kon niet meer werken, dus CS4 gesloten en opnieuw opgestart.

    Ik weet nog niet wat die biepjes betekenen, moet straks in de documentatie duiken.

    Ik draai Win7 64-bit, de videokaart is een NVIDIA GTX295.

    Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn ?
    Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

    Be careful who you shoot; they may shoot back

  • #2
    Re: troubleshooting

    Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht

    Ik draai Win7 64-bit, de videokaart is een NVIDIA GTX295.

    Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn ?
    Yep, windows, schakel over naar Mac (sorry kon het me niet laten )

    Nu ernstig, er is blijkbaar meer aan de hand dan alleen je videokaart, een herinstallatie van CS4 is één, maar windows herinstalleren zou twee kunnen zijn, kwestie van een fresh start te hebben. Verder kan het helpen dat je ons vertelt hoeveel memory je hebt etc.

    Comment


    • #3
      Re: troubleshooting

      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Yep, windows, schakel over naar Mac (sorry kon het me niet laten )

      Nu ernstig, er is blijkbaar meer aan de hand dan alleen je videokaart, een herinstallatie van CS4 is één, maar windows herinstalleren zou twee kunnen zijn, kwestie van een fresh start te hebben. Verder kan het helpen dat je ons vertelt hoeveel memory je hebt etc.
      Of er is iets gebeurd bij het verwijderen van en het installeren van de grafische kaart.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: troubleshooting

        Er zit 12Gb in, meer dan genoeg zou 'k denken

        Toen ze vervangen werd, hebben we de hele santekraam van nul opnieuw geïnstalleerd, denk niet dat het daar aan ligt. Da's in februari gebeurd en alles liep als een trein.

        Het zou me verwonderen dat het de videokaart als dusdanig is, al de rest, games inclusief, werkt prima.

        Morgen gooi ik CS4 er af, schoon de hele pc nog 'ns op en herinstalleer dan. Mocht er iemand nog iets invallen, goede raad is welkom.
        Last edited by Lionezz; 8 augustus 2010, 19:50.
        Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

        Be careful who you shoot; they may shoot back

        Comment


        • #5
          Re: troubleshooting

          Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
          Er zit 12Gb in, meer dan genoeg zou 'k denken

          Toen ze vervangen werd, hebben we de hele santekraam van nul opnieuw geïnstalleerd, denk niet dat het daar aan ligt. Da's in februari gebeurd en alles liep als een trein.

          Het zou me verwonderen dat het de videokaart als dusdanig is, al de rest, games inclusief, werkt prima.

          Morgen gooi ik CS4 er af, schoon de hele pc nog 'ns op en herinstalleer dan. Mocht er iemand nog iets invallen, goede raad is welkom.
          Aaah, alleen CS4 werkt niet.
          Flauw vraag: je hebt CS4 gekocht?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: troubleshooting

            Gekocht en betaald, eind 2008 - geen piratenversie dus
            Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

            Be careful who you shoot; they may shoot back

            Comment


            • #7
              Re: troubleshooting

              Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
              Daarnet wéér een crash, deze keer biepte de pc twee keer kort. Even later had ik toch weer beeld maar kon niet meer werken, dus CS4 gesloten en opnieuw opgestart.

              Ik weet nog niet wat die biepjes betekenen, moet straks in de documentatie duiken.
              Niet onbelangrijk, die beepjes. Mogelijk is er een geheugenlatje defect, dit is vrij eenvoudig te controlleren door één latje te verwijderen en de pc opnieuw op te starten. Is het probleem nog aanwezig, het geheugenlatje terugplaatsen en een ander verwijderen en nog eens proberen.

              Willy
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: troubleshooting

                Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
                Gekocht en betaald, eind 2008 - geen piratenversie dus
                Sorry hee
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: troubleshooting

                  @theokus no worries

                  Nog niks gedeïnstalleerd, wel aan 't lezen op het net. Klaarblijkelijk is het niet zo onbekend. Maar zoals gewoonlijk schuiven de betrokken partijen (windows vs nvidia) de zwarte piet door als het op concrete antwoorden aankomt (not my fault syndroom).

                  De foutmelding ziet er zo uit : display driver nvidia windows kernel mode driver version xxx.xx stopped responding and has successfuly recovered.

                  Tot nu toe heb ik begrepen dat het gaat om een reset van de WDDM driver en GPU door Timeout Detection and Recovery (TDR) functie in Windows. Nu nog uitvissen of er iets aan te verhelpen valt. Iemand een idee ?

                  BTW, de fout deed zich nooit voor in Vista, en is onlangs begonnen in Win7.

                  En nee, ik schakel niet over naar een Mac
                  Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

                  Be careful who you shoot; they may shoot back

                  Comment


                  • #10
                    Re: troubleshooting

                    Wie zei ook al weer dat de ATI drivers op niks trokken?
                    Hier met een ATI kaart Radeon HD 4670 geen problemen met CS3 NL, 4 US of 5 NL (proefversie).
                    Heb je de driver gedownload van NVidia of bij de fabrikant van de kaart?

                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: troubleshooting

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Wie zei ook al weer dat de ATI drivers op niks trokken?
                      Hier met een ATI kaart Radeon HD 4670 geen problemen met CS3 NL, 4 US of 5 NL (proefversie).
                      Heb je de driver gedownload van NVidia of bij de fabrikant van de kaart?

