Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie bij Apple ? Ervaringen gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Garantie bij Apple ? Ervaringen gezocht

    Diverse computerfabrikanten negeren de belgische wet die stelt dat er voor consumenten een garantieperiode van 2 jaar geldt.

    Nadat ik bij Dell hemel en aarde heb moeten bewegen om toch garantie te krijgen voor een defect dat opgetreden is na 1 jaar en 1 week wil ik eens peilen hoe dat zit bij Apple.

    Apple zet op zijn website ook dat er slechts één jaar garantie is, wat dus niet wettelijk in orde is. Je kan natuurlijk altijd een duur 'Applecare' contractje afsluiten, maar daar heb ik niet direct zin in.

    Wat doet Apple nu bij een defect na 12 maand?
    Zijn ze soepel, of moet je eerst een winkel belegeren vooraleer je je rechten kan laten gelden?
    Iemand ervaring?

  • #2
    Re: Garantie bij Apple ? Ervaringen gezocht

    Ik wou dat ik je kon helpen, maar... ik heb nog geen enkel apparaat gehad van Apple dat binnen zijn eerste vijf levensjaren kapot gaat.
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      Re: Garantie bij Apple ? Ervaringen gezocht

      Als er zo nog wat reacties komen, dan stijgt mijn vertrouwen ook natuurlijk.

      Iemand al een Apple Care pakket gekocht via Ebay?
      Dat schijnt geaccepteerd te worden door Apple?

      Comment


      • #4
        Re: Garantie bij Apple ? Ervaringen gezocht

        Bij Switch heb je 2 garantie, maar je moet je wel na aankoop registreren (= gratis) om dat 2e jaar te activeren.
        Ik vind het ook een vreemde werkwijze, maar heb tijdens het 2e jaar (HD was stuk van mijn Imac) geen moeilijkheden ondervonden om de garantie aan te spreken.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Garantie bij Apple ? Ervaringen gezocht

          Apple producten zijn wel van redelijk goede kwaliteit, maar dat helpt niet echt.
          Je moet maar een maandag morgen model hebben zoals ze dat noemen, en dan heb je pech.

          Ik vrees dat het bij alle fabrikanten af en toe moeilijk zal zijn.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: Garantie bij Apple ? Ervaringen gezocht

            beste tommie, ja - applecare via ebay is geen enkel probleem...gr L

            Comment


            • #7
              Re: Garantie bij Apple ? Ervaringen gezocht

              Ik heb ooit een Ipod touch gekocht in de apple winkel in roeselare (heet GCA apple reseller of zo). Na 14 maanden is dat ding dood. Ik naar die winkel. Daar werd mij gezegd dat dit niet meer onder garantie viel (1 jaar bij apple) vertelden ze mij. De winkel heeft een eigen (!) hersteldienst. Bij onmiddellijke betaling van 50 euro wilden ze de Ipod bekijken. Ik had dus geen keuze; met een kapotte Ipod ben ik ook niets. Drie dagen later bellen ze op. Ze hadden de Ipod redelijk eenvoudig kunnen herstellen en ik kreeg nog 30 euro van mijn bedrag terug (via waardebon, de smeerlappen).

              Later heb ik gehoord dat deze winkel (en alle andere niet-apple winkels die apple verdelen) verplicht twee jaar garantie moet geven. De Belgische wet schrijft immers voor dat elke handelszaak die elektronische producten verkoopt verplicht 2 jaar garantie moet geven. Het feit dat er op apple producten maar 1 jaar garantie is, is het probleem van apple en van deze winkel. Je koopt je apple product immers bij deze winkel (in mijn geval GCA) en niet rechtstreeks bij apple, dus is deze winkel ook verplicht je 2 jaar garantie te geven bij aankoop.

              Je zou dus in principe altijd je 2 jaar garantie moeten eisen. indien je zeker wil zijn --> apple care
              Last edited by Tom V; 7 augustus 2010, 15:31.

              Comment


              • #8
                Re: Garantie bij Apple ? Ervaringen gezocht

                Ipod van mijn petekindje had het ook "begeven" na 1 jaar. Naar de winkel geweest waar ik hem gekocht had. Daar vertelden ze me dat ik naar Apple moest bellen om een case nummer te krijgen voor herstelling. Zelf konden ze niks doen. Daarna zou blijken of het al dan niet onder garantie zou vallen.

                Uiteindelijk bleek, nar een beetje surfen, het ding gewoon vastgelopen en bestaat er voor ipod's een reset procedure. Een paar maanden later heeft hij hem dan laten vallen tijdens het fietsen en was het ding goed voor de eeuwige jachtvelden

                Comment


                • #9
                  Re: Garantie bij Apple ? Ervaringen gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Uiteindelijk bleek, nar een beetje surfen, het ding gewoon vastgelopen en bestaat er voor ipod's een reset procedure.
                  Daar heeft de vorige dus enkele tientallen euro voor betaald in de winkel. Red jezelf broeder ! (Koot en Bie voor de liefhebbers).

                  Comment

                  Working...
                  X