Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrisch scheertoestel: nog eens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elektrisch scheertoestel: nog eens.

    In een vorig topic werd dit al besproken.
    Intussen heb ik deze aangeschaft en niet direct een goedkoop model

    Voordelen:
    - scheert goed > redelijk gladde huid
    - maakt geen "lawaai".
    - opladen gaat vrij snel

    Nadeel.
    Ik ben wel een tikje kleinzerig maar dit ding "trekt" me soms haren uit mijn gezicht
    en dat voel je (ik toch) goed. Niet aangenaam dus.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Elektrisch scheertoestel: nog eens.

    Niks kan aan een Gilette voor mij..
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Elektrisch scheertoestel: nog eens.

      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Niks kan aan een Gilette voor mij..
      Ja ik weet jong, gaat niks boven nat scheren met zeep of schuim of gel.
      Maar dan ligt de helft van mijn gezicht open
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Elektrisch scheertoestel: nog eens.

        Hallo,

        Voor mij niks elektrisch (hopeloos), enkel de Gilette Fusion "met bibber".
        Het gekke is wel dat de mesjes voor de "bibber" (oranje) heel snel verstopt raken ondanks zeer geregeld afspoelen en de mesjes voor de "niet-bibber" (blauw) daar totaal geen last van hebben.
        Voor mij dus de Gilette Fusion "bibber" (oranje) met "niet-bibber" (blauwe) mesjes

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Elektrisch scheertoestel: nog eens.

          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
          Hallo,

          Voor mij niks elektrisch (hopeloos), enkel de Gilette Fusion "met bibber".
          Het gekke is wel dat de mesjes voor de "bibber" (oranje) heel snel verstopt raken ondanks zeer geregeld afspoelen en de mesjes voor de "niet-bibber" (blauw) daar totaal geen last van hebben.
          Voor mij dus de Gilette Fusion "bibber" (oranje) met "niet-bibber" (blauwe) mesjes

          Jaja
          Een kennis van mij maakt zijn mesjes proper met een tandenborstel.... echt waar he.


          ("met bibber".... haha )
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Elektrisch scheertoestel: nog eens.

            Elektrisch is eenvoudig, maar het levert niet echt een goed resultaat en soms is het pijnlijk ja Vandaar dat ik al snel weer op nat overgeschakeld, maar daar lig ik dus ook open van. Ik scheer mij dus om de 2 dagen, zodat mijn huid zich wat kan herstellen. Op mijn werk kan ik het mij dat ook wel veroorloven op mij niet elke dag te scheren, dat is misschien niet voor iedereen een optie.

            Maar zoals eerder ook al eens aangehaald, scheer ik mij niet volgens de regels van de kunst. Ik vraag me af of het beter gaat als ik deftig materiaal zou gebruiken en de nodige tijd zou uittrekken om nat te scheren.

            Comment


            • #7
              Re: Elektrisch scheertoestel: nog eens.

              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Elektrisch is eenvoudig, maar het levert niet echt een goed resultaat en soms is het pijnlijk ja Vandaar dat ik al snel weer op nat overgeschakeld, maar daar lig ik dus ook open van. Ik scheer mij dus om de 2 dagen, zodat mijn huid zich wat kan herstellen. Op mijn werk kan ik het mij dat ook wel veroorloven op mij niet elke dag te scheren, dat is misschien niet voor iedereen een optie.

              Maar zoals eerder ook al eens aangehaald, scheer ik mij niet volgens de regels van de kunst. Ik vraag me af of het beter gaat als ik deftig materiaal zou gebruiken en de nodige tijd zou uittrekken om nat te scheren.
              Zou een verschil zijn tussen roterende mesjes en die manier waarop een Braun werkt?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Elektrisch scheertoestel: nog eens.

                Jaja je kan hier nog wat bijleren in de chit-chat :

                Ik heb vroeger de alternatieven van Fusion Power getest van Carrefour & Lidl met ook 4+1 mesjes maar is even oncomfortabel als de Bics (waar je idd van open ligt).
                Denk dat ze Gilette niet echt kunnen nabootsen wegens het patent.

                Wij bestellen altijd met paar collega's een mega-set vanop Ebay UK/DE zoals dit hier :

                Voor wie niet wil bieden zijn er ook pakken "koop-nu" veilingen per 16 stuks voor +-€35.

