Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

werken met 2 monitoren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • werken met 2 monitoren

    Op mijn vorige pc had ik 2 aansluitingen: 1 voor het flatscreen en een AVG verbinding voor mijn CRT waarop ik de panelen van Photoshop plaatste.
    Mijn nieuwe desktop heeft maar 1 plaats voor de schermkabel, die nu verbonden is met mijn flatscreen.
    Naast die connector is er een kleinere connector die het mogelijk zou kunnen maken om verbinding te maken met mijn CRT.Ik zou daarvoor een HDMI-kabeltje moeten aanschaffen.

    Mijn vraag:de beeldschermkabel is geïntegreerd in het CRT scherm, ik kan die daar niet uit halen.
    Kan ik die kabel doorknippen en op die manier connecteren met het hdmi-kabeltje?

  • #2
    Re: werken met 2 monitoren

    Wat bedoel je? Hoe is je plat beeldscherm verbonden? Je kan iig niet je vga kabel doorknippen om er een dvi/hdmi aan te hangen, dat is een heel andere manier van beeldscherm aansturen. Vergelijk het met een cd in een cassettespeler willen proppen, dat gaat ook niet werken.

    Grote kans dat je ook met die twee aansluitingen geen 2 schermen kan aansturen die beiden een verschillend beeld geven. Is het een optie om een 2de videokaart in je pc te steken? Dat lijkt me de gemakkelijkste oplossing.

    Matrox heeft wel van die kastjes waar je een extra breed beeld naar kan sturen die het dan opsplitst in 2 of meerdere signalen voor verschillende schermen, die zijn echter niet goedkoop.

    Comment


    • #3
      Re: werken met 2 monitoren

      Je 'oude' CRT heeft een standaard VGA connector (15 pin veronderstel ik) dan kan je die niet zomaar op een HDMI connectie aansluiten, de eerste is analoog, de tweede digitaal.

      Nu hebben tegenwoordig de meeste schermkaarten wel twee connecties, en meestal zelfs van die witte gevallen ... ik heb daar in elk geval twee flatscreens opsteken.

      Is er geen tussenstuk die hdmi omzet naar vga ... met kwaliteitsverlies natuurlijk ... zou je niet beter gewoon een 17 of 19 inch flatscreen kopen, die kosten tegenwoordig niets meer
      (Dell 17 inch met 1440x900px resolutie kost 99 Euro ... weet zeker dat je bij Media Markt of in de Makro nog goedkoper zal vinden ... welke resolutie heeft je CRT ?)

      Als je het echt al voelt kriebelen zoals ik kan je ook dit even proberen

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: werken met 2 monitoren

        Mijn oude CRT heeft inderdaad een VGA verbinding.
        Mijn vorige desktop had zowel een blauwe VGA als een witte ? verbinding.
        Wanneer het zo is dat ik via een HDMI kabel geen aansluiting kan maken op een analoog scherm, dan doe ik het weg en is de suggestie voor het aankopen van een klein flatscreen de oplossing.
        Bedankt.

        Comment


        • #5
          Re: werken met 2 monitoren

          voor zover ik het begrijp heb je nu een hdmi en een Dvi uitgang, en heb je een vga en dvi scherm ???
          wel je koopt een verloop van dvi naar vga ( 5 euro ) en een van hdmi naar dvi, dus je "downgrade" allebei de stekkers met 1
          ( werkt bij ons in de fotoclub perfect : hebben ne beamer met dvi, en en onze laptop geeft alleen hdmi en Dvi,voor den beamer hebben we ene van HDMI naar DVI gekocht,en dan hebben we daar ook een scherm aanhangen een vga flatscreen, en daar hebben we die verloop van DVI naar VGA voor gekocht, .
          En dat werkt perfect
          Je kan slecht van HDMI naar vga gaan, dat zou probleen geven zeiden ze ons.

          hier staat de DVI naar Vga : ( 8 euro : ik betaal die 5 euro bij de pc boer
          DVI naar Vga 8 euro

          en hier staat de hdmi naar Dvi :
          HDMI naar DVI 9 euro
          Last edited by Guest13; 10 januari 2012, 07:24.

          Comment


          • #6
            Re: werken met 2 monitoren

            Als je vanuit een VGA poort naar twee schermen wil gaan, kan je ook Matrox Dual gebruik, moet je eens opzoeken. Dan heb je perfect twee schermen.
            Heb dit hier nog in mijn kast liggen en is op overschot na de aanschaf van mijn iMac. Heb het wel altijd met grote tevredenheid kunnen gebruiken.

            Meer info nodig ? Stuur me maar een mail op dirkcatteeuw@telenet.be
            Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
            ----------------------------------------------
            Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

            Comment


            • #7
              Re: werken met 2 monitoren

              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              voor zover ik het begrijp heb je nu een hdmi en een Dvi uitgang, en heb je een vga en dvi scherm ???
              wel je koopt een verloop van dvi naar vga ( 5 euro ) en een van hdmi naar dvi, dus je "downgrade" allebei de stekkers met 1
              ( werkt bij ons in de fotoclub perfect : hebben ne beamer met dvi, en en onze laptop geeft alleen hdmi en Dvi,voor den beamer hebben we ene van HDMI naar DVI gekocht,en dan hebben we daar ook een scherm aanhangen een vga flatscreen, en daar hebben we die verloop van DVI naar VGA voor gekocht, .
              En dat werkt perfect
              Je kan slecht van HDMI naar vga gaan, dat zou probleen geven zeiden ze ons.

              hier staat de DVI naar Vga : ( 8 euro : ik betaal die 5 euro bij de pc boer
              DVI naar Vga 8 euro

              en hier staat de hdmi naar Dvi :
              HDMI naar DVI 9 euro
              Dit opent perspectieven..Mijn pc heeft een dvi uitgang waarop ik mijn dvi-scherm aansloot.De pc heeft nog een HDMI uitgang, die ook zou kunnen gebruikt worden om een tweede scherm aan te sluiten, dat tweede scherm is echter een vga scherm.
              Begrijp ik je goed, dat ik de DVI uitgang via een verloopstuk naar mijn vga scherm kan aansluiten en de bestaande,ongebruikte HDMi aansluiting via een ander koppelstuk aansluit op mijn dvi scherm ( dus 2 extra kabels nodig).
              Vermindert de kwaliteit in weergave van mijn dvi-scherm dan niet?

              Comment


              • #8
                Re: werken met 2 monitoren

                neen , kwaliteit gaat niet naar beneden
                Last edited by Guest13; 10 januari 2012, 07:25.

                Comment


                • #9
                  Re: werken met 2 monitoren

                  Bedankt, Scherpie !

                  Comment

                  Working...
                  X