Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kookplaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kookplaat

    Wat is het beste?
    Inductie of vitrokeramisch.

    Wij danken u
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Kookplaat

    gas
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Kookplaat

      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      gas
      Nog in geen honderd jaar....
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Kookplaat

        Alleszins een zonder van die touch knopjes op de plaat zelf! Man man man miserie miserie! Als mijn handen te droog zijn kan ik 'm niet aanzetten. Als een kookpot ook maar ietsje daarop schuift: vlam! alle vuren uit! Als je 'm wil afwassen met water begint ie te piepen gelijk zot! En als alles dan toch naar behoren werkt moet je vrij lang duwen om bv. van sterkte 9 naar sterkte 4 te gaan. Neen dank u! Volgende keer speur ik liever naar een exemplaar met ouderwetse draaiknoppen op de zijkant. Die kan je tenminste bedienen met ovenwanten aan!

        Palladio

        PS: 't is een vitrokeramische en bijlange geen B-merk.
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

        Comment


        • #5
          Re: Kookplaat

          Inductie zonder twijfel, ik heb ook vitrokeramisch gehad, niet te vergelijken, van alle potten die ik al had was er amper eentje die niet werkte op inductie, eenvoudig te controleren, trekijzer tegen onderkant van de pot, voel je aantrekking dan is de pot geschikt.
          Inductie is ook supersnel, zelfs sneller dan gas.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Kookplaat

            Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
            Alleszins een zonder van die touch knopjes op de plaat zelf! Man man man miserie miserie! Als mijn handen te droog zijn kan ik 'm niet aanzetten. Als een kookpot ook maar ietsje daarop schuift: vlam! alle vuren uit! Als je 'm wil afwassen met water begint ie te piepen gelijk zot! En als alles dan toch naar behoren werkt moet je vrij lang duwen om bv. van sterkte 9 naar sterkte 4 te gaan. Neen dank u! Volgende keer speur ik liever naar een exemplaar met ouderwetse draaiknoppen op de zijkant. Die kan je tenminste bedienen met ovenwanten aan!

            Palladio

            PS: 't is een vitrokeramische en bijlange geen B-merk.
            Welk merk en type Palladio.
            Kopen (geld uitgeven) is gemakkelijk.... maar als je dan met zo'n "stuk" zit in de keuken...

            Die van mij is nu 21 jaar oud en versleten.
            Is een gewoon elektrisch vuur met vier zwarte platen.

            Als ik SOS Piet kijk dan zie ik die kooplaten overal he.
            Daar wordt op geknoeid enz. enz. en dat bolt toch goed
            Last edited by theokus; 5 augustus 2010, 21:40.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Kookplaat

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Wat is het beste?
              Inductie of vitrokeramisch.

              Wij danken u
              Kan je vergelijken met gas
              Als je het kookplaat naar een lagere temperatuur wil brengen is dat ook zo binnen de seconde.
              Je hebt het vuur zeer goed onder controle, alleen is het in het begin wat wennen omdat alles wat sneller gaat.
              En als je water aan het koken wil brengen heb je ook veel minder tijd nodig
              Maar let wel dat je de juiste potten en pannen gebruikt, wij gebruiken die van Demeyere
              En ja dat maakt echt een groot verschil

              Comment


              • #8
                Re: Kookplaat

                Oorspronkelijk geplaatst door kazan Bekijk bericht
                Kan je vergelijken met gas
                Als je het kookplaat naar een lagere temperatuur wil brengen is dat ook zo binnen de seconde.
                Je hebt het vuur zeer goed onder controle, alleen is het in het begin wat wennen omdat alles wat sneller gaat.
                En als je water aan het koken wil brengen heb je ook veel minder tijd nodig
                Maar let wel dat je de juiste potten en pannen gebruikt, wij gebruiken die van Demeyere
                En ja dat maakt echt een groot verschil
                Okeej maar welk systeem is het beste?
                Inductie of vitrokeramisch?

                Die potten zijn rap gekocht he kazan, 10 minuten werk
                MAAR het blijft een goede tip natuurlijk waarvoor dank.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Kookplaat

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Okeej maar welk systeem is het beste?
                  Inductie of vitrokeramisch?

                  Die potten zijn rap gekocht he kazan, 10 minuten werk
                  MAAR het blijft een goede tip natuurlijk waarvoor dank.
                  Inductie bedoel ik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kookplaat

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Welk merk en type Palladio.
                    Even voor je opgezocht: Siemens ET675TN11E. Veel keuze hadden we niet toen vorig jaar de kookplaat het begaf. Het oude model (ook vitrokeramisch) was na een dikke 20 jaar probleemloos gefunctioneerd te hebben letterlijk ontploft. Het nieuwe type moest in het gat van de oude plaat passen en bovendien moesten de vuren zo goed mogelijk overeenstemmen in diameter met onze potten en pannen (die onder geen enkele voorwaarde weg mochten, zelfs al zijn ze niet geschikt voor inductie - wat ook een optie was geweest).

                    Palladio
                    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kookplaat

                      houtskool. En een goed boek. Of kokkin. anyway.
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kookplaat

                        Oorspronkelijk geplaatst door kazan Bekijk bericht
                        Inductie bedoel ik
                        ok kazan.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kookplaat

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Nog in geen honderd jaar....
                          Voor de prijs of wat Theo?
                          Ik heb twee flessen staan buiten en ik kom met 1 fles een jaar toe met ons gezin..Wat wil je nog voor 38 euro....
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kookplaat

                            Wij hebben 2 jaar geleden voor de combinatie van inductie en ceramisch gekozen.
                            2 van deze , maar dan vorig model, en nog eentje hetzelfde, maar dan ceramisch, maar die vond ik niet meer. Het geheel is dan 90cm breed.

                            Ondertussen is er wel gas in huis en denk op termijn de ceramische te vervangen door een wokbrander.

                            Inductie is niet te kloppen kwa onderhoud, omdat de pot zelf de hitte bron is. maw er bakt dus niets aan op het vuur zelf.

                            Draaiknoppen bewust gekozen, er zit enkel nog een 'boost' aanraakknop, maar dat was onvermijdelijk. nadeel van de knoppen is dat ze soms in de weg zitten (bij het gebruik van (te) grote potten) en kapot gaan (plastic breekt helaas als je er een creuset pot met wat massa tegen trekt )

                            fwiw.
                            j.
                            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                            Nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kookplaat

                              Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
                              Alleszins een zonder van die touch knopjes op de plaat zelf! Man man man miserie miserie! Als mijn handen te droog zijn kan ik 'm niet aanzetten. Als een kookpot ook maar ietsje daarop schuift: vlam! alle vuren uit! Als je 'm wil afwassen met water begint ie te piepen gelijk zot! En als alles dan toch naar behoren werkt moet je vrij lang duwen om bv. van sterkte 9 naar sterkte 4 te gaan. Neen dank u! Volgende keer speur ik liever naar een exemplaar met ouderwetse draaiknoppen op de zijkant. Die kan je tenminste bedienen met ovenwanten aan!

                              Palladio

                              PS: 't is een vitrokeramische en bijlange geen B-merk.
                              We hebben deze week hetzelfde probleem. Maar, de plaat werkt nog en de toesten ook, op een ander.
                              Waneer we hier thuis de plaat inbouwen, vertikt de voeler nog iets te registreren en werkt niets.
                              Bouwen we die in op een andere plaats, werkt de plaat volkomen correct. merk op, die plaat werkt(e) ruim meer dan 10 jaar zonder enig probleem. Geen Siemens, maar een Bosch
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X