                Als ik me goed herinner is de prijs nieuw in Kruidvat €3.69/mesje (fusion power met bibber dus).
                Zelfs die packs voor een gans jaar zogezegd zijn nog heel duur.

                Online kom je aan €2.21 a €2.41/mesje bespaar je bijna de helft van de prijs met verzendkost inbegrepen!
                Vorige week bestelde ik de "Pro-Glides", hier in België nog niet te koop, deze zijn compatible met de oranje fusion power en de mesjes liggen nog dichter op elkaar, nog comfortabeler.

                Dan nog een Gilette scheergelletje van de Action en we zijn er goedkoop vanaf!
                Vroeger gebruikte ik het schuim van de Lidl en vond ik scheergel wat koud, maar nu gebruik ik altijd scheergel, dringt veel dieper in de poriën.
                Last edited by 2010; 7 augustus 2010, 19:37.

                Comment


                • #9
                  Re: Elektrisch scheertoestel: nog eens.

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Zou een verschil zijn tussen roterende mesjes en die manier waarop een Braun werkt?
                  Braun heb ik ooit geprobeerd, maar dat is echt niets voor mij.
                  Ik blijf bij Philips.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Elektrisch scheertoestel: nog eens.

                    Hier een fervente Braun gebruiker. Enige toestel dat bij mij voldoende resultaat geeft. Met de gilette (meest afdoende methode) heb ik me nooit kunnen scheren. Dit was telkens een echt bloedbad. Tot vervelens toe opnieuw geprobeerd, maar echt niet te doen.
                    Voor mij dus de Braun-manier want de rond mesjes van Philips geven een minder glad resultaat.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Elektrisch scheertoestel: nog eens.

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Zou een verschil zijn tussen roterende mesjes en die manier waarop een Braun werkt?
                      Een GROOT verschil
                      Ik ben enkele jaren geleden van Philips naar Braun overgestapt. Die Philips durfde weleens een haar uit m'n kinnebak te trekken, met de Braun is dat nog nooit gebeurd.
                      De 8585 die ik nu heb, met oplaad- en reinigingsstation, is echt super deluxe.
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #12
                        Re: Elektrisch scheertoestel: nog eens.

                        Hier ook altijd Braun (na Remington en Philips periodes) en af en toe deze krabbers (moeilijk vindbaar) omdat dubbele en meervoudige mesjes gemakkelijk verstopt geraken en dan alles behalve "comfortabel" zijn.
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Elektrisch scheertoestel: nog eens.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                          Hier ook altijd Braun (na Remington en Philips periodes) en af en toe deze krabbers (moeilijk vindbaar) omdat dubbele en meervoudige mesjes gemakkelijk verstopt geraken en dan alles behalve "comfortabel" zijn.
                          Ik gebruik de mesjes van den Aldi.
                          Er zitten daar dus drie mesjes in en een blauwe strip.
                          Maar die gaan niet lang mee.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Elektrisch scheertoestel: nog eens.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Een GROOT verschil
                            Ik ben enkele jaren geleden van Philips naar Braun overgestapt. Die Philips durfde weleens een haar uit m'n kinnebak te trekken, met de Braun is dat nog nooit gebeurd.
                            De 8585 die ik nu heb, met oplaad- en reinigingsstation, is echt super deluxe.
                            Jos, hoe zit dat met het "lawaai".
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Elektrisch scheertoestel: nog eens.

                              Vroeger altijd Philips gebruikt ... Braun gebruik ik niet want dat laat meer haar staan dan dat het afscheert (bij mij toch).
                              De enige Braun dat ik wel al geprobeerd heb is deze : http://www.shavershop.be/product/970...5-limited.html ... een geavanceerd bibber-dingske dus.
                              Maar die bibberdingskes van Gilette Fusion doen het goed ... alhoewel ik vorige week eens fameus open lag omdat een nieuw exemplaar een knik in zo een mesje had, en dat snijdt heel goed in uw vel.
                              Niets gaat boven een scheermesje ... geen enkel machien scheert zo goed!
                              Die bibbermesjes zitten inderdaad rap vol maar ik kuis die na elke scheerbeurt met mijn scheerborstel, ik ga eens onder lopend water met de borstel tussen de mesjes.
                              Het beste vind ik inderdaad nog steeds dit :

                              Het bibberdingske.
                              Last edited by VerSeg; 8 augustus 2010, 01:09.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X