                      Grtz, RF
                      Er waren problemen met de ATI-drivers maar meer in de "wereld" van de spellen
                      Maar dat geldt ook voor Nvidia.

                      Als je naar www.nvidia.com gaat dan zal de meest geschikte driver voor jouw kaart
                      automatisch gezocht worden. Lukte niet altijd in Vista maar wel met Windows 7.
                      Het zou ook een gouden regel zijn om eerst de oude driver compleet te verwijderen.
                      Wel dat heb ik de laatste jaren niet meer gedaan.
                      Dus gewoon de nieuwe laten installeren enz.
                      Nog geen problemen gehad tot nu toe.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: troubleshooting

                        De laatste nieuwe driver had ik al, is ook 't eerste wat ik gedaan heb, maar zoals gezegd hielp het niet.

                        De meeste problemen zijn er inderdaad met games, ook in dit geval, al vond ik op het adobe forum ook een paar gevallen. Helaas zonder oplossing. Er werd alleen toegegeven dat sommige drivers conflicten kunnen geven

                        De oplossingen die ik her en der vond, behelzen een clean install van de drivers, het downclocken van de GPU (ook al is 't ie niet overclocked, dus gewoon de fabrieksinstellingen verlagen) en wijzigingen aanbrengen via het nvidia control panel.

                        Van over- en downclocken heb ik geen verstand, daar pruts ik liever niet aan.
                        Clean install is m'n laatste resort. Voorlopig heb ik een paar wijzigingen in het nvidia control panel aangebracht.

                        Daarnet liep cs4 opnieuw vast, maar zonder kernel fout. Ik heb het geheugen toegewezen aan photoshop van 65 naar 80% verhoogd, daarna voortgewerkt.
                        En bijtijds gesaved

                        NB : Volgens wat ik las, is 't probleem begonnen met hun nieuwe serie drivers. Verschillende mensen zijn teruggegaan naar de laatste 19x.xx versie en die werkt klaarblijkelijk zonder problemen, voor hen althans.
                        Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

                        Be careful who you shoot; they may shoot back

                        Comment


                        • #13
                          Re: troubleshooting

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
                          De laatste nieuwe driver had ik al, is ook 't eerste wat ik gedaan heb, maar zoals gezegd hielp het niet.

                          De meeste problemen zijn er inderdaad met games, ook in dit geval, al vond ik op het adobe forum ook een paar gevallen. Helaas zonder oplossing. Er werd alleen toegegeven dat sommige drivers conflicten kunnen geven

                          De oplossingen die ik her en der vond, behelzen een clean install van de drivers, het downclocken van de GPU (ook al is 't ie niet overclocked, dus gewoon de fabrieksinstellingen verlagen) en wijzigingen aanbrengen via het nvidia control panel.

                          Van over- en downclocken heb ik geen verstand, daar pruts ik liever niet aan.
                          Clean install is m'n laatste resort. Voorlopig heb ik een paar wijzigingen in het nvidia control panel aangebracht.

                          Daarnet liep cs4 opnieuw vast, maar zonder kernel fout. Ik heb het geheugen toegewezen aan photoshop van 65 naar 80% verhoogd, daarna voortgewerkt.
                          En bijtijds gesaved

                          NB : Volgens wat ik las, is 't probleem begonnen met hun nieuwe serie drivers. Verschillende mensen zijn teruggegaan naar de laatste 19x.xx versie en die werkt klaarblijkelijk zonder problemen, voor hen althans.
                          Version:

                          258.96 WHQL
                          Release Date: 2010.07.19

                          Operating System: Windows Vista, Windows 7

                          Werkt dus bovenstaande driver niet goed?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: troubleshooting

                            @theokus

                            Een aantal mensen op diverse fora hadden problemen met deze driver. Maar daarom wil het nog niet zeggen dat ie niet werkt hé. 9/10 keren is het probleem elders te situeren (maar je moet er wel achter komen waar ) Voor mij doet ie het overal goed, gamen is geen probleem, alleen CS4 doet irritant.

                            Enfin, als je al een rollback wil doen dan best niet naar deze versie

                            BTW gisteren een hele poos gephotoshopt, zonder problemen ^^ 'k Heb mijn dochter andere ogen en haarkleurtjes gegeven, ze vond dat rood haar nogal goed stond :
                            Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

                            Be careful who you shoot; they may shoot back

                            Comment


                            • #15
                              Re: troubleshooting

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
                              @theokus

                              Een aantal mensen op diverse fora hadden problemen met deze driver. Maar daarom wil het nog niet zeggen dat ie niet werkt hé. 9/10 keren is het probleem elders te situeren (maar je moet er wel achter komen waar ) Voor mij doet ie het overal goed, gamen is geen probleem, alleen CS4 doet irritant.

                              Enfin, als je al een rollback wil doen dan best niet naar deze versie

                              BTW gisteren een hele poos gephotoshopt, zonder problemen ^^ 'k Heb mijn dochter andere ogen en haarkleurtjes gegeven, ze vond dat rood haar nogal goed stond :
                              Kan volgen
                              Alles draait goed behalve dan die CS4.
                              Hoe heb je Preferences > Performans ingesteld?